Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    alekz
    Deltagare

då behöver inte jag ta av den på “vintern” för min brukar stå inne hela vintern, man får la inte säga så om en impreza att den står inne hela vintern, men när en -00 gått nästan 17k så behöver den vila lite =)hur sätts denna på då.. typ skruvar och lim lr? lätt monterat?

Den är bara inkörd 😉
      Min 00:a passerade 22500 för nån månad sen och används flitigt varje dag 😉

Lycka till med spojlern.. jag har en liknande fast lite rundare som jag plockar av på vintehalvåret. den sätts dit med 7 skruvar och monteras/demonteras på 5 min max. 3 st under nummerskylten i orginal spojlern och 2 varje sida framför hjulen.

MVH alex

MittX
      Deltagare

oki doki… ne men skulle ändå “pilla” lite me bilen så den fick stå inne denna vinter.. men är snart dax att dra och besiktiga skiten och sen ut och gasa ju är ju mitten av februari så snart så…

dom skicka spojlern i torsdags så har den snart!

MittX
        Deltagare

Så nu har ja fått hem sakerna från lack (läppen och Instrumentering, Bilder kommmer när d är monterat) så frågan är: Hur bäst sätter man fast läppen.. finns ju 2 skruvar där i hjulhuset men räcker detta? själv har ja en tanke att lägga nått i mitten me där den lilla plastbiten går in (där FMIC ska sitta) men som sagt va är bäst? har hört om kardborre?

Manor
          Deltagare

Så nu har ja fått hem sakerna från lack (läppen och Instrumentering, Bilder kommmer när d är monterat) så frågan är: Hur bäst sätter man fast läppen.. finns ju 2 skruvar där i hjulhuset men räcker detta? själv har ja en tanke att lägga nått i mitten me där den lilla plastbiten går in (där FMIC ska sitta) men som sagt va är bäst? har hört om kardborre?

Jag har kört ett år utan någonting i mitten, och ett år med “apsnor/gorillabajs” som är en svart gucka liknande fästmassa som inte stelnar. Detta brukar man kunna få tag på från en plåtverkstad. Problemet om plogen inte sitter fast är att lacken skavs i skarven, men å andra sidan så finns det fördelar med att den är lite rörlig också…

MittX
            Deltagare

ja hade ju aldrig tänkt ta av den så kanske lägger nått slags lim där i mitten. lika bra att den sitter där den ska– slänger kanske i lite sikafelx lr nått sånt!

Plogen
              Deltagare

Coolt att ha en front uppkallad efter sig efter alla dessa år :O

MittX
                Deltagare

nu sitter den på, bara ett problem.. när ja skulle sätta i clippsen i hjulhuset så går dom fan inte i igen ju.. så “borra” upp hålet lite men clipsen går fanimej inte i ändå.. måste ha längre clips lr finns d andra alternativ?

Plogen
                  Deltagare

Den sitter utan clipsen också

Manor
                    Deltagare

nu sitter den på, bara ett problem.. när ja skulle sätta i clippsen i hjulhuset så går dom fan inte i igen ju.. så “borra” upp hålet lite men clipsen går fanimej inte i ändå.. måste ha längre clips lr finns d andra alternativ?

Originalen är aningen för korta…men det fungerar hyfsat ändå.

MittX
                      Deltagare

klart den sitetr utan clipsen men nått måste man nog ha så det stetr riktigt!

jo orginalen va liet väl korta, men får la åka och leta lite längre lr nått sånt fint! lr sätta i nån slags skruv me bult!

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.