SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Frontmontera Intercooler?

• Detta ämne har 9 svar, 999 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av akarlssoonn.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    akarlssoonn
    Deltagare

Undrar om det är lätt att monter intercooler själv och om jag måste mappa om den sedan?

Christian S
      Deltagare

så svårt är det inte men även om man köper ett modellanpassat ”bolt on kit” så krävs det viss modifikation för att få det att passa.

TypeR
        Deltagare

Easy job but deffo need to get mapped after d—0.o—b

akarlssoonn
          Deltagare

Om någon vill hjälpa mig med detta (lön) så kan jag nog fixa detta!
            Vet ni någon som skulle funka bra till min? My05

akarlssoonn
            Deltagare

jag läste att det är bättre med Top monterad intercooler?? jag har för mig att det blir bättre kylning med frontmonterad eller har jag fel??

TypeR
              Deltagare

Depends on what power your going to be running

.zip
                Deltagare

jag läste att det är bättre med Top monterad intercooler?? jag har för mig att det blir bättre kylning med frontmonterad eller har jag fel??

Eftermarknads TMIC kommer du långt med, även den som sitter på original. Finns t,om folk som ligger på 400hk med TMIC.

FMIC ger dig dock kallare luft.

BTW. Tråd flyttad till rätt avdelning.

TypeR
                  Deltagare

400 – 440 isn’t a problem with tmic, if you have. A bucket load of money then 500 plus is achievable but the mount costs a fortune from USA.

.zip
                    Deltagare

Att köpa en FMIC pga utseendets skull är inte ekonomiskt försvarbart. Jag har nät i aluminium som du kan köpa loss för några tior per meter isf 😉

Självklart ger det mer turbolag då det är 2,5 meter längre rör som luften måste gå igenom, men kallare luft och en bra mappare så är det inget man direkt känner av direkt.

akarlssoonn
                      Deltagare

Att köpa en FMIC pga utseendets skull är inte ekonomiskt försvarbart. Jag har nät i aluminium som du kan köpa loss för några tior per meter isf 😉

Självklart ger det mer turbolag då det är 2,5 meter längre rör som luften måste gå igenom, men kallare luft och en bra mappare så är det inget man direkt känner av direkt.

menar du att sätta nätet i grillen? 🙂 isåfall är jag intresserad!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.