- Detta ämne har 11 svar, 1,418 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 8 månader sedan av Dammer.
-
FörfattareInlägg
-
31 januari, 2016 kl. 20:03 #34434DammerDeltagare
hallå i stugan!
har gått och fått bränsle läckage precis vid fuel railen så tänkte det är lika bra att byta ut allt.
men då kommer några frågetecken på köpet..vad för märke på fuel railen ska man ha? varit inne på CDF/ deatsch werk mm men känns som det är överpris på det mesta? vad kör ni med?
visst är det topfeed original på 05an, eller är jag helt ute och cyklar?
vid köp av nya spridare vad ska man tänka på mer än cc? läng/bredd? eller dem universala så länge dem är till topfeed sant subaru?
tack på förhand!
/S1 februari, 2016 kl. 12:06 #280919Patrick P931DeltagareRail, varför inte orginal?
Spridare: vem ska mappa? ID, Injector Dynamics, anses av många “bäst”.
🙂
1 februari, 2016 kl. 20:46 #280920DammerDeltagareRail, varför inte orginal?
Spridare: vem ska mappa? ID, Injector Dynamics, anses av många “bäst”.
🙂
Mest för att få slippa slangklämmor så jag kan minimera läckage med hjälp utav an-kopplingar.
Spridar frågan är mest i förebyggande syfte, så det lirar med railen i framtiden när det är trim dax! Så vem som ska mappa har jag noll koll på då det får bli lite senare 😀
1 februari, 2016 kl. 21:14 #280916TomKDeltagareAnnars har du eBays finest.
http://www.ebay.co.uk/ulk/itm/111866650775Ser exakt ut som mina Arashi fuelrails bara att mina är blåa.
Har fungerat utmärkt i 3 säsonger.
När du sen börjar kolla på teflonslang och kopplingar det är då det blir dyyyrt! 😀1 februari, 2016 kl. 22:10 #280921DammerDeltagareAnnars har du eBays finest.
http://www.ebay.co.uk/ulk/itm/111866650775Ser exakt ut som mina Arashi fuelrails bara att mina är blåa.
Har fungerat utmärkt i 3 säsonger.
När du sen börjar kolla på teflonslang och kopplingar det är då det blir dyyyrt! 😀haha ja det sticker iväg rätt snabbt där.. vill ha det riktigt så då får det kosta lite!
vill även förbereda för e85 så får bli sådan variant med.Tack för tipset agn railen. har smyg kollat din tråd lite, så om det funkar för dig så borde det funka för mig med 😀 synd bara att jag är så kinkig med färg.. :rolleyes:
åkte du på någon tull föresten?
Mvh
2 februari, 2016 kl. 06:12 #280914Christian SDeltagareslang och kopplingar köper du här http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K
3 februari, 2016 kl. 21:15 #280922DammerDeltagareslang och kopplingar köper du här http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K
Tackar för tipset men tror faktiskt jag kör på en svensk sidan för kopplingar och slang. känns mest säkert och bäst kvalité 🙂
3 februari, 2016 kl. 22:29 #280917TomKDeltagareTackar för tipset men tror faktiskt jag kör på en svensk sidan för kopplingar och slang. känns mest säkert och bäst kvalité 🙂
Torques är top notch!
25 mars, 2016 kl. 14:25 #280923DammerDeltagarenya fråga! vilket är bäst, köra med oem bränsle trycksregulator eller köpa en eftermarknads?
känns som det är lättas att köra eftermarknads när jag ändå byter ut hela köret.men vad är vinsten med just eftermarknads? vad ska man kolla efter? funkar en ebay regulator eller är det värt att plocka fram stora plånboken?
25 mars, 2016 kl. 17:45 #280915Christian SDeltagareman behöver inte köra med någon jätte dyr, hade en billig förut och den funkade väll bra men mätaren var inte vätske fylld så den fladdrade rätt bra så den var lite svår att ställa in, nu kör jag med en sån här btr http://www.ebay.co.uk/itm/MSV-RACING-ADJUSTABLE-FUEL-PRESSURE-REGULATOR-2-6-BAR-/270983204589?hash=item3f17db8eed:m:mhylSO7afLwvLaFNtUrOG5w fast jag har an6 anslutningar till bränsleslangarna och en sån här mätare http://www.ebay.co.uk/itm/Sytec-Fuel-Pressure-Gauge-1-8npt-FSE-Power-Boost-Valves-MSV-SAR-Regulators-/370275651836?hash=item56362610fc:m:mVbqhXZCvW-IRwcziBhOWaQ och som du ser är dom inte heller jätte dyra.
25 mars, 2016 kl. 21:11 #280918TomKDeltagareKör också Sytec regulatorn och funkar toppen!
16 april, 2016 kl. 23:39 #280924DammerDeltagareTack för svaren gubbar!
Har fått dit fuelrail och slangar.. nu ska jag koppla in btren, hur gör jag när jag har rivit alla rör till vacumslangen? måste man går hela “varvet” runt insuget eller finns det en genväg? Hoppas ni fattar vad jag menar, får ta några bilder imorgon i värsta fall. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.