Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34434
    Dammer
    Deltagare

      hallå i stugan!
      har gått och fått bränsle läckage precis vid fuel railen så tänkte det är lika bra att byta ut allt.
      men då kommer några frågetecken på köpet..

      vad för märke på fuel railen ska man ha? varit inne på CDF/ deatsch werk mm men känns som det är överpris på det mesta? vad kör ni med?

      visst är det topfeed original på 05an, eller är jag helt ute och cyklar?

      vid köp av nya spridare vad ska man tänka på mer än cc? läng/bredd? eller dem universala så länge dem är till topfeed sant subaru?

      tack på förhand!
      /S

      #280919
      Patrick P931
      Deltagare

        Rail, varför inte orginal?

        Spridare: vem ska mappa? ID, Injector Dynamics, anses av många “bäst”.

        🙂

        #280920
        Dammer
        Deltagare

          Rail, varför inte orginal?

          Spridare: vem ska mappa? ID, Injector Dynamics, anses av många “bäst”.

          🙂

          Mest för att få slippa slangklämmor så jag kan minimera läckage med hjälp utav an-kopplingar.

          Spridar frågan är mest i förebyggande syfte, så det lirar med railen i framtiden när det är trim dax! Så vem som ska mappa har jag noll koll på då det får bli lite senare 😀

          #280916
          TomK
          Deltagare

            Annars har du eBays finest.
            http://www.ebay.co.uk/ulk/itm/111866650775

            Ser exakt ut som mina Arashi fuelrails bara att mina är blåa.
            Har fungerat utmärkt i 3 säsonger.
            När du sen börjar kolla på teflonslang och kopplingar det är då det blir dyyyrt! 😀

            #280921
            Dammer
            Deltagare

              Annars har du eBays finest.
              http://www.ebay.co.uk/ulk/itm/111866650775

              Ser exakt ut som mina Arashi fuelrails bara att mina är blåa.
              Har fungerat utmärkt i 3 säsonger.
              När du sen börjar kolla på teflonslang och kopplingar det är då det blir dyyyrt! 😀

              haha ja det sticker iväg rätt snabbt där.. vill ha det riktigt så då får det kosta lite!
              vill även förbereda för e85 så får bli sådan variant med.

              Tack för tipset agn railen. har smyg kollat din tråd lite, så om det funkar för dig så borde det funka för mig med 😀 synd bara att jag är så kinkig med färg.. :rolleyes:

              åkte du på någon tull föresten?

              Mvh

              #280914
              Christian S
              Deltagare

                slang och kopplingar köper du här http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K

                #280922
                Dammer
                Deltagare

                  slang och kopplingar köper du här http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K

                  Tackar för tipset men tror faktiskt jag kör på en svensk sidan för kopplingar och slang. känns mest säkert och bäst kvalité 🙂

                  #280917
                  TomK
                  Deltagare

                    Tackar för tipset men tror faktiskt jag kör på en svensk sidan för kopplingar och slang. känns mest säkert och bäst kvalité 🙂

                    Torques är top notch!

                    #280923
                    Dammer
                    Deltagare

                      nya fråga! vilket är bäst, köra med oem bränsle trycksregulator eller köpa en eftermarknads?
                      känns som det är lättas att köra eftermarknads när jag ändå byter ut hela köret.

                      men vad är vinsten med just eftermarknads? vad ska man kolla efter? funkar en ebay regulator eller är det värt att plocka fram stora plånboken?

                      #280915
                      Christian S
                      Deltagare

                        man behöver inte köra med någon jätte dyr, hade en billig förut och den funkade väll bra men mätaren var inte vätske fylld så den fladdrade rätt bra så den var lite svår att ställa in, nu kör jag med en sån här btr http://www.ebay.co.uk/itm/MSV-RACING-ADJUSTABLE-FUEL-PRESSURE-REGULATOR-2-6-BAR-/270983204589?hash=item3f17db8eed:m:mhylSO7afLwvLaFNtUrOG5w fast jag har an6 anslutningar till bränsleslangarna och en sån här mätare http://www.ebay.co.uk/itm/Sytec-Fuel-Pressure-Gauge-1-8npt-FSE-Power-Boost-Valves-MSV-SAR-Regulators-/370275651836?hash=item56362610fc:m:mVbqhXZCvW-IRwcziBhOWaQ och som du ser är dom inte heller jätte dyra.

                        #280918
                        TomK
                        Deltagare

                          Kör också Sytec regulatorn och funkar toppen!

                          #280924
                          Dammer
                          Deltagare

                            Tack för svaren gubbar!
                            Har fått dit fuelrail och slangar.. nu ska jag koppla in btren, hur gör jag när jag har rivit alla rör till vacumslangen? måste man går hela “varvet” runt insuget eller finns det en genväg? Hoppas ni fattar vad jag menar, får ta några bilder imorgon i värsta fall.

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.