SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor fuelcut vid 0.8 bars ladd

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Höll stumt på 5ans växel ett tag och laddade cirka 0.8bar och fick fuelcut. Har haft fuelcut tidigare innan jag ställde ner laddet, men nu laddar jag bara 0.8 så det borde inte hände?
      Inge fel på min laddtrycksmätare då den är relativt ny inköpt.

pettsun
      Deltagare

Börjar fundera om det kan vara lmm som börjat spöka, då det har varit problem för många. Nån som har haft problem att det klipper(hackar) Vid lite längre full gas körning på högreväxler.
        OBS laddar bara 0.8

Gilarski
        Deltagare

Fuelcut brukar ligga mycket lägre om LMM är kass, typ 0,3 bar.

Har du nån felkod, kan ju läsa ut det själv genom att koppla ihop en grön och en svart kontakt (1-pol sitter strax över pedalerna).

Motorlampan kommer blinka i en kort/lång serie om du har felkod på nåt.

EDIT: Utgår ifrån att du inte bytte några slangar kring turbon, finns en liten restriktorkula där och om du plockar bort den så laddar inte bilen mer än ~0,8

pettsun
          Deltagare

Kanske gav lite dålig info.

Har 3″ system och dawes device. Har laddat kring 1.1bar tidigare men fick då Fuelcut vid full gas på höga växlar, ställde då ner till 0.8 bar och får fortfarande Fuelcut vid längre ful gas repor.

Så jag har ingen restriktorkula då jag har DD och jag kan ladda mer om jag vil så det är inte laddet som är problemet.

Har läst att folk nästan har haft liknande problem när LMM börjar bli kass. Nån som vet?

Har tillgång till diagnos instrument(bosch KTS) Men det funkar inte att läsa felkoder. FÅr bara upp att den inte får kontakt med styrdonet.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.