Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    rallymarkus
    Deltagare

Japp är o funderar på o köpa mig en subaru xv har provkört mkt och den går helt super sportig fjädring för o va så hög:-)
      men tyvärr så går det inte att koppla ur antisladd, bara antispinn man vill ju kunna framföra den på tvären, nån som vet om det finns nå tricks?

klurar mellan en sån elr en sti velar lite, soppan börjar ju bli sjukt dyr…

men man blir ju kite nervös över alla nyare sti motorras… känns lite jobbigt

PPP
      Deltagare

Ny programvara i motorn och helförsäkring löser alla problem med motorras! 🙂

/Adam/
        Deltagare

Japp är o funderar på o köpa mig en subaru xv har provkört mkt och den går helt super sportig fjädring för o va så hög:-)
          men tyvärr så går det inte att koppla ur antisladd, bara antispinn man vill ju kunna framföra den på tvären, nån som vet om det finns nå tricks?

klurar mellan en sån elr en sti velar lite, soppan börjar ju bli sjukt dyr…

men man blir ju kite nervös över alla nyare sti motorras… känns lite jobbigt

Köp STI:n. Jag provkörde XV:n häromdagen och kan garantera att du kommer ha BETYDLIGT roligare i en STI.
          Kör du inte väldigt mycket per år skulle jag inte tveka en sekund.

rallymarkus
          Deltagare

provkörde en sti racing i veckan och nu är mitt bilval enkelt, blir en sti igen fast jag kommer nog köpa en 08:a då jag är i behov av dragkrok…

ojoj va fint den gick,
            bara täbka så här nu när de e sjukt dyrt att köra bil så känns de bättre om man har roligt samtidigt:-)

Trebor
            Deltagare

Angående antislad/antispin så är det bara rycka ur säkringen när man vill leka på allvar.
              Dock har jag lite tidigare erfarenhet av Legacys årsm 2010-2012, antisladd system och jag tycker att när det är snö och is så hjälper det till mindre(när man har stängt av det såklart) än om man pressar den på torr asfalt, då blinkar lampan mest hela tiden 😛
              Har endast provat XV:n på torrt underlag så vet ej hur den beter sig på snö och is.

rallymarkus
              Deltagare

Angående antislad/antispin så är det bara rycka ur säkringen när man vill leka på allvar.
                Dock har jag lite tidigare erfarenhet av Legacys årsm 2010-2012, antisladd system och jag tycker att när det är snö och is så hjälper det till mindre(när man har stängt av det såklart) än om man pressar den på torr asfalt, då blinkar lampan mest hela tiden 😛
                Har endast provat XV:n på torrt underlag så vet ej hur den beter sig på snö och is.

så det funkar o slita säkringen…
                men jag har bestämt mig för en sti nu iaf… ska bara bli av me min pickup först…

nu ska det börja köras bil på allvar igen:-)

/Adam/
                Deltagare

provkörde en sti racing i veckan och nu är mitt bilval enkelt, blir en sti igen fast jag kommer nog köpa en 08:a då jag är i behov av dragkrok…

ojoj va fint den gick,
                  bara täbka så här nu när de e sjukt dyrt att köra bil så känns de bättre om man har roligt samtidigt:-)

Precis så tänker jag också. De milen man kör ska man åtminstone ha kul.

rallymarkus
                  Deltagare

ja äntligen så blev jag av med pickupen, men jag blev av med den mot att jag bytte till en mazda6 mps så nu åker jag en sån för till fället, men den e ju enklare o bli av med så få se när de blir en subba igen..

fast mazdan e faktiskt rätt så skön o o kul o köra och sen har den ett mkt bra originaljud i bilen..

men man får se vad det blir för nåt..

nån som vet nåt om nästa sti som kommer?
                    2013?

rallymarkus
                    Deltagare

ja mazdan e såld och för tillfället är man utan bil, hmm är svårt sugen på en Impreza sti igen en 08 o nyare men måste ha hatchbacken pga att jag ska ha dragkrok på den…

har ni nå fina tips om bra bilar?

Med vänlig hälsning, markus

Jommie
                      Deltagare

ja mazdan e såld och för tillfället är man utan bil, hmm är svårt sugen på en Impreza sti igen en 08 o nyare men måste ha hatchbacken pga att jag ska ha dragkrok på den…

har ni nå fina tips om bra bilar?

Med vänlig hälsning, markus

Subaru Baja Turbo 😀

Bästa bruksbil som finns. Åka till lokala racebanan för några snabba varv, sen stanna till på Bauhaus på vägen hem och plocka med lite plank till staketet eller vad annat som du behöver.

d—0.o—b

rallymarkus
                        Deltagare

ja de va ju en häftig pickup:-) är mkt sugen på en sti…

Joakimgabrielsson
                          Deltagare

Ny programvara i motorn och helförsäkring löser alla problem med motorras! 🙂

Nej. det löser bara problem för dom bilar som inte gått över 10.000 mil. Sen får man klara sig själv. Har precis varit inne i en tvist med försäkringsbolaget om detta. Fått betala allt själv. Men köpte från USA och där är ju allt till motorn typ halva priset. Men blir ju mycket pengar ändå.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.