Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    nothinfancy
    Deltagare

Har en Impreza GT -00 med den sedvanliga rosten som tyvärr fått fäste i ena hörnet av höger bak skärm, har i mitt studerande av detta insett att plåt kommer behöva kapas. Då jag har Custombyggare/bilplåtslagare i släkten så hamnar mina funderingar på att få skärmbreddare i plåt tillverkat i lämplig storlek att svetsa i på båda sidor.

So far so good.. men kommer då vilja få ut fälgarna närmare nya kanten med hjälp av spacer men påverkar det diffar osv att bara ha spacers bak? Sliter det mer på något sätt att inte ha lika runtom?

Tacksam för er input/visdom 🙂

Igge
      Deltagare

Spacers påverkar inte diffarna.

Däremot kan hjullagrena belastas hårdare om du flyttar ut hjulen och slitas ut lite snabbare

nothinfancy
        Deltagare

Okej då förstår jag, isåfall blir det nog att få det så nära orginal som möjligt 🙂 Tack!

Igge
          Deltagare

Leta rätt på fälgar som breddar inåt också så det nästan tar i, sedan är nog hjullagerslitaget försumbart om man inte breddar mycket 🙂

Min bil har mest rullar med ca 20mm fel Et av sina 12000 mil och den har inte några problem med hjullager än (peppar peppar)

nothinfancy
            Deltagare

Okej då ska jag ta med det i beräkningarna, hade inte tänkt mig någon monster breddning, ca 2-4 cm på varje sida isf så om man gör som du säger kanske slitaget blir försumbart 🙂

Igge
              Deltagare

4 cm ändrat Et börjar nog vara mycket, men kör du 2 cm ändrat Et och 4 cm bredare däck/fälg så är det nog bättre 🙂

Skärmbreddare är ju ändå till för att ha fetare sulor 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.