• Detta ämne har 3 svar, 910 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Patrick P931.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    morgandahl
    Deltagare

Hej allihopa,

vintern är som många kanske vet snart här. Förra veckan så gjorde jag slag i saken och beställde däck från en firma på nätet. Första gången och jag tänkte att det kunde vara intressant för andra att ta del av. Berätta gärna om era erfarenheter, tips osv. Iallafall så beställde jag däck via tirendo.se. Misstänker att det är relativt okänt men tänkte att det kan vara intressant ändå. Iallafall så tog det en dag längre än väntat (4 dagar), men däcken var i fint skick och som helhet betraktat är jag nöjd!

Berätta gärna om era erfarenheter.

zanoii
      Deltagare

Jag har tyvärr inga erfarenheter av att beställa däck online (än) men en spontan tanke är att även skriva däckmodell, pris och vad den lokale handlaren ville ha för samma/motsv däck om man har kollat det.

Adam K
        Deltagare

Och var och hur enkelt/besvärligt och vad det kostade att få dem påkrängda och balanserade.

Patrick P931
          Deltagare

Bra trådstart!

Vinterdäck är väl lite svårare då vi har våra ganska speciella nordiska däck, dessutom finns det väl ingen bilintresserad som kör på något annat än Hakka? 😉

Men för sommardäck finns det stora besparingar att göra genom att beställa från Tyskland eller England.

Jag rekommenderar:
            http://www.idealo.de/
            sök efter dimensionen, gå in på de träffar som är billigast, kolla frakten (det kan diffa rätt mycket).
            samt
            http://camskill.co.uk

beställ där totalpriset och intrycket är bäst.

Tar knappt 1 vecka så är däcken här.

Jag fick ge 1000 kr för montering, balansering osv. på en däckverkstad i Stockholm. 18″.

Total besparing kan ofta bli uppåt 25%, dvs. man betalar för 3 men får 4. 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.