SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor fundering tb

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Kanske svårt o svara på denna frågan men ja eller nej, men helt ok o spekulera 🙂

Funderar på byta throttlebody till en större sådan ihop med plenumet. Kan det vara värt o göra det om man ändå går ner lite i dimension sen på icrören, alltså från tbn till icrören?
      Iofs lite större vloym strax innan tbn ger säkert nån tiondels grad kallare luft 😀 😉

FlyingFin
      Deltagare

Vet att några i USA har portat och polerat bland annat sina gasspjäll.

De upplevde något rappare gasrespons och aningen bättre klipp i det övre registret.

Kan tänka mig att om du byter till en större, portar och polerar så borde det inte bli sämre av att göra det, tvärt om.
        Vidare få ECU/mjukvaran anpassad för det så lär det ju ge ett positivt resultat. 🙂

Vad kostar ett större gasspjäll och var får man tag på´t?

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
        Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

SecretAgentMan
        Deltagare

Nja…är kraftigt skeptisk till att lite lätt massering av trottelhuset skulle göra underverk på en överladdad bil.

Men det är jag det – Raul – det finns ett uttryck på engelska ”diminishing returns”…det är lite det jag tror man måste använda så att tuffa projekt inte spårar ut i onödan.

Keep it simple stupid (KISS) är ett annat. 😀

/J

STIred
          Deltagare

Det kan man få tag i pa lite olika ställen själv kollade jag med rigoli iaf, deras pris var ca 3000kr. Men finns säkert billigare på andra ställen… Har dock inte letat så seriöst, då detta var mest en fundering.

STIred
            Deltagare

Keep it simple stupid (KISS) är ett annat. :D/J

I hear what you’re saying… som sagt tänkte mest högt…gör man inte det, får man aldrig reda på vad andra tycker 😉

KISS is teh #### 😀

FlyingFin
              Deltagare

Nja…är kraftigt skeptisk till att lite lätt massering av trottelhuset skulle göra underverk på en överladdad bil.Men det är jag det – Raul – det finns ett uttryck på engelska ”diminishing returns”…det är lite det jag tror man måste använda så att tuffa projekt inte spårar ut i onödan.Keep it simple stupid (KISS) är ett annat. :D/J

Hehe… ja några underverk är det ju ingen som har pratat om.
                Att

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.