- Detta ämne har 7 svar, 879 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av Gyver.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2012 kl. 17:16 #28378TobbenDeltagare
Hej
Hade tänkt framöver installera lite mätare i min gt 00:a och därav laddtryck, oljetryck och oljetemp och har det s k installations “kittet” från scoobyworld “http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=68&products_id=1591” Och jag undrar om det är nån som har lite bilder på installationen så en vet lite grann när en väl ska installera. Oljetrycks givaren är det den som sitter under generatorn? Och för oljetempen så ska en visst lossa en skruv över treans cylinder och vart sitter den mer exakt? Slangen för laddtryck tänkte jag ta ifrån en ledig nippel på insuget men i kittet för laddtrycksmätaren så är det t-kors med backventil i så ska en plugga ena hålet eller vad tycker ni? för backventilen måste en ju ha annars får en ju missljud ifrån mätaren. och till sist så tänkte jag jag ta ström till mätarna från cigg uttaget eller är det nån som har nått mer vettigare att ta ifrån?
Mvh Tobbe
21 maj, 2012 kl. 07:05 #242996FiddeFulingKeymasterHej..
Nu kommer jag med ett tråkigt svar, jag vet 😛
Men kolla YouTube, finns kanon bra videos på hur man installerar och kopplar in mätare i Imprezan 😀 Jag kollade innan jag kopplade in min turbo trycks mätare 😀
\\ Mathias [Inzo]
21 maj, 2012 kl. 08:12 #242998TobbenDeltagareJaha hade jag inte en tanke på ska kollas.. men bara det med t korset som jag är tvungen att använda hur tycker du jag ska göra där iom det blir en utgång från t korset “över”?
21 maj, 2012 kl. 09:31 #242997FiddeFulingKeymasterJaha hade jag inte en tanke på ska kollas.. men bara det med t korset som jag är tvungen att använda hur tycker du jag ska göra där iom det blir en utgång från t korset “över”?
Utgång över? Jag kopplade in mitt T-kors på slangen som går till dumpventilen, klippte av den och satte t kopplingen i mitten. Den lilla tunna vakuumslangen som styr dumpventilen.
\\ Mathias
21 maj, 2012 kl. 09:46 #242999TobbenDeltagareUtgång över? Jag kopplade in mitt T-kors på slangen som går till dumpventilen, klippte av den och satte t kopplingen i mitten. Den lilla tunna vakuumslangen som styr dumpventilen.
\\ Mathias
Ahh så går det att göra med.. tänkte koppla in slangen på en ledig nippel på insuget och ha t korset inne i bilen och då blir det det ju en utgång över men så som du beskriver så blir det ju inte det plus att det blir kortare väg. Tack för upplysningen 😀
21 maj, 2012 kl. 09:51 #243001GyverDeltagareDär ser du oljetrycksadaptern vid generatorn samt oljetemp längre bak vid 3’ans cylinder.
21 maj, 2012 kl. 10:02 #243000TobbenDeltagareDär ser du oljetrycksadaptern vid generatorn samt oljetemp längre bak vid 3’ans cylinder.
Tack som busen Gyver! 🙂 antar att det räcker att lossa generatorn och IC för att komma åt?
Mvh Tobbe
21 maj, 2012 kl. 12:15 #243002GyverDeltagareJag kan tänka mig att det borde räcka, jag monterade dessa när motorn var isärplockad så ingen erfarenhet av tillkomligheten med allt såsom insug osv monterat.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.