SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Funderingar på stänklappar..

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Tobben
    Deltagare

Hej!

Har funderingar på att köpa riktiga stänklappar till min GT 00á
      och har kikat lite på scoobyworlds: ”Premium WRC Style Mudflap Kit” http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=199&products_id=536 och svarta tror jag nog skulle passa bäst till min gröna bil.. så hur är passformen på dom och att det är lätt att montera? och ser inte nånstans där man kan välja till min modell alltså classic impreza? men det kanske passar ändå? och till sist är scoobyworld smidiga att ha att göra med?

Mvh Tobbe

syke
      Blockerad

Scoobyworld är smidiga att ha att göra med. Personligen skulle jag dock köpa raceequips stänklappar, hade såna på min gamla GT och gillade dem starkt!

Lite bilder finns här:
        http://www.bleh.se/dump/gt/subban.html

Tobben
        Deltagare

Scoobyworld är smidiga att ha att göra med. Personligen skulle jag dock köpa raceequips stänklappar, hade såna på min gamla GT och gillade dem starkt!

Lite bilder finns här:
          http://www.bleh.se/dump/gt/subban.html

såg bra ut! men ser ju ut som att dom är lika från scoobyworld och raceequips… några problem med montering?

Tobben
          Deltagare
            Tobben
            Deltagare

Nix, Race Equip är mycket trevligare, dels går dom upp högre och skyddar framförallt framskärm och dörrar mycket bättre, och sen slipper du den brutalt fula metallplattan som Scoobyworld skydden kräver…

Jag har tyvärr gått på den minan och köpt från Scoobyparts en gång i tiden, det är samma skit som Scoobyworld säljer. Jag har köpt Race Equip nu som ligger på lager i väntan på montering. 🙂

jaha ok det lät ju bra och då lutar det åt sånna.. tack för svar 🙂

Tobben
              Deltagare

Jag glömde tillägga att dom även är bredare och skyddar underredet bättre från grussprut. 🙂

oxå väldigt bra iom rostskyddet under är väl inte det bästa :rolleyes: men jag hoppas på en lack lite rostlagning och underredsbehandling inom en snar framtid..

tack igen för alla svar 🙂

syke
                Blockerad

hittade även dom här med..http://www.mudflaps.se/mudflaps-impreza/impreza-classic-1992-2001/impreza-classic-polyuretan-mudflaps nått att ha tro?

Har såna liggandes här som du kan få byta mot en uppsättning raceequip 😉

Tobben
                  Deltagare

Har såna liggandes här som du kan få byta mot en uppsättning raceequip 😉

ha ha nja vill ha riktigt ”från” början 😉

matte555
                    Deltagare

Hmm raceequip lapparna såg misstänkt lika ut som mina hemskurna! Dom måste ha tjuvat min design :O

challe
                      Deltagare

Köp inte dom blåa bara om du köper från race equip, dom bleknar ganska fort och ser ut som skit efter ett år.
                        Ta dom svarta

BSP
                        Deltagare

Jag köpte faktiskt på mudflaps.se

tog lite mera änn en vecka att få dom, assade kanon fint på min STI -2002:a. Kvaliten kändes OK!

Marcuses
                          Deltagare

Jag har blåa från race equip! Dom ser riktigt bra ut på dock så tror jag dom börjar blekna lite nu så jag skulle ha köpt svarta med.. men dom är helt klart värda den pengen och smidiga att montera 🙂

Mvh//

challe
                            Deltagare

Men har man en grön bil så kan man ju köpa blåa, slänga dom ute i solljus nåt år och sen montera dom… 😀

Hahaha ja det har du ju faktiskt rätt i 😀

Tobben
                              Deltagare

Men har man en grön bil så kan man ju köpa blåa, slänga dom ute i solljus nåt år och sen montera dom… 😀

ja det lät ju snyggt 😀

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.