› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Funderingar runt företag som använder vårat forum…
- Detta ämne har 11 svar, 931 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
25 februari, 2004 kl. 08:18 #7569
SecretAgentMan
DeltagareHej!
Jag tänkte vara lite osmidig igen… 😮
Lite då och då ramlar det in en annons eller två under vårat säljesforum från ett visst företag, som vad jag vet inte är sponsorer till klubben (att en av deras samarbetspartner är det hör inte hit).
Naturligtvis får man se till det positiva – vi får möjlighet att handla pryttlar till bra priser (vilket alltid är en bra sak). 🙂
Men det hör inte hit, företaget har en ypperlig gratiskanal rätt in i målgruppen att prångla prylar i – på ett forum som sköts och slantas av klubben, något i det känns inte helt rätt?Jag personligen är på hal och tunn is, djupt vatten, utan flytväst, då man själv sålt lite pryttlar, men jag är fortfarande privatperson, vilket är lite av pudelns kärna.
Min personliga uppfattning är att ett sponsoravtal vore på sin plats – innan man lägger upp annonser.
Sedan kvarstår det faktum att vi har en sektion avsedd för företag att annonsera under ”Sponsorer och styrelse”.Ett förslag till våran sponsoransvarige är att kontakta firman ifråga och sätta upp något bra för båda parter. 🙂
/J
25 februari, 2004 kl. 08:19 #87479SecretAgentMan
Deltagare…frågan är vad ni tycker, är det bara jag som överreagerar? :+
/J
25 februari, 2004 kl. 08:52 #87482Strat
DeltagareHar tänkt precis likadant. Meddelade även mina åsikter till den friskt postande firman. Inget svar dock.
25 februari, 2004 kl. 09:46 #87483Practos
Deltagarevars drar man gränserna då…ifall jag som privatperson har 30 kolfiberhuvar/år att sälja ?
Vad tror ni om indelningen som Nasioc har på sin säljdel ?
25 februari, 2004 kl. 11:31 #87484Subbarist
DeltagareHåller med jag ska ta tag i det här så fort jag får lite tid över, har fruktansvärt mycket på jobbet just nu.
25 februari, 2004 kl. 11:39 #87487Assazel
DeltagareProblem kommer ju då om dessa ”företag” väljer att INTE sponsra och kan då inte heller annonsera. Då missar vi ju en bunt erbjudande..
25 februari, 2004 kl. 11:50 #87480SecretAgentMan
DeltagareBanners är ju en lösning på det hela – på något sätt bör renodlade företag få slanta lite för möjligheten att annonsera (som det är på de engelska forumen).
Assassel – Sponsring är inte lika med slantar – utan är i våran defintion att firman ger rabatter, vilket inte borde vara något problem tycker jag.
/J
25 februari, 2004 kl. 12:23 #87481OzO
DeltagareForumet drivs av privatperson(er) med inga medel alls och egentligen på ”magic time”. Detta forum är till för att knyta kontakt mellan privatpersoner. Köpes/Säljes-avdelningen är till för oss privatpersoner.
Klubben har valt att erbjuda en plats på forumet där sponsorer kan lägga ut nyheter, mm som dom väljer att INTE lägga under sin egen plats på sponsorsidorna. Däremot får inga annonser läggas in här.
Företag är välkomna att göra inlägg av icke säljande form i övriga trådar på forumet. För att t.ex. slå död på florerande rykten eller för att upplysa oss om nån teknisk info.
That’s it.
Vill företag/sponsorer sälja finns väl egna annonstorg på egna webservrar? Dom har väl betalt för att sköta sånt (det har inte jag och inte heller tid).
Däremot om det skulle komma in ett flertal önskemål från både sponsorer och medlemmar om att företag skall få få annonsera prylar, så får vi skapa en enskild avdelning för detta. Privat och icke privatannonser skall ej blandas.
Regler i klarttext finns ej idag. Riktiga moderatorer finns ej idag. Men det kommer så det kanske blir tydligare om vad som får och inte får göras.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::25 februari, 2004 kl. 16:17 #87488Henke
DeltagareTjenare
Jag ”hänger” en hel del på FMCS (åkte cossie förut) och är även moderator där.
Min personliga åsikt är att för att ett företag ska kunna annonsera så måste något typ av avtal skrivas, typ rabatter till aktiva medlemmar så får de annonsera!
Eftersom företagen inte behöver betala för att annonsera så ska vi medlemmmar kompenseras på något sätt./ Henke
(betalar medlemsavgiften imorgon)26 februari, 2004 kl. 08:33 #87486Micke81
DeltagareJag tycker att de företag som vill annonsera här måste vara sponsorer. Det är jag övertygad om att de går med på, annars e de ”dumma” 😉 De får ju en annonsplats på ett forum med 600 pers som ligger i rätt kategori för att köpa deras produkter. Och som grädde på moset får de mer och bättre PR om de är sponsorer. Om de inte vill så biter dom sig själva i svansen. Tycker att ansvarig på forumet bör kontakta dem för jag är överygad om att de är med på noterna. Alla vill ju sälja mer 🙂
/Micke
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87489Niklas
DeltagareReglerna skall väl gälla alla, oavsett vem det är. Ser inte någon anledning till varför vissa inte skall följa dessa då andra tvingas göra det. Sen hoppas jag att detta inte innebär att man istället för att bli sponsor slutar göra reklam för produkter men vi är nog alla proffisionella nog för att inte reagera på sådant sätt.
Vill att alla skall vara glada men samtidigt skall det vara rättvist.
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87485Kocken
DeltagareJerry!!!
Agree big time!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.