SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fürstenhoff motor

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Nu står bilen hos Fürstenhoff Motor .. och jag måste bara ge en liten eloge till dem. Trots att jag ringde imorse och trots att de går på semester efter den här veckan tog de emot bilen med öppna armar (även om gregor inte riktigt gillade att den redan var till stor del nerskruvad 😮 ). Förhoppningsvis hinner de fixa den innan veckan är slut så jag kan köra sönder den igen på 10-års jubileumet 😀

Snofi
      Deltagare

Service 😉 vad har hänt med den ?

syke
        Blockerad

Den läcker någonstans vid vattenpumpen vad vi kunnat se .. sen om det är pumpen i sig eller packningen där pumpen fäster mot blocket låter jag vara osagt.

Manor
          Deltagare

…såg du min pärla Stefan?
            Min är inne för oljebyte samt att jag passar på att byta batteriet, efter 11.5 år så börjar originalbatteriet bli lite trött. Startmotorn kvittrar också och lär väl ”smörjas upp” eller bytas ut. Därefter är den redo för sommarsemestern :).

syke
            Blockerad

Japp Mats, din pärla stod på parkeringen och såg riktigt fin ut! Sa till brorsan när vi var där att det såg ut som din 🙂

Manor
              Deltagare

Japp Mats, din pärla stod på parkeringen och såg riktigt fin ut! Sa till brorsan när vi var där att det såg ut som din 🙂

Jag såg din pärla när jag hämtade min idag.
                Det var visst vattenpumpen som var problemet…och nu har du väl även bytt kamrem och spännare (tror jag det var).

syke
                Blockerad

Härligt! Då hoppas jag att de ringer imorrn så jag kan hämta den om de har bytt allt. Visst var den ren o fin? 😉

Manor
                  Deltagare

Härligt! Då hoppas jag att de ringer imorrn så jag kan hämta den om de har bytt allt. Visst var den ren o fin? 😉

Nja, de måste i så fall ha provkört den på ett riktigt smutsigt ställe ;):p.

Vad jag förstod så hade Gregor provkört den, men inte lyckats koppla upp sin dator mot den. Jag informerade honom om att det nog satt ett Autronic i den (vilket väl stämmer?). Oljetempen gick upp till 95 grader, vilket även min visar allt som oftast när det är varmt ute…och inget annat onormalt…jo, du hade visst någon insats i avgasröret som gjorde att den ”visslade” när man gasade på och folk i närheten blev visst livrädda. Har du nyss varit och besiktigat?

Ångan
                    Deltagare

Jaha, det var din vita pärla som stog där idag.
                      Hur länga har dom semester?
                      Måste ju ha en service på min ju :-p

Håller med om att det är grym service hos dom.

syke
                      Blockerad

Nja, de måste i så fall ha provkört den på ett riktigt smutsigt ställe ;):p.

Vad jag förstod så hade Gregor provkört den, men inte lyckats koppla upp sin dator mot den. Jag informerade honom om att det nog satt ett Autronic i den (vilket väl stämmer?). Oljetempen gick upp till 95 grader, vilket även min visar allt som oftast när det är varmt ute…och inget annat onormalt…jo, du hade visst någon insats i avgasröret som gjorde att den ”visslade” när man gasade på och folk i närheten blev visst livrädda. Har du nyss varit och besiktigat?

Japp, det stämmer att det sitter ett autronic i .. kanske borde nämnt det 🙂

Den gick igenom besiktningen med insatsen i, jag har inte hört något visslande tidigare heller men det är väl bara häftigt?

Ångan: De har tydligen semester 4v från och med nästa vecka.

Mumin
                        Deltagare

så syke vad slutade det hela på då? 🙂 slog dom mitt pris? knappast men men.. nu funkar den. och har samma stuk när jag har minstrypning i mitt rör.. visslar som aldrig förr 🙂

syke
                          Blockerad

så syke vad slutade det hela på då? 🙂 slog dom mitt pris? knappast men men.. nu funkar den. och har samma stuk när jag har minstrypning i mitt rör.. visslar som aldrig förr 🙂

Har inte fått något pris än, gissar på att det kommer imorrn 🙂 Tvivlar på att det blir billigare men prisskillnaden är en piss i havet jämfört med vad den kostat totalt 😀

Mumin
                            Deltagare

Har inte fått något pris än, gissar på att det kommer imorrn 🙂 Tvivlar på att det blir billigare men prisskillnaden är en piss i havet jämfört med vad den kostat totalt 😀

haha så sant så sant.. men fan 7 lax med saker som gått 500mil är ju fan gratis 🙂
                              Senare i sommar får vi ta en sväng 🙂

Ångan
                              Deltagare

4V, WTF!?
                                Mumin, du har inte semester hoppas jag 😀

syke
                                Blockerad

haha så sant så sant.. men fan 7 lax med saker som gått 500mil är ju fan gratis 🙂
                                  Senare i sommar får vi ta en sväng 🙂

Japp, men nu slipper man iaf eventuellt knorr från grannarna för att det meckas i flerbilsgaraget 🙂

Vi får definitivt ta en sväng i sommar. Kommer du på 10-års jubiléet?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.