› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Fürstenhoff motor
- Detta ämne har 27 svar, 4,051 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
30 juni, 2010 kl. 11:55 #204136
syke
BlockeradSådärja, då var bilen hämtad! En mindre lustig sak är ju helt klart att Gregor sa ”Men den laddar ju bara 1 kilo” och när jag körde hem den provade jag och det stämde fint. Den laddar bara 1.1 som max istället för 1.4 / 1.5 som den brukar samt att den känns väldigt trött. Suck.
30 juni, 2010 kl. 17:25 #204154Mumin
Deltagare4V, WTF!?
Mumin, du har inte semester hoppas jag 😀Jag har semester om 2 dagar då blir det 3 veckor 🙂
Japp, men nu slipper man iaf eventuellt knorr från grannarna för att det meckas i flerbilsgaraget 🙂
Vi får definitivt ta en sväng i sommar. Kommer du på 10-års jubiléet?
Jag kommer inte till 10 års träffen 🙁 kommer vänner från finland just den helgen 🙁 så sket sig men men får komma på 11 års 🙂
Och måste fråga.. vad blev slutsumman? 🙂
30 juni, 2010 kl. 17:57 #204137syke
BlockeradJag har semester om 2 dagar då blir det 3 veckor 🙂
Jag kommer inte till 10 års träffen 🙁 kommer vänner från finland just den helgen 🙁 så sket sig men men får komma på 11 års 🙂
Och måste fråga.. vad blev slutsumman? 🙂
Tråkigt att du missar träffen :/
Det blev ungefär dubbelt upp mot vad du erbjöd – fast då ingick också ett byte av den främre packboxen eftersom den var på väg ut (vilket är skrämmande i sig då den är bytte tidigare).
30 juni, 2010 kl. 18:06 #204146Manor
DeltagareSådärja, då var bilen hämtad! En mindre lustig sak är ju helt klart att Gregor sa ”Men den laddar ju bara 1 kilo” och när jag körde hem den provade jag och det stämde fint. Den laddar bara 1.1 som max istället för 1.4 / 1.5 som den brukar samt att den känns väldigt trött. Suck.
Kan det inte vara något enkelt och lätt för SMR att hitta, tror du?
30 juni, 2010 kl. 18:15 #204138syke
BlockeradKan det inte vara något enkelt och lätt för SMR att hitta, tror du?
Jo, men de ligger så jäkla långt bort, varför finns det inga autronicmappare i alvik? 😉
Nåväl, ska ta en titt under huven imorrn för att se om man hittar något självklart..
30 juni, 2010 kl. 18:20 #204147Manor
DeltagareJo, men de ligger så jäkla långt bort, varför finns det inga autronicmappare i alvik? 😉
Nåväl, ska ta en titt under huven imorrn för att se om man hittar något självklart..
Åkersberga är ju nära när man bor där ;):p:rolleyes:.
Kan det inte vara värt några mil för att få det gjort…kanske ta en långlunch?
Kanske Johan (B20mannen) kommer till jubileumet, och han är ju proffs på Autronic? Han kan ske t.o.m kan distansmecka via telefon om du förklarar problemet!!?
30 juni, 2010 kl. 18:22 #204148Manor
DeltagareÅkersberga är ju nära när man bor där ;):p:rolleyes:.
Kan det inte vara värt några mil för att få det gjort…kanske ta en långlunch?
Kanske Johan (B20mannen) kommer till jubileumet, och han är ju proffs på Autronic? Han kan ske t.o.m kan distansmecka via telefon om du förklarar problemet!!?
Som alltid gissar jag på LMM:en…för den har du väl fortfarande kvar…eller kör man Autronicen utan LMM?
30 juni, 2010 kl. 18:45 #204139syke
BlockeradSom alltid gissar jag på LMM:en…för den har du väl fortfarande kvar…eller kör man Autronicen utan LMM?
LMMen är puts väck. Den blinkar en fel kod som jag *tror* är 14 vilket isåfall betyder O2 I/P .. vilket jag gissar har något med syretillförseln att göra .. men vad I/P är vettefan. Aja får kontakta SMR / B20Mannen om jag inte hittar något självklart fel.
1 juli, 2010 kl. 19:40 #204140syke
BlockeradSååå nu har jag varit ute o nöjeskört lite. Efter att ha tagit ur insatsen och pillat lite på en kontakt så verkar bilen ladda normalt igen (max 1.45 och mer vanligt upp till 1.3). Inte överhettade den eller sprängdes heller. 😀
1 juli, 2010 kl. 19:52 #204156Zippo_
Deltagaregött att det fungerar 🙂 har du någon lista på mods du kör med din, när du laddar det du gör ? 🙂
1 juli, 2010 kl. 19:55 #204149Manor
DeltagareSååå nu har jag varit ute o nöjeskört lite. Efter att ha tagit ur insatsen och pillat lite på en kontakt så verkar bilen ladda normalt igen (max 1.45 och mer vanligt upp till 1.3). Inte överhettade den eller sprängdes heller. 😀
Great news dude :).
1 juli, 2010 kl. 20:35 #204141syke
Blockeradgött att det fungerar 🙂 har du någon lista på mods du kör med din, när du laddar det du gör ? 🙂
Autronic ECU + öppet filter, 3″ DP med racekat, 255l/h Walbro soppapump är väl det som är i drivlinan..
1 juli, 2010 kl. 20:36 #204142syke
BlockeradGreat news dude :).
Jaaaa, nu kanske man vågar ta den till strängnäs också 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.