SSC Allmänt snack Allmänt småprat Fürstenhoff motor

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Sådärja, då var bilen hämtad! En mindre lustig sak är ju helt klart att Gregor sa ”Men den laddar ju bara 1 kilo” och när jag körde hem den provade jag och det stämde fint. Den laddar bara 1.1 som max istället för 1.4 / 1.5 som den brukar samt att den känns väldigt trött. Suck.

Mumin
      Deltagare

4V, WTF!?
        Mumin, du har inte semester hoppas jag 😀

Jag har semester om 2 dagar då blir det 3 veckor 🙂

Japp, men nu slipper man iaf eventuellt knorr från grannarna för att det meckas i flerbilsgaraget 🙂

Vi får definitivt ta en sväng i sommar. Kommer du på 10-års jubiléet?

Jag kommer inte till 10 års träffen 🙁 kommer vänner från finland just den helgen 🙁 så sket sig men men får komma på 11 års 🙂

Och måste fråga.. vad blev slutsumman? 🙂

syke
        Blockerad

Jag har semester om 2 dagar då blir det 3 veckor 🙂

Jag kommer inte till 10 års träffen 🙁 kommer vänner från finland just den helgen 🙁 så sket sig men men får komma på 11 års 🙂

Och måste fråga.. vad blev slutsumman? 🙂

Tråkigt att du missar träffen :/

Det blev ungefär dubbelt upp mot vad du erbjöd – fast då ingick också ett byte av den främre packboxen eftersom den var på väg ut (vilket är skrämmande i sig då den är bytte tidigare).

Manor
          Deltagare

Sådärja, då var bilen hämtad! En mindre lustig sak är ju helt klart att Gregor sa ”Men den laddar ju bara 1 kilo” och när jag körde hem den provade jag och det stämde fint. Den laddar bara 1.1 som max istället för 1.4 / 1.5 som den brukar samt att den känns väldigt trött. Suck.

Kan det inte vara något enkelt och lätt för SMR att hitta, tror du?

syke
            Blockerad

Kan det inte vara något enkelt och lätt för SMR att hitta, tror du?

Jo, men de ligger så jäkla långt bort, varför finns det inga autronicmappare i alvik? 😉

Nåväl, ska ta en titt under huven imorrn för att se om man hittar något självklart..

Manor
              Deltagare

Jo, men de ligger så jäkla långt bort, varför finns det inga autronicmappare i alvik? 😉

Nåväl, ska ta en titt under huven imorrn för att se om man hittar något självklart..

Åkersberga är ju nära när man bor där ;):p:rolleyes:.

Kan det inte vara värt några mil för att få det gjort…kanske ta en långlunch?

Kanske Johan (B20mannen) kommer till jubileumet, och han är ju proffs på Autronic? Han kan ske t.o.m kan distansmecka via telefon om du förklarar problemet!!?

Manor
                Deltagare

Åkersberga är ju nära när man bor där ;):p:rolleyes:.

Kan det inte vara värt några mil för att få det gjort…kanske ta en långlunch?

Kanske Johan (B20mannen) kommer till jubileumet, och han är ju proffs på Autronic? Han kan ske t.o.m kan distansmecka via telefon om du förklarar problemet!!?

Som alltid gissar jag på LMM:en…för den har du väl fortfarande kvar…eller kör man Autronicen utan LMM?

syke
                  Blockerad

Som alltid gissar jag på LMM:en…för den har du väl fortfarande kvar…eller kör man Autronicen utan LMM?

LMMen är puts väck. Den blinkar en fel kod som jag *tror* är 14 vilket isåfall betyder O2 I/P .. vilket jag gissar har något med syretillförseln att göra .. men vad I/P är vettefan. Aja får kontakta SMR / B20Mannen om jag inte hittar något självklart fel.

syke
                    Blockerad

Sååå nu har jag varit ute o nöjeskört lite. Efter att ha tagit ur insatsen och pillat lite på en kontakt så verkar bilen ladda normalt igen (max 1.45 och mer vanligt upp till 1.3). Inte överhettade den eller sprängdes heller. 😀

Zippo_
                      Deltagare

gött att det fungerar 🙂 har du någon lista på mods du kör med din, när du laddar det du gör ? 🙂

Manor
                        Deltagare

Sååå nu har jag varit ute o nöjeskört lite. Efter att ha tagit ur insatsen och pillat lite på en kontakt så verkar bilen ladda normalt igen (max 1.45 och mer vanligt upp till 1.3). Inte överhettade den eller sprängdes heller. 😀

Great news dude :).

syke
                          Blockerad

gött att det fungerar 🙂 har du någon lista på mods du kör med din, när du laddar det du gör ? 🙂

Autronic ECU + öppet filter, 3″ DP med racekat, 255l/h Walbro soppapump är väl det som är i drivlinan..

syke
                            Blockerad

Great news dude :).

Jaaaa, nu kanske man vågar ta den till strängnäs också 🙂

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.