Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Quackpack89
    Deltagare

Ska in å göra Fyrhjulsinställning idag å jag undrar lite vad ni folk åker omkring på där ute 🙂

Mvh Johan

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

dragster
      Deltagare

Beror lite på hur du ska använda bilen.
        “Prodrive vinklarna” är populära och en bra kompromiss, har för mig att det är 1,15 grader negativt camber fram och totalt 0,1 grad toe in bak (alltså 0,05 per sida) utöver standard inställningar.

Mumin
        Deltagare

Jag kör -1.20 fram -1.30 bak Camber och 0 toe. Sliter inge däck 😉 nu när. Man bara kör sommar / 300 mil per år kanske det blir lite aggressivare vinklar får se 😉

pettsun
          Deltagare

har kört -1.4 camber runt om och 0 i toe runt om.
            Fungerar skit fint på sommarn. men tycker dessa vinklar blir obehagliga på vinter, då var original vinklarna att föredra.

Ska göra en ny hjul inställning nästa vecka, blir nog -3 camber runt om bara för att det är coolt 🙂

brallor
            Deltagare

Ska göra samma sak på fredag igen då jag tydligen varit emot och däcken fram var helt slut på insidan,

Sti, -06 med 19″, tips på inställningar att köra med?
              Kör mest till Ica och handlar läsk men vill kunna köra lite hårdare också och ta fina kurvor!

Ubbe
              Deltagare

Orginalben? Isåfall är mitt stalltips så mycket negativ camber som det går fram och ca. 0.25 grader mindre negativ bak. Toe +/-0 runt om.

brallor
                Deltagare

Ja, org-dämpare med sänkningsfjädrar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.