- Detta ämne har 43 svar, 2,543 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2002 kl. 09:32 #77322LasseDeltagare
LAST EDITED ON Jun-25-02 AT 12:04PM (GMT)
Min koppling slirar ganska ordentligt när jag försöker göra snabba starter, trots att jag gör som vår käre doktor säger ;). Det luktar f-n med bränd koppling. Konstigt att kopplingen inte klarar av en helt omoddad bil. 🙁25 juni, 2002 kl. 09:36 #77307SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Jun-25-02 AT 11:36AM (GMT)
Då slirar du för mycket. 😉 Släpp snabbare. 😀/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
25 juni, 2002 kl. 10:03 #77323LasseDeltagareOk, ska genast ut och testa! 😀
26 september, 2002 kl. 22:21 #77324griml0ckDeltagareVad händer när man släpper koppling vid 5000-5500 varv? Far varven ner eller måste man växla direkt (för man tappar väl bara laddtryck av o varva ur han)? Har inte vågat mig till o testa än. Om jag ska starta “bra” brukar jag varva upp han i 3000+ varv o släppa kopplingen ganska fort o sen gasa till 5000+ på ettan innan ja växlar. Resterande växlar drar ja ut till 5500+ varv. Det går väl inte fortare om man varvar ur han till 6000+?
The red Shagaru Impreza of Gefle
14 juni, 2004 kl. 18:43 #773382nyDeltagarejag körde på 6 blank med en passagerare o kvarts tank men jag tror att det går att göra bättre med sjysstare start.
helt orginal 01a provade iofs bara 2 starter.14 juni, 2004 kl. 19:33 #77337GolvisDeltagareKörde också på 6.2, men jag vet verkligen att det hade gått att göra bättre. Fanns mycket att skylla på, men det ska jag inte göra nu, får återkomma med resultat igen:-)
15 juni, 2004 kl. 05:16 #77326MickeMDeltagareSlutsats: Jag borde byta min AP-22 mot en G-Tech så jag får bättre tider? 😉
15 juni, 2004 kl. 07:12 #77325Micke81DeltagareSå om jag köper en G-tech till dig så får jag din AP-22 😉
/Micke
15 juni, 2004 kl. 12:50 #77328spoozDeltagare5.43 med original bil er garantert feil, dessverre.
Vi i evo.no har gjort MANGE målinger på forskjellige biler, og det er faktisk en del innstillinger som skal være satt korrekte på måleren, for at tiden også skal bli bra.
F.eks tilt factor, roll resistance, roll factor osv osv. Spesielt tiltfactor, som avgjør NÅR målingen skal starte. (f.eks 0.1G) Dette er forskjellig på en stiv senket bil, enn f.eks en myk bil med originalfjærer/dempere.
0-100 på 5.6 sek med 250-260hk Impreza:
http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=1202 STi:
http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1225Andre målinger:
http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index21 juni, 2004 kl. 22:36 #773392nyDeltagarenu har jag varit ute igen, regnade dock men det gjorde bara snabbare tid. starta på 4200 varv ungefär fick en tid på 5,1 sek. han tyvär inte fortsätta hela vägen till 400m men men, får ta det nästa gång.
då jag varvar ur bilen till 7000innan växling till 2an går det fortare om jag växlar vid 5500+`?största problemet är att få bra id på torrt.
helt orginal wrx 01 “konstig modell”
(240hk enligt furstenhof)27 juni, 2004 kl. 20:01 #77329GrooverDeltagareLäser flera som “fått till en repa på X.XX men med mkt hjulspinn på den”. Att endast köra “singel-repor” och räkna den bästa kan ge riktiga fantasi-siffror:-(. G-tech har ju lite varierande resultat och enligt instruktionerna skall man för att få (någorlunda) tillförlitliga resultat köra:
5 repor och ta bort det bästa resp sämsta resultatet och ta ett snitt på de övriga 3. ELLER
10 repor och ta bort de 2 sämsta resp bästa och ta ett snitt på de övriga 6.5,62 enligt ovanstående instruktioner. WRX-03 Std.
Den som ingen turbo har…
han får åka utan bar28 juni, 2004 kl. 01:05 #77334AmitDeltagarejag fick 5,85
Amit28 juni, 2004 kl. 05:52 #77343NiklasDeltagare13.03 fick jag i helgen med Clion! 😀
Känns ganska roligt att rulla fram till ett rödljus, stanna, slå nolla mätaren, se “-Go-” blinka i displayen och göra sig redo för start. 🙂
Hur gör ni när ni kör och vill mäta 0-100? Jag tycker det är lite svårt att hålla koll på både vägen och mätaren. Fortsätter man att gasa efter 100km/h så börjar den ju mäta 402m istället för 0-100.
28 juni, 2004 kl. 06:12 #77330GrooverDeltagareBrukar gasa förbi 100 upp till ca 110 så man är säker på att 100 är passerat. Då börjar G-tech mäta 402m-tiden men så fort du släpper av och börjar bromsa ställer den om sig för att börja mäta 100-0 !
När du sedan stannat visar den 0-100 tiden (omväxlande med 100-0 tiden tror jag att det var)Den som ingen turbo har…
han får åka utan bar….28 juni, 2004 kl. 06:18 #77344NiklasDeltagareNej, men sträckan för 100-0 i fot räknat. 😉
Ok, det var ju smidigt. Räcker alltså att man släpper av efter 100km/h innan 402m för att man skall få 0-100 tiden. Tack!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.