Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 44 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #77322
    Lasse
    Deltagare

      LAST EDITED ON Jun-25-02 AT 12:04PM (GMT)
      Min koppling slirar ganska ordentligt när jag försöker göra snabba starter, trots att jag gör som vår käre doktor säger ;). Det luktar f-n med bränd koppling. Konstigt att kopplingen inte klarar av en helt omoddad bil. 🙁

      #77307
      SecretAgentMan
      Deltagare

        LAST EDITED ON Jun-25-02 AT 11:36AM (GMT)
        Då slirar du för mycket. 😉 Släpp snabbare. 😀

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

        Banträffsansvarig SSI

        #77323
        Lasse
        Deltagare

          Ok, ska genast ut och testa! 😀

          #77324
          griml0ck
          Deltagare

            Vad händer när man släpper koppling vid 5000-5500 varv? Far varven ner eller måste man växla direkt (för man tappar väl bara laddtryck av o varva ur han)? Har inte vågat mig till o testa än. Om jag ska starta “bra” brukar jag varva upp han i 3000+ varv o släppa kopplingen ganska fort o sen gasa till 5000+ på ettan innan ja växlar. Resterande växlar drar ja ut till 5500+ varv. Det går väl inte fortare om man varvar ur han till 6000+?

            The red Shagaru Impreza of Gefle

            #77338
            2ny
            Deltagare

              jag körde på 6 blank med en passagerare o kvarts tank men jag tror att det går att göra bättre med sjysstare start.
              helt orginal 01a provade iofs bara 2 starter.

              #77337
              Golvis
              Deltagare

                Körde också på 6.2, men jag vet verkligen att det hade gått att göra bättre. Fanns mycket att skylla på, men det ska jag inte göra nu, får återkomma med resultat igen:-)

                #77326
                MickeM
                Deltagare

                  Slutsats: Jag borde byta min AP-22 mot en G-Tech så jag får bättre tider? 😉

                  #77325
                  Micke81
                  Deltagare

                    Så om jag köper en G-tech till dig så får jag din AP-22 😉

                    /Micke

                    #77328
                    spooz
                    Deltagare

                      5.43 med original bil er garantert feil, dessverre.

                      Vi i evo.no har gjort MANGE målinger på forskjellige biler, og det er faktisk en del innstillinger som skal være satt korrekte på måleren, for at tiden også skal bli bra.

                      F.eks tilt factor, roll resistance, roll factor osv osv. Spesielt tiltfactor, som avgjør NÅR målingen skal starte. (f.eks 0.1G) Dette er forskjellig på en stiv senket bil, enn f.eks en myk bil med originalfjærer/dempere.

                      0-100 på 5.6 sek med 250-260hk Impreza:
                      http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=12

                      02 STi:
                      http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1225

                      Andre målinger:
                      http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index

                      #77339
                      2ny
                      Deltagare

                        nu har jag varit ute igen, regnade dock men det gjorde bara snabbare tid. starta på 4200 varv ungefär fick en tid på 5,1 sek. han tyvär inte fortsätta hela vägen till 400m men men, får ta det nästa gång.
                        då jag varvar ur bilen till 7000innan växling till 2an går det fortare om jag växlar vid 5500+`?

                        största problemet är att få bra id på torrt.
                        helt orginal wrx 01 “konstig modell”
                        (240hk enligt furstenhof)

                        #77329
                        Groover
                        Deltagare

                          Läser flera som “fått till en repa på X.XX men med mkt hjulspinn på den”. Att endast köra “singel-repor” och räkna den bästa kan ge riktiga fantasi-siffror:-(. G-tech har ju lite varierande resultat och enligt instruktionerna skall man för att få (någorlunda) tillförlitliga resultat köra:
                          5 repor och ta bort det bästa resp sämsta resultatet och ta ett snitt på de övriga 3. ELLER
                          10 repor och ta bort de 2 sämsta resp bästa och ta ett snitt på de övriga 6.

                          5,62 enligt ovanstående instruktioner. WRX-03 Std.

                          Den som ingen turbo har…
                          han får åka utan bar

                          #77334
                          Amit
                          Deltagare

                            jag fick 5,85
                            Amit

                            #77343
                            Niklas
                            Deltagare

                              13.03 fick jag i helgen med Clion! 😀

                              Känns ganska roligt att rulla fram till ett rödljus, stanna, slå nolla mätaren, se “-Go-” blinka i displayen och göra sig redo för start. 🙂

                              Hur gör ni när ni kör och vill mäta 0-100? Jag tycker det är lite svårt att hålla koll på både vägen och mätaren. Fortsätter man att gasa efter 100km/h så börjar den ju mäta 402m istället för 0-100.

                              #77330
                              Groover
                              Deltagare

                                Brukar gasa förbi 100 upp till ca 110 så man är säker på att 100 är passerat. Då börjar G-tech mäta 402m-tiden men så fort du släpper av och börjar bromsa ställer den om sig för att börja mäta 100-0 !
                                När du sedan stannat visar den 0-100 tiden (omväxlande med 100-0 tiden tror jag att det var)

                                Den som ingen turbo har…
                                han får åka utan bar….

                                #77344
                                Niklas
                                Deltagare

                                  Nej, men sträckan för 100-0 i fot räknat. 😉

                                  Ok, det var ju smidigt. Räcker alltså att man släpper av efter 100km/h innan 402m för att man skall få 0-100 tiden. Tack!

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 44 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.