› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Gå i god för Steven
- Detta ämne har 17 svar, 1,775 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2009 kl. 10:20 #10862
Kumori
DeltagareHej alla, är helt ny här på forumet eftersom jag förhoppningsvis är en framtida Impreza-ägare.
Via jobbet har jag träffat David Johansson i Jönköping som skapat ett impreza-sug. Han har via Steven erbjudit sig att hjälpa mig ta hem en bil jag tittat ut.
Så till mitt lilla dilemma. Detta betyder att jag behöver betro en människa jag inte mött med hela mitt sparkapital. :/ Hur mycket jag än litar på David så känns det ändå lite olustigt. Steven och David får inte ta upp nu, detta är enda sättet jag har att skapa en viss säkerhetskänsla…
Kan Några här gå i god för att Steven är en hederlig kille? 😉
17 februari, 2009 kl. 10:38 #119436Davve
DeltagareHehe.. Klart att du ska ha en kokare Mathias & det ska vi se till 🙂 Steven ”555_STI” hjälpte mig & skötte briljant!! Fortfarande skyldig honom en whiskey kväll 😉
Steven är Regionsansvarig för ÖST.. så du vet 😉
17 februari, 2009 kl. 10:41 #119443555_STI
DeltagareHehe jag kan säga att han är en härlig kille 😉
Men jag kanske är inte rätt person 😛
17 februari, 2009 kl. 11:17 #119435Yonaz
DeltagareJag vet var han bor och hjälper dig gärna klå han om han blåser dig 😉
Nää Steven är reko och hjälper dig just för att han är snäll.
/Jonas
17 februari, 2009 kl. 11:21 #119441.zip
DeltagareHar inte heller hört något negativt om 555_STI
Om man håller till på ett community som SSI för att sedan ”blåsa” någon så har man grävt sin eget grav 🙂
Bara att handla på.
//.zip
17 februari, 2009 kl. 12:29 #119434Digits
DeltagareOch alltid ska han komma o halsa pa o grejja nar han ar i England ocksa… Vi brukade bo ihop i Linkoping (later fel…) och har kannt varandra i hrm, minst 8-9 ar vid det har laget – Han ar en totalt reko kille som ar for snall for hans eget basta, IMO 🙂
17 februari, 2009 kl. 12:30 #119444555_STI
DeltagareDet är klart att jag inte ta illa upp 🙂 Det handlar om pengar och din pengar inte min så.
En sak du kan tänka på också, när jag var och hjälpe Davve med sin bil så hade jag hans pengar med också. Det är ganska mycket ansvar också att åka och betala och fixa allting med nån annans pengar så jag kan säga att jag tycker inte heller att det är en liten grej och med tanke på att det är inte mitt jobb eller nåt så tar jag inte det så lätt.
Detta sagt har jag absolut inget emot att hjälpa dig speciellt om du är en kompis till Davve.
Bästa vore om du kan vara med på plats själv också, men med t.ex Davve hade han inte tid själv så det är inte altid möjligt. Även om jag har ägt Impreza flera gånger och kan en del om bilarna och landet, så betyder det inte att inget kan gå fel med bilen sen. Jag kommer mest bara hjälpa till med att se att allting händer, jag kan inte lova dig att göra mer än mitt bästa.
Om du undrar om mig så kan du självklart som du har gjort, kolla på forumet.
Sen har du mitt jobb, jag är med i Ledningsgruppen på Configura om du vill kolla upp där. Jag har jobbat där snart 9 år och man brukar inte komma så långt om man är van att ta bilpengar från folk 😉
http://www.configura.com/about-us/executive-teamJag har också enskild firma, och det går säkert att kolla upp min kredit och anmärkningar om du vill betala nån hundring till en företag som gör det. Jenkins Technology heter det och jag kan skicka dig mitt personnummer om du vill. Sist jag kollade hade jag 5 som rating som är bästa man kan ha 😛
Men som sagt. Gör vad du vill att kolla upp mig. Det är absolut ingen problem. Sen får du bestämma hur du vill göra. Jag kan hjälpa dig med dom saker du vill ha hjälp med. Jag är inte ensam om att göra det i den här klubb, det är därför det är så himla bra.
Hur det nu än slutar så hoppas vi självklart att du köper Impreza och blir del av Sveriges bästa bilklubb, och du får gärna flytta lite närmare Östergötland så du kan var med i bästa regionsdel av Sveriges bästa bilklubb 😉
17 februari, 2009 kl. 13:12 #119448Kumori
DeltagareTack alla för det snabba svaret, detta räcker nog för mig. 😀
17 februari, 2009 kl. 14:49 #119438Snowman
DeltagareHepp!
Vill härmed bara förtydliga att att Steve är en kille att lita på, jag umgås inte med folk som blåser människor 😀/Markus – Region Öst
17 februari, 2009 kl. 15:23 #119437SPiKE
DeltagareJag kan inte annant än hålla med föregående inlägg. Steven är en kille att lita på.
/Henrik
PS
Glöm inte att som tack för hjälpen vill han ha Fernet Branca 😀17 februari, 2009 kl. 15:27 #119445555_STI
DeltagareJag kan inte annant än hålla med föregående inlägg. Steven är en kille att lita på./HenrikPS Glöm inte att som tack för hjälpen vill han ha Fernet Branca 😀
bara om du vill måla om balkongen 😀
17 februari, 2009 kl. 15:30 #119447Klasagasa
DeltagareJag kan utan problem gå i god för Steven! Inga problem.
Däremot Steven; när du påstår dig kunna något om landet så blir jag skeptisk… 😉
Skämt åsido, Steven är en kanonkille!
Handla på och lycka till!
//Klas
17 februari, 2009 kl. 19:24 #119439Patrik K
DeltagareJag kan lungt go i godo för Steven (thumbs up)
Han är en av de mest raka, ärliga och hyvens personer jag lärt känna, inom som utanför klubben, punkt slut!
Ska du ha hjälp med att ta in en bil och han på något vis erbjuder hjälp, råd eller dylikt så kan jag starkt rekommendera hans kunskaper och känsla för rätt och fel. Jag har själv fått hjälp med diverse saker.
// Patrik K
17 februari, 2009 kl. 20:52 #119442Rallyrille
DeltagareAah, jag kan varjefall gå i god för Davve.. 😉
Han har fått hem en fin bil!18 februari, 2009 kl. 09:27 #119433OzO
DeltagareTack alla för det snabba svaret, detta räcker nog för mig
Trots ovanstående inlägg från trådskaparen så haglar det in ”Jag kan också go i god för Steven!” :+
Ok, jag ställer mig i kön… han snacker i alle fallen rät språåk! 😉 😀
/G – ”Flogging a dead horse” – världens bästa albumtitel?
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | ::::: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.