› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › gamla bilen till salu
- Detta ämne har 7 svar, 1,223 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
13 juli, 2006 kl. 14:41 #9573
dlehtihet
DeltagareKänns lite sorgset på något sätt att se sin f.d STI ligga ute till salu. Nuvarande ägare har tydligen blivit av med körkortet (??!) och säljer den med en rad uppgraderingar på plats (tein, whiteline, hks, etc). Nästan så man vill köpa tillbaka den igen, men med tanke på att det blir ytterligare ett tillskott av en liten skrikande, illaluktande ( 😉 ) liten människa i December så får jag väl behålla kombin ett tag till 🙂 Jaja, håller fast vid märket ialla fall (och kommer nog alltid att göra så).
M v h
Danne
20 juli, 2006 kl. 09:12 #106644Manor
Deltagare…ett tips Danne…det är en ny Legacy på gång…och det ser ut som om den har TURBO :).
mvh Mats N
20 juli, 2006 kl. 19:19 #106648dlehtihet
DeltagareOh tusan,
säg inte så nu. Då får jag nästan ågren nog att börja sukta efter en ny…
har du någon länk som man kan kika på?
M v h
Danne
20 juli, 2006 kl. 19:45 #106645Manor
DeltagareNej tyvärr…jag såg en blänkare i en biltidning och noterade ett scoop på huven. På den japanska sidan (http://www.subaru.co.jp) så verkar det finnas en 2.0 GT (förutom den gamla B4:an)…det kankse är den som kommer till hösten!!?
mvh Mats N
20 juli, 2006 kl. 20:14 #106649Lt Dan
DeltagareNej tyvärr…jag såg en blänkare i en biltidning och noterade ett scoop på huven. På den japanska sidan (http://www.subaru.co.jp) så verkar det finnas en 2.0 GT (förutom den gamla B4:an)…det kankse är den som kommer till hösten!!?mvh Mats N
2.0 GT (och senare GTB, B4 RSK, Blitzen) är en gammal räv som funnits sedan -89 i Japan.
Jag tippar på att det är diselturbon som kommer till Europa nu och inte bensin turbon.
Enligt IM så dröjer det några år innan 2.0 GT (eller 2.5 GT) hittar hit!
Ryktet säger också att Legacy Blitzen ska hitta hit till hösten. Förmodligen 3.0R. Vi får se…/D – Legacy Turbo spekulant
20 juli, 2006 kl. 22:33 #106646Manor
DeltagareNej tyvärr…jag såg en blänkare i en biltidning och noterade ett scoop på huven. På den japanska sidan (http://www.subaru.co.jp) så verkar det finnas en 2.0 GT (förutom den gamla B4:an)…det kankse är den som kommer till hösten!!?mvh Mats N
2.0 GT (och senare GTB, B4 RSK, Blitzen) är en gammal räv som funnits sedan -89 i Japan.Jag tippar på att det är diselturbon som kommer till Europa nu och inte bensin turbon. Enligt IM så dröjer det några år innan 2.0 GT (eller 2.5 GT) hittar hit!Ryktet säger också att Legacy Blitzen ska hitta hit till hösten. Förmodligen 3.0R. Vi får se…/D – Legacy Turbo spekulant
Du kan ha helt rätt. Artikeln nämnde något om ett trestegsvred som man kunde ställa in effektlägena på…max drag — bränslesnål. Min tolkning var att det var en bensinmotor, men det kan ju lika gärna vara en diesel.
mvh Mats N
21 juli, 2006 kl. 05:37 #106650Lt Dan
2.0 GT (och senare GTB, B4 RSK, Blitzen) är en gammal räv som funnits sedan -89 i Japan.Jag tippar på att det är diselturbon som kommer till Europa nu och inte bensin turbon. Enligt IM så dröjer det några år innan 2.0 GT (eller 2.5 GT) hittar hit!Ryktet säger också att Legacy Blitzen ska hitta hit till hösten. Förmodligen 3.0R. Vi får se…/D – Legacy Turbo spekulant
Du kan ha helt rätt. Artikeln nämnde något om ett trestegsvred som man kunde ställa in effektlägena på…max drag — bränslesnål. Min tolkning var att det var en bensinmotor, men det kan ju lika gärna vara en diesel.mvh Mats N
SI-drive heter det. 3 olika effekt kurvor. Finns till både turbomotorn och 3.0 motorn. Om den kommer på diseln vet jag ej. Automatlådan kommer att få tiptronic padlar bakom ratten också 🙂
/D
21 juli, 2006 kl. 09:10 #106647Manor
DeltagareSI-drive heter det. 3 olika effekt kurvor. Finns till både turbomotorn och 3.0 motorn. Om den kommer på diseln vet jag ej. Automatlådan kommer att få tiptronic padlar bakom ratten också :-)/D
Det ska bli kul att se vad som dyker upp. Tack för informationen :).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.