› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Gammal hårdrock rostar aldrig
- Detta ämne har 13 svar, 1,219 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av
Twala.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2004 kl. 19:56 #7429
SecretAgentMan
DeltagareSitter och läser lite medans en strulig dator testas.
Slölyssnar på musik, och av någon anledning ramlade man in i de dammigare hörnen av samlingen, och vad hittar man där om inte lite W.A.S.P. 😀 😀 😀
Gamla godingar som ”Blind in Texas”, ”I wanna be somebody” och ”Mean Man” gör att man kommer ihåg barndomen med en tår i ögonvrån.Dio – hela albumet ”The last in line” är en annan goding – kommer ihåg att man i stort sett sträckläste ”Talismanen” (tegelsten av King/Straub) till den på ett gammalt kassetband någon gång straxt i slutet 80…
Eller Dokkens album – ”Back for the attack” – det snurrade friskt i bandaren på min gamla Opel när det begav sig.
Uja vad mycket bra musik det gjorde för länge sedan…nu är det bara en massa skränigt elände och mtv/rix/megapol-skval. (Jag vet, jag låter som min farsa… :o).
Dela med er ni som är i närheten av gubbe-ålder och har den goda smaken att uppskatta RIKTIG hårdrock!
/J – lätt sentimental – 30-årskris i annalkande månde?
13 januari, 2004 kl. 20:01 #86418christopher
DeltagarePyromania med Def Leppard:P Har inte lyssnat på den sen Sunsvall brann och hittade den nu på nätet…..Kanon:+
/
fraSSe13 januari, 2004 kl. 20:28 #86412SecretAgentMan
DeltagareOooooh….hade helt glömt av hur bra George Lynch är på gura. 😀
/J
13 januari, 2004 kl. 20:29 #86413SecretAgentMan
DeltagarefraSSe – Har aldrig riktigt fastnat för Def Leppard…tanten däremot är gammal ”fan”. 😀 Inte tillräckligt grabbigt tror jag dock för att passa här. 😉 (fnissar)
/J
13 januari, 2004 kl. 20:41 #86421Wallinen
DeltagareVilken upptäckt SAM!!
Hade ju nästan glömt bort alla gamla vinylare som står och samlar damm.
Jag blev gubbe för några år sen och har ett antal gamla klassiker stående.
Slängde mig in i röran bara för att kolla lite snabbt och vad finner jag?
Jo, bl.a
White Lion, Quiet Riot, Magnum, Ratt, Bonfire, Phenomena, Gun, Scorpions o Kiss.
Bara ett urval men varför har man inte alla dessa på cd????Blir till att lyssna vinyl nu ett tag.
Tack för nostalgitrippen./W
13 januari, 2004 kl. 20:43 #86415OzO
DeltagareOooooooh, skulle kunna skriva meterspalter i denna tråd! 😀
Def Leppard, Judas och tyska band fastnade aldrig… (edit: jo, ett. Warlock!) däremot gamla Sabbath, Dio, Rainbow, Saxon, Motorhead… för att inte tala om Maiden! http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
Köpte nyligen Rush DVD som fick mig att både plocka from min gamle Rickenbacker och alla Rush skivor från 70-talet. Tår i ögat? Japp.
Satt och diskuterade musik med en kompis idag. Har berättade att en gemensam kompis till oss slutade köpa riktiga skivor 1989 för att sen bara köpa ”Absolut”-skivor fram till 1994. Han har inte köpt en ny skiva sen dess. Han är mao totally lost! 😀
Själv känns det som att ju äldre jag blir desto äldre blir min musiksmak. Funderar t.o.m. på att besöka Sweden Rock Festival i sommar tillsammans med alla andra tunnhåriga hårdrockers! :+
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::13 januari, 2004 kl. 21:43 #86419christopher
DeltagareJag är nog mer åt Maiden och metallica men just Pyromania har fastnat. Man tänker på sommar och ÖL???. Accept restless and Whild är en till
/
fraSSe13 januari, 2004 kl. 21:53 #86423nisse
Deltagareett litet snedspår… men jag måste bara kommentera detta underbara uttryck ”sen sunsvall brann” nu när jag hör det för andra gången ikväll! kanon! 😀
13 januari, 2004 kl. 21:56 #86420christopher
Deltagareeller ”sen dackefejden”….
/
fraSSe Ebba Grön é oxo bra som f##n……
/
fraSSe13 januari, 2004 kl. 22:04 #86422modulated
Deltagare>Oooooooh, skulle kunna skriva meterspalter i denna tråd! 😀
>
>Def Leppard, Judas och tyska band fastnade aldrig…Men för helsefyr OzO, det trodde jag inte om dig… nästa
gång vi träffas så skall jag alltså låta dig tvångslyssna
på judas tills du uppskattar dem ;-).// Patrick P – har alla priest fullängdare på vinyl.
Regionsansvarig Västerås
14 januari, 2004 kl. 07:58 #86417Janne248
Deltagare>Eller Dokkens album – ”Back for the attack” – det snurrade
>friskt i bandaren på min gamla Opel när det begav sig.Har man ju på CD, utomordentligt bra skiva!!!
😀 🙂16 januari, 2004 kl. 19:20 #86414SecretAgentMan
Deltagare…nu fick man en stund med lurarna på knoppen framför pc:n igen – var tvungen att bläddra lite i arkivet igen. 😀
Jag kände att lite elakare musik var på sin plats – så jag hamnade i Metallicamappen…började med de lite äldre alstren och jobbade mig uppåt.
”Load” som jag aldrig gillat lät förvånansvärt bra i lurarna, riktig tunggung, det gamla var mest spretigt och eländigt (kan vara de här philipslurarna som har lite skrikig karaktär, eller så är man bara gammal :D)…
Favoriter just nu:
Fight fire with fire – underbart intro för en gammal gitarrmupp. 😀
Stone cold crazy – grymt rapp queencover.
Ronnie – Jäkligt go’ lite country-funk-tunggung med asafräna gitarriff.
Shoot me again (I ain’t dead yet) – …om det inte vore för den jävla odämpade virveln… 😀/J – give me fuel, give me fire, give me that which I desire
16 januari, 2004 kl. 20:09 #86424Jensa
DeltagareKanske träffar några av er på sweden rock i sommar..
jag och några plare ska ner och dricka Jack D och en j***A massa öl ..
17 januari, 2004 kl. 14:43 #86416Twala
DeltagareKlart att ni ska ber till Sweden Rock i sommar…
Jag kommer helt klart att infinna mig!Jerry: Lyssna på Dios nya, den är iaf nästan lika bra som Holy Diver…
//Tobbe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.