› SSC › Modellspecifikt › Legacy › Motor › Går illa efter renovering
- Detta ämne har 29 svar, 5,439 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av
Timzzon.
-
FörfattareInlägg
-
16 oktober, 2013 kl. 18:16 #261530
Fladric
DeltagareAhhh den varianten.
Då lär inte kablarna vara något problem…
Nja, det bör dem inte vara! 🙂
18 oktober, 2013 kl. 19:55 #261518Timzzon
DeltagareVerkar som att det är LMMen som spökar, lamdan kan även vara inblandad.
Provkörning igen imöra 🙂19 oktober, 2013 kl. 00:25 #261531Fladric
DeltagareOkej!
Ja, LMM kan det ju mycket väl vara, brukar ju bli de mest spännande fel när den spökar 🙂
Hoppas det är nått av dem som spökar så du kan få den att gå som den ska! 😉19 oktober, 2013 kl. 17:36 #261519Timzzon
DeltagareBättre går den men inte i närheten så bra som den vita gick..
Ryker en jävla massa också 🙁 Blir o köpa en komp-provare o test, nån som vet någon bra modell som passar till pannkaksmotorn?19 oktober, 2013 kl. 17:43 #261520Timzzon
DeltagareFår även en felkod som inte finns? Kod 43? Hur kan jag få den?
Få även kod 33 (hastighetsgivare), åker tydligen alltid i 0km/h. Men den borde väll inte ha någon betydelse på hur bilen går?19 oktober, 2013 kl. 19:14 #261532Fladric
DeltagareKod 43 verkar vara ”throttle switch”, vad det nu kan innebära 😉
19 oktober, 2013 kl. 21:34 #261521Timzzon
DeltagareVad det betyder har jag fått fram 😉 Men det finns ju ingen ”vanlig” kontakt vid pedalerna (har jag för mig) utan det finns bara spjälhuset. O vore det fel på den så borde jag få kod 31 också, throttle position sensor circuit.
20 oktober, 2013 kl. 14:27 #261534hedberg____
Deltagarehar du provat å köra den på typ 0,3-0,5 i ladd så hela motorn blir riktigt varm å katten blir varm? vet att min dummar sig när allt inte är varmt men när man fått allt varmt då går den som en klocka
25 oktober, 2013 kl. 20:33 #261522Timzzon
DeltagareDen går illa även när den är varm. 🙁
25 oktober, 2013 kl. 21:05 #261535hedberg____
Deltagaretjuvluft?
5 november, 2013 kl. 19:49 #261523Timzzon
DeltagareIngen tjuvluft heller.
Har bytt lambda sond o tycker nog att den går lite bättre, sålänge turbon inte börjar piska på.. Motar fortfarande sig själv när det blir ladd 🙁
Någon i Linköping/Östergötlands trakten som har en LMM med grön lapp på som jag kan låna för att se om det är den som är problemet?
Även 2.2ans lmm funkar, (så länge den har en grön lapp). Ersättning kan självklart fås 🙂Har även köpt en komp provare, men då är frågan vad en turbo subaru ska ha i komp, ~150psi?
5 november, 2013 kl. 20:34 #261533Fladric
DeltagareKring 8 bar skulle jag säga 🙂
6 november, 2013 kl. 20:24 #261524Timzzon
DeltagareFick mellan 145 och 150 psi på alla burk 🙂 (ca 10bar)
Inget fel där då. Bara försöka få tag på en lmm för en bättre peng än vad en ny kostar..27 februari, 2015 kl. 16:28 #261536J_Erixzzon
DeltagareSåg att det var ett tag sen tråden skapades.
Men hittade du felet? Tycker min bil beter sig som du beskriver.27 februari, 2015 kl. 20:56 #261525Timzzon
DeltagareNae.. Den står o skäms 😉 Jag tror att jag kan ha nån spricka nån stanns i nån topp. Men det är bara gissningar, har inte rivit något mer i den sen dess.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
