› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › garret gt3076r twin scroll
- Detta ämne har 16 svar, 2,430 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
livio.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2010 kl. 22:45 #23623
livio
Deltagarehejsan är sugen på denna turbo och undrar om den måste va roterad för att passa?
Är det någon som vet vart jag får tag på ett twin scroll grenrör plus uppipe?Mvh Livio cisotto
29 juni, 2010 kl. 07:19 #204214Kvarnis
DeltagareJeep den blir nog svår att få att passa i ginal position.
Du kan som bas köpa tomei från Mark@ravspec, det är en bra början.
Sen blir det till amodda up-pipen och dp’n. för bla extern wg m.m2 augusti, 2010 kl. 17:26 #204221livio
Deltagaretack för ditt svar. Lite sent att tacka men ett tack är alltid ett tack:)
Har hittat detta kit med turbo. grenrör och ewg för runt 29000 är det nått att ha eller finns det andra möjligheter?
http://www.full-race.com/catalog/product_info.php?cPath=842_1173_1410&products_id=2188
sen klurar jag på min motor lite har en wrx 2.0 2001 med smidda wiseco kolvar och eagle h profil stakar men inge gjort åt topparna. ska man satsa på en ny motor eller köpa nya toppar?
En gt3076r twin scroll ska palla för ca 520bhp.kan folket ge mig lite tips på vad jag ska göra:)
Mvh Livio
2 augusti, 2010 kl. 19:21 #204215Kvarnis
DeltagareAlltså….
Om du börjar klura på en maskin på 5-600Bhp lär du ha något annat än org.wrx toppar.
Sen vete f-n om jag skulle köpa det grenröret.
Ingen turbo följer med bara som ett tips,lr jo bw snurra +4k för en GT35 som r lite väl stor för en 2l maskin.
Fixa någon som bygget ett ått dig i stället.Du bör fixa sti toppar och en ecu som, kan styra avacs.
Sedan hade det inte skadat med en strokad motor för att få snur på turbon lite raskare.2 augusti, 2010 kl. 19:39 #204222livio
Deltagareokay vet du någon som bygger sådana kit? Så du menar att med sti toppar så klarar den 600bhp? tänkte inte köra med en 35a utan en gt30r! den borde va lagom till en 2 liters eller vad tror du?
Mvh Livio
3 augusti, 2010 kl. 08:45 #204216Kvarnis
DeltagareNja inte på rak arm, men om du har någon polare som kan svetsa så löser det sig sas 🙂
En GT30 funkar på en 2l maskin men inte nå större skulle jag rekommendera.
Sen så newage toppar med avacs gärna med bättre kammar vore en bra invetering
Men det kostar en slant.Om jag säger som så här.. på en byggd 2l maskin så kärvs nästan avacs om du ska få någon vidare snurr på en större turbo, byggda toppar är mer lr mindre ett måste.
Beror på vad du är ute e3fetr för 402m så spelar de tmindre roll.3 augusti, 2010 kl. 20:35 #204223livio
Deltagarenewage är det från 01 du menar? vart får man tag på såna sti toppar?
ne ingen 402 bil:) kanske blir en eller två repor men annars blir det isåka jag tänkt, vill ha en rapp bil!
Mvh Livio
4 augusti, 2010 kl. 07:51 #204217Kvarnis
DeltagareDå bör du köpa avacs toppar och ev även stroka din motor.
Du behöver lite vrid på is’n 🙂
Avacs toppar hittar, man enklast i UK
4 augusti, 2010 kl. 19:12 #204229Mumin
DeltagareJag har toppar med avc styrning på. kompletta. Fick dom över efter jag konverterade om till 2.5 i min gt och topparna blev över för fick dom inte att funka med kamaxel givaren.. osv och hade inte tid att byga fäste men skit samma PM för mer info.
5 augusti, 2010 kl. 18:38 #204224livio
Deltagarejaha de va mindre kul å stroka motorn men då gör jag det, vill icke ha nå lagg från turbon vill att den ska va rapp som bara den!
hittade Brian Crower Stroker Kit som verkar bra. är själv klart uppen för tips:)!
http://www.horsepowerfreaks.com/partdetails/Brian_Crower/Engine/Stroker_Kits/WRX/10359
har skickat pm till dig mumin:)
Mvh Livio
5 augusti, 2010 kl. 20:23 #204218Kvarnis
DeltagareDet räcker om du byte du byter till en org.79mm sti vev och skaffar kolvar för strokad motor.
Blir klart billigare, kan ju kolla igenom om jag har några avacs toppar över om du är intresserad har ett gäng toppar i på lager 😀
Det är klart bättre att utgå från en uppsättning sti toppar som inte är för 2.5l motor 😉
Om du inte bygger en dvs5 augusti, 2010 kl. 20:30 #204225livio
Deltagarefår se om det blir ett helt stroker kit eller sti vev sen andra kolvar och stakar som passar strokad motor!
självklart är jag intresserad så leta på i dammet:)
vad vill du ha för dom?
sen har jag en fråga som jag funderat över. har redan byggt motorn som sitter i med kolvar-stakar sen är den borrad lite! kan man då andvända de här blocket eller måste jag ha ett nytt sånt också:(Mvh Livio
5 augusti, 2010 kl. 21:20 #204226livio
Deltagarepassar ej25 avac toppar från en forester på min wrx 01 bolt on?
Mvh Livio
6 augusti, 2010 kl. 08:44 #204219Kvarnis
DeltagareNja, visst gör dom men du har ju inte 99.5mm kolvar som topparna är anpassade för, så det blir skit sas.
Sen så kan du använda både block och ev kolvar.
6 augusti, 2010 kl. 14:54 #204227livio
Deltagaredå blir det inte dom topparna:) bara hoppas du har avac 2l toppar liggandes:) bara skicka ett pm om du hittar dom! menar du att jag ska köra på sti block också? duger inte mitt wrx block?
Mvh Livio
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
