› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › GC8 STI, Startar inte.
- Detta ämne har 45 svar, 3,419 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av
type_ra.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2011 kl. 14:17 #220830
Turbovin
DeltagareTror dina stift är helt nersurade så jag skulle ta loss dem i vilket fall.
27 mars, 2011 kl. 14:35 #220833Steewe
DeltagareHar 4 PFR7B-stift som du kan få testa med. Ska till garaget imorn efter jobbet är tanken. Lägger stiften på din framruta om du vill testa med dem?
/S
27 mars, 2011 kl. 16:05 #220854type_ra
DeltagareHar likadana stift men kan gärna testa med dom, men vet inte hur man får ut dom. Hur som är bäst att göra och hur mycket man måste plocka bort för att byta dom ? :confused:
27 mars, 2011 kl. 16:41 #220835Christian S
Deltagaredet enda jag behöver ”plocka bort” på min för att byta stiften är att flytta på burken till spolarvätskan men jag har ju som sagt fmic på min och har då ingenting ivägen på andra sidan.
enda vertygen som du behöver för att byta själva stiften är en tändstiftshylas, välldigt kort förlängare (jag använder en led) samt ett spärrskaft.27 mars, 2011 kl. 16:51 #220844Mäki
DeltagareFörra ägaren berättade att han tog stiften genom hjulhuset på min.
27 mars, 2011 kl. 19:17 #220836Christian S
DeltagareFörra ägaren berättade att han tog stiften genom hjulhuset på min.
hur fan gjorde han då? för rambalken är ju i samma höjd som stiften, visst det går ju säker att prångla upp verktygen den vägen med men det känns som att det är betydligt enklare att ta dom uppifrån.
27 mars, 2011 kl. 19:40 #220825Grusdraparn
DeltagareHar du fått dit o-ringrna ordentligt på spridarna, har du inte det så kan den vara svårstartad.
28 mars, 2011 kl. 04:20 #220855type_ra
DeltagareVet inte om man kan sätta dom på så många olika sätt ? Dom gled ner fint i hålen i alla fall och tryckte dit spridarna med fuelrail sen.
Den var ju inte svår startad först det kom ju sen när den dog. Men det kanske är en teori :confused:
Får väl plocka bort ett stift till och börja med och se hur skicket är på det.
29 mars, 2011 kl. 04:17 #220856type_ra
DeltagareSå där.. Stiften var svarta och blöta. Bytte stift men den ville inte starta ändå. Kollade igenom alla kontaktstycken så dom satt, alla vakuumslangar. Skruvade av spjällhuset igen och kolla så packningen verkligen var rätt samt rengjorde spjällhuset lite.
Känns som min sopparegulator är trasig. För när den står på 3bar grundtryck som jag antar att subarun har ?? Så vill den inte starta. Men testade att sänka trycket till 1,5bar och då var den väldigt nära att starta hostade till rätt bra men så tog min booster slut 😀
Kanske måste skaffa annan regulator :confused:
29 mars, 2011 kl. 07:31 #220838Gilarski
DeltagareHar du kvar orginal BTR ?
Har du fortfarande gnista på ALLA stiften när du försöker starta ?
29 mars, 2011 kl. 13:48 #220857type_ra
DeltagareJa det har jag men blir jobbigt att montera den igen :/ ska testa med steewes regulator och sr om det blir skillnad. Kollade dock inte så jag hade gnista på alla kolla nog bara två tror jag
29 mars, 2011 kl. 20:16 #220858type_ra
DeltagareGWAAAAHH 😮 🙁 😡
Nu har jag kört fast helt.
Testade med en annan regulator, men det blev ingen skillnad. BIL JÄVELN VILL INTE STARTA.29 mars, 2011 kl. 21:15 #220845Mäki
DeltagareDu har inget larm som kan spöka?
Har du provat nollställa boxen genom att ta av minuspolen?Riktigt tråkigt när säsongen närmar sig 🙁
30 mars, 2011 kl. 04:26 #220859type_ra
DeltagareJo jag har larm, men jag larmar av. har gnista och soppa.. Jopp minus polen har jag med testat att hänga av. Fattar inte varför den gick ett tag för att bara inte gå mer 😡
31 mars, 2011 kl. 04:25 #220860type_ra
DeltagareGick ej att läsa koder med en BOSCH dator. Den fick inte kontakt alls med bilen. Är det bara för att type r/ra har lite annorlunda ECU än övriga ?
Hur som, bilen gick igång om man drar igång den, men då får man hålla gas, den går inte av sig själv.
Kan man ha skiftat spridarkontakterna ? Någon som vet då det är två svarta och två gråa vart dom ska sitta. Nu sitter dom mest logiskt så att säga den spridare som är närmast får kortast kabel, men man vet ju aldrig :rolleyes:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
