SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GC8 STI, Startar inte.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 46 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #220830
    Turbovin
    Deltagare

      Tror dina stift är helt nersurade så jag skulle ta loss dem i vilket fall.

      #220833
      Steewe
      Deltagare

        Har 4 PFR7B-stift som du kan få testa med. Ska till garaget imorn efter jobbet är tanken. Lägger stiften på din framruta om du vill testa med dem?

        /S

        #220854
        type_ra
        Deltagare

          Har likadana stift men kan gärna testa med dom, men vet inte hur man får ut dom. Hur som är bäst att göra och hur mycket man måste plocka bort för att byta dom ? :confused:

          #220835
          Christian S
          Deltagare

            det enda jag behöver ”plocka bort” på min för att byta stiften är att flytta på burken till spolarvätskan men jag har ju som sagt fmic på min och har då ingenting ivägen på andra sidan.
            enda vertygen som du behöver för att byta själva stiften är en tändstiftshylas, välldigt kort förlängare (jag använder en led) samt ett spärrskaft.

            #220844
            Mäki
            Deltagare

              Förra ägaren berättade att han tog stiften genom hjulhuset på min.

              #220836
              Christian S
              Deltagare

                Förra ägaren berättade att han tog stiften genom hjulhuset på min.

                hur fan gjorde han då? för rambalken är ju i samma höjd som stiften, visst det går ju säker att prångla upp verktygen den vägen med men det känns som att det är betydligt enklare att ta dom uppifrån.

                #220825
                Grusdraparn
                Deltagare

                  Har du fått dit o-ringrna ordentligt på spridarna, har du inte det så kan den vara svårstartad.

                  #220855
                  type_ra
                  Deltagare

                    Vet inte om man kan sätta dom på så många olika sätt ? Dom gled ner fint i hålen i alla fall och tryckte dit spridarna med fuelrail sen.

                    Den var ju inte svår startad först det kom ju sen när den dog. Men det kanske är en teori :confused:

                    Får väl plocka bort ett stift till och börja med och se hur skicket är på det.

                    #220856
                    type_ra
                    Deltagare

                      Så där.. Stiften var svarta och blöta. Bytte stift men den ville inte starta ändå. Kollade igenom alla kontaktstycken så dom satt, alla vakuumslangar. Skruvade av spjällhuset igen och kolla så packningen verkligen var rätt samt rengjorde spjällhuset lite.

                      Känns som min sopparegulator är trasig. För när den står på 3bar grundtryck som jag antar att subarun har ?? Så vill den inte starta. Men testade att sänka trycket till 1,5bar och då var den väldigt nära att starta hostade till rätt bra men så tog min booster slut 😀

                      Kanske måste skaffa annan regulator :confused:

                      #220838
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Har du kvar orginal BTR ?

                        Har du fortfarande gnista på ALLA stiften när du försöker starta ?

                        #220857
                        type_ra
                        Deltagare

                          Ja det har jag men blir jobbigt att montera den igen :/ ska testa med steewes regulator och sr om det blir skillnad. Kollade dock inte så jag hade gnista på alla kolla nog bara två tror jag

                          #220858
                          type_ra
                          Deltagare

                            GWAAAAHH 😮 🙁 😡

                            Nu har jag kört fast helt.
                            Testade med en annan regulator, men det blev ingen skillnad. BIL JÄVELN VILL INTE STARTA.

                            #220845
                            Mäki
                            Deltagare

                              Du har inget larm som kan spöka?
                              Har du provat nollställa boxen genom att ta av minuspolen?

                              Riktigt tråkigt när säsongen närmar sig 🙁

                              #220859
                              type_ra
                              Deltagare

                                Jo jag har larm, men jag larmar av. har gnista och soppa.. Jopp minus polen har jag med testat att hänga av. Fattar inte varför den gick ett tag för att bara inte gå mer 😡

                                #220860
                                type_ra
                                Deltagare

                                  Gick ej att läsa koder med en BOSCH dator. Den fick inte kontakt alls med bilen. Är det bara för att type r/ra har lite annorlunda ECU än övriga ?

                                  Hur som, bilen gick igång om man drar igång den, men då får man hålla gas, den går inte av sig själv.

                                  Kan man ha skiftat spridarkontakterna ? Någon som vet då det är två svarta och två gråa vart dom ska sitta. Nu sitter dom mest logiskt så att säga den spridare som är närmast får kortast kabel, men man vet ju aldrig :rolleyes:

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.