• Detta ämne har 2 svar, 1,015 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av Fristrom.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36136
    Fristrom
    Deltagare

      Hej, ny på forumet men inte som Subaruägare, inne på min tredje nu, efter en Forester sen en Impreza har jag nu en XV-14. Jag har ett problem med den som jag vill kolla om nån vet lösningen på. Vid högre hastighet, typ 100+ och mycket halt väglag typ isväg eller underkylt regn, inte en ovanlig kombo här uppe i norr, så börjar bilen slingra. Den tappar greppet helt enkelt, saktar jag ner till 80-90 så går den som vanligt igen. Så fort hastigheten ökar till 100-110 igen kommer problemet tillbaks, bilen är nästan utom kontroll. Andra bilar passerar med god fart utan problem. Vid Google-sökning hittar jag många trådar i engelskspråkiga Subaruforum, det kallas där ghostwalking. Det är alltså ett känt problem men finns det nån känd lösning? Jag kör på bra, dubbade vinterdäck. Hittar jag inte en lösning på problemet blir jag tvungen att sälja bilen vilket skulle vara riktigt surt eftersom jag är väldig förtjust i min XV.

      Ola

      #289121
      Pubbe
      Deltagare

        Har för mig att jag läst om att flertalet xv har en felaktig hjul inställning som orsakar det problemet du beskriver.

        Skickat från min F3112 via Tapatalk

        #289122
        Fristrom
        Deltagare

          Jag har beställt hjulinställning på verkstan, hoppas det hjälper.

          Ola

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.