SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Gizzmo electronics ECU?

• Detta ämne har 5 svar, 1,028 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av design4cars.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    design4cars
    Deltagare

Kan detta vara något? 😛

http://www.gizzmoelectronics.com/products_ecuupgrades.html#

verkar ju ha ett ganska överkomligt pris iaf.

450 NZD$ ca 2200 svenska kronor.

Micke & Åsa

Design4cars

Strat
      Deltagare

Tror inte en sekund på den där… Spelar ingen roll att den är billig. Bara ytterligare ett bevis på att det är buffel 😉

design4cars
        Deltagare
          Strat
          Deltagare

>
            >ånej, den är nog helt ok.
            >
            >lite dyr bara 😉 Scoobyecu kostar £60 och är ungefär samma.
            >
            >Sen beror det på vem man litar på mest för att göra en
            >universalmapp eller vem som lättast går att övertala om att
            >man ska ha en lite speciell mapp;-)
            >
            >/Ola

Blev bara väldigt skeptisk då jag läste:

”GIZZMO re-programs the factory limits. In addition to this, all the fuel & ignition maps are adjusted in accordance to your country and vehicle. Depending on the octane rating of the fuel that you use, we will offset the program to suit. We will also fabricate the program to suit the modifications of your vehicle right down to the injector size. It will be as if the vehicle manufacturer had intended it to be this way.”

Lite läskigt om någon på andra sidan jorden ska gissa sig till hur min motor ska styras 😉 Klart att dom säkert har ganska goda säkerhetsmarginaler, men med tanke på hur känsligt det är tex med flödet kring luftmängdmätaren om man bytt/moddat filter kan man säkert hamna fel ändå. Håller man god koll på knack å lambda mm själv så, okej. Jobbigt att argumentera mot sig själv 😀 😉

design4cars
            Deltagare

Anledningen till att jag kikade lite på gizzmo är att vi har en Kombi, och när man har prövat scoobyecu på dem så verkar resultatet inte vara helt ok i vissa fall, eller har dom annan programvara i kombin i U.K ? Jag trodde att det var samma i både sedan och kombi.
              Vi har en svensksåld MY95 kombi.

design4cars
              Deltagare

Ok nu har jag mailat Scott T , skall bli spännande att se vad han svarar 😛
                Skulle ju vá kul med en liten vitamin 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.