SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Glapp i vindrutetorkarna

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Är det något som fått problem att torkarmekanismen blivit glapp dvs torkarna verkar gå för långt så dom slår mot varandra och mot a stolpen i ändlägena?

Känner man på armarna så kan dom röra sig ca 5 cm dvs onormalt mycket, finns det lösa leder att byta under plastlocket innanför torpedväggen?

Bilen i fråga är en GT MY99

Grusdraparn
      Deltagare

Är det något som fått problem att torkarmekanismen blivit glapp dvs torkarna verkar gå för långt så dom slår mot varandra och mot a stolpen i ändlägena?Känner man på armarna så kan dom röra sig ca 5 cm dvs onormalt mycket, finns det lösa leder att byta under plastlocket innanför torpedväggen?Bilen i fråga är en GT MY99

Japp, det finns leder och stänger under plastlocket samt en torkarmotor på torpedväggen. Lyft av plastlocket och känn efter var det glappar någon stans, det är väldigt trångt. Själv lider jag inte av glapp men bilen står ju fortfarande nedmonterad pga lack så jag skulle kunna ta några foton om du vill?

/Klas

barkan80
        Deltagare

Tja jag har samma problem, har inte tagit mig i kragen och fixat det än, pratade med Dahlboms i Gävle om stag osv, dom begrep som vanligt inget men ha sa att stagen kostade runt 900 kr/st…
          Börjar bli lite kämpigt och se i salt och elände nu.
          Skriv om du kommer på något, jag ska försöka hinna slå ett öga nu i veckan så man kan köra som folk i jul!

barkan80
          Deltagare

Nu har jag kollat, i mitt fall är det en vit plastbit typ som en kula som sitter om en kulled som har spruckit och slitits för mycket.
            Du tar väck torkararmarna och plasten( några clips man får offra) under armarna och rutan. sen skruvar du bort torkar motorn till vänster 4skruvar och drar ut den lite sen kan du skruva av länken som sitter på motoraxeln.
            Den plastbiten som jag har fel på sitter på den länken man tar bort från motorn, alla andra delar är länkade på samma sätt.
            För att få ut länkaget tar du bort dom 3 muttrarna vi torkarmarnas axel på båda och trycker ned dom. sen kan man lirka ut hela paketet för besiktning genom hålet längst till höger….

Sen återstår bara att få tag på en nu plastbit. på verkstaden rekommenderar dom väl att man borde byta ut halva bilen.

kör hårt!

Palm
            Deltagare

Ok tack för infon, har inte orkat tag tagi detta ännu då dom fortfarande funkar men det får väl blir ett projekt längre fram.

barkan80
              Deltagare

tja, nu har jag fått grejer det var värt att ringa runt, på lillverkstaden kostade staget 139kr(orginal) storverkstan 680kr(men han trodde det var fel för det lät så billigt!)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.