Hej jag undrar vilken sorts glykol ska man ha om man använder en
kylare av aluminium.
Går det bra med en vanlig blå eller det ska vara den röda kan inte säga vad dem heter men vet att det är olika färger på dem.
Jag är väldigt tacksam om ni som svarar är till 100% säkra på vilken jag ska använda.
En fråga bara, ska dy fylla på eller har du tömt hela systemet och ska ha i ny fräsch glykol?
Är inte alla kylare på nyare bilar av alu?
På min new age är då kärnan av alu, och när jag ringde till min subaru verkstad och skulle köpa glykol, så sa han att jag lika gärna kunde köpa den på mekonomen, för subaru kör med peak glykol, och den är bärnstens färgad, typ piss gul 😀
Fullt blandbar med alla förekommande etylenglykoler på marknaden. Oavsett om fordonet är orginalfyllt med blå, grön, röd, orange, eller gul kylarvätska så kan PEAK användas både att toppfylla eller bytas ut helt. När kylarvätskan helt och hållet byts ut till PEAK Global Life Time håller den hela kylsystemets livslängd utan byte.
Det är en ny kylare.
det var en fågel som viskade att audi å vw så var man tvungen att köra på en speciell glykol bara för att dem har alukylare.
så det var därför som jag blev lite fundersam.
Det är en ny kylare.
det var en fågel som viskade att audi å vw så var man tvungen att köra på en speciell glykol bara för att dem har alukylare.
så det var därför som jag blev lite fundersam.
Fredrik
Japp dom har röd/orange glykol.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.