SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Gnäller bakifrån vid högersväng :S

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Igår efter att jag hade kört en vända på motorvägen så hörde jag att det kom ett gnällande/malande ljud bakifrån bilen (på högersidan) när jag rattade åt höger, låter inget om jag rattar åt vänster.
      Jag behövde inte ratta speciellt mycket för att ljudet skulle uppstå.
      Livrädd som jag blev så stannade jag direkt och kollade vad det kunde vara men såg inget som låg emot :confused:
      Det är ett gnällande/malande ljud som kommer i takt med farten, låter lite som om någon plast låg emot hjulet.
      ”gnäll-gnäll-gnäll-gnäll…” Osv. Låter det.

Jag blir fan inte klok på vad det kan vara, och är minst sagt nojig över att det är något allvarligt eller typ diffen som fuckar… 😮

Finns det någon här som har koll på vad det kan vara för något som låter så hade jag uppskattat lite hjälp 🙂

Mvh Jocke

Turbovin
      Deltagare

Du har väl en riktig R180 lamelldiff bak i din bil så lite missljud från den kan man räkna med vid skarpa svängar, iaf om den inte tappat förspänningen.

Fast om det är ditt missljud vågar jag inte svara på utan att ha hört det.

specialized
        Deltagare

R180 `n i en New Age är inte lamell, utan en Suretrack eller helical, som bygger på TorSen- principen 🙂
          Men det finns några som fått missljud i sina, så det kan ju vara värt att kolla upp.
          Lyft upp hela bilen och snurra på hjulen och känn, så kanske du hittar vad som låter 🙂

Jocke.T
          Deltagare

Jag behövde inte svänga mycket för att det skulle låta, runt 10° på ratten åt höger i låg fart. Och det var endast åt höger.

Jag får lyfta bilen i morgon och se om jag hittar något.
            Har även fått brev om gratis förbesiktning hos Subaruverkstad 🙂 Då kanske dom hittar någon som är slitet/kasst.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.