SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Gnissel slutar när jag bromsar, vad tror ni?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    SwiftDelete
    Deltagare

Det brukar gnissla under bilen när jag kört en bit och det slutar när jag bromsar. Det gnisslar bara när jag glider runt i typ 10-20km/h och letar parkering…

Gissar på att någon broms ligger lite ann på en skiva och att värmen gör att det börjar gnissla.

Jag kände lite på skivorna idag efter att jag parkerat. Vänster bak var ljummen och höger bak var rätt varm. Jag blötte fingret och petade snabbt på vänster fram och det fräste till lite. :p
      Tänkte att jag struntar i att peta på höger fram eftersom den verkade lika varm. :rolleyes:

Kan det vara höger bak som gnäller?

Jag är så dålig på bilar. 🙁

JohanLofgren
      Deltagare

Kan va att dina kolvar i oken rostat fast, så oken behöver kanske renveras, är inte så jätte dyrt 🙂 Beläggen är antagligen också slitna då de har legat emot hela tiden. Det är antagligen därför den gnäller för att beläggen är slut 🙂

Igge
        Deltagare

Som temporär lösning kan man ju börja med att motionera oken.

Dock är det lite att soppa smutsen under mattan, för anledningen till att det kärvar brukar kräva lite mer än en motionering.

Det är åtminstone vad min lilla erfarenhet säger 🙂

FiddeFuling
          Keymaster

Köpte en renoverings sats till mina ok hos subaru verkstad i Göteborg. Ca 300 paret. Lite pilligt men inte så svårt

\\ Mathias

Igge
            Deltagare

Jag köpte renoveringssats från Meca, märket var budweg
              Dock var damaskerna lite taskigt formade så det var jävligt svårt att få låsringarna att sitta och så fick man ingen tätning för att kunna dela på oket. Ville bara varna lite…

Skulle jag köpa i dagsläget skulle jag köpa från godspeedbrakes.co.uk
              http://godspeedbrakes.co.uk/~godspeed/product.php?id_product=150
              Där får man nya kolvar (vilket kan vara lika bra) i rostfritt och så får man alla tätningar. Allt i ett kit.

Detta gäller för fram då, bak har jag bara motionerat och konstaterat att mina mår bra.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.