Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Rackarns mesproppsattityder – en toppklass skall vara stenhård…att plocka bort turbomaskinerna och ersätta med en sugmotorklass på 2 liter känns mer än lovligt surt.
      Jag tvivlar personligen på att problemet ligger i motorer med turbo, växellådor och aktiva diffar däremot….där ligger det stora slantar.

Bort med onödig elektronik, låt chaufförerna köra bilarna själva och förbjud exotiska material istället.

Voila’ 😀

/J

Niklas
      Deltagare

Anar jag en flirt åt en fet mittmotor med rörchassi och ett extremt aerodynamiskt bodykit? 😉

Strat
        Deltagare

Det är väl ingen som sagt att turbon ska plockas bort? Eller fyrhjulsdriften? Det kostar ju inte så mycket som sagt.

SecretAgentMan
          Deltagare

>Det är väl ingen som sagt att turbon ska plockas bort? Eller
            >fyrhjulsdriften? Det kostar ju inte så mycket som sagt.

“S2000 skulle vara en klass som liknar Grupp-N men man kommer inte få köra med turbo och en del andra hightech prylar som finns i bilarna idag…”

*host* 😉 Nu är ju detta bara ett rykte, och man får hoppas att det inte går så långt.

Iofs låter super 1600 rätt kul på högvarv, men det går inte i paritet med ljudet. 😀

/J

Niklas
            Deltagare

>Det är väl ingen som sagt att turbon ska plockas bort? Eller
              >fyrhjulsdriften? Det kostar ju inte så mycket som sagt.

När jag fick nys om S2000 så skulle turbon bort men det känns som om detaljerna är olika beroende på vem man frågar.

Fyrhjulsdriften har ingen sagt skall bort, det är ett rykte som startats här i tråden. 🙂

christopher
              Deltagare

Blev inte det ner röstat och det blir “WRC light” i stället 2006?
                /
                fraSSe

Kocken
                Deltagare

Låter tråkigt

//Ante

Niklas
                  Deltagare

Vem har sagt att de kommer tappa framhjulsdriften? 🙂

Samma oro har flaggats för gällande olika förändringar i F1 och där har väl inte intresset blivit mindre.

Om reglerna innebär att fler biltillverkare blir intresserade av att vara med så tror jag det är mycket mer positivt än att ett fåtal bilar har hightech utrustning.

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.