› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Göra mer på imprezan i effekt ?
- Detta ämne har 22 svar, 1,602 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av
FRBxxx.
-
FörfattareInlägg
-
11 augusti, 2006 kl. 12:00 #58569
backfeed
DeltagareDawes är inte optimalt vad gäller säkerhet, nej, eftersom ECU:n inte längre har någon chans att lätta på trycket wastegate-vägen om den behöver det, men generellt sett fungerar det kanonbra. Man bör/ska förstås ha en Knocklink, det stoppade jag i innan jag monterade Dawes:en.
Som tillförlitligt snåltrim är det kanon.
-= Impreza GT -99 =-
11 augusti, 2006 kl. 12:02 #58584Niklas
DeltagareJa, laddtrycksmätare och oljetempmätare skall du montera innan du kör bilen för första gången. Oljetrycksmätare och Knocklink sätter man dagen efter. Sen börjar man titta på annat godis, även om bilens prestanda är god nog för säkert ett års körning innan man behöver ha mer.
Att lägga pengarna köp bensin och förarträning är nog bättre än att lägga dem på trim. Det är vid ratten det finns sekunder att kapa, inte under huven. Så vidare man inte tycker om att ”stå vid granen med rattkryckan i”! 😀
11 augusti, 2006 kl. 16:07 #58579volvosnubbe
DeltagareNär ja köpte bilen så klipte den ibland när man lät den varva ur o gasa fult.. laddet var mellan 1,1 till 1,3bar (beronde på väder) speciellt på 3ans växel vid 4500varv. Inga lampor tändes eller nått. Men nu verkar de ha försvunnit..kanske bara va gammal soppa.
Den håller laddtrycket konstant fram till nånstans efter 4500varv då de sjunker till 0,8bar
Skulle en wallbro pump kosta 10lax ?
Har för mig ja sett dme mkt billigare på speedparts. Universal då .
Hur är det me spridare då?tackar för alla svaren ja fått hittils!
Då behöver ja ingen dawes dewice me andra ord.12 augusti, 2006 kl. 21:10 #58578killer
Deltagare10 lax för en bränslepump??? Lät väl lite häftigt. Vad jag har sett så ligger dom på mellan 1000-1500 kr.
12 augusti, 2006 kl. 22:49 #58570backfeed
DeltagareDu läste fel, jag skrev ”10k + ny soppapump”, dvs 10k går till en EcuTek 3-mappning hos t.ex. JRM, och till det behövs ny pump som går på ca 1.300:- (Walbro 255) + montering.
Kan väl ha varit dålig soppa kanske, men låter lite som att du fått fuelcut pga kall fuktig luft (köpte bilen tidigt i våras?) och att original-laddtrycksstoppet vid 1,2 bar slagit i? Men så kan det ju inte vara om du normalt kan ladda över 1,2 bar förstås. Eller svängde du kraftig (speciellt höger) med lite soppa i tanken när det hände? I så fall var det bara det gamla hederliga soppapumpen-suger-luft-problemet. 🙂
-= Impreza GT -99 =-
13 augusti, 2006 kl. 12:32 #58580volvosnubbe
DeltagareDu läste fel, jag skrev ”10k + ny soppapump”, dvs 10k går till en EcuTek 3-mappning hos t.ex. JRM, och till det behövs ny pump som går på ca 1.300:- (Walbro 255) + montering.Kan väl ha varit dålig soppa kanske, men låter lite som att du fått fuelcut pga kall fuktig luft (köpte bilen tidigt i våras?) och att original-laddtrycksstoppet vid 1,2 bar slagit i? Men så kan det ju inte vara om du normalt kan ladda över 1,2 bar förstås. Eller svängde du kraftig (speciellt höger) med lite soppa i tanken när det hände? I så fall var det bara det gamla hederliga soppapumpen-suger-luft-problemet. :)-= Impreza GT -99 =-
köpte den för 2veckor sen.. antar att luftfiltret va fuktigt.. han hade tvättat bilen o hade öppet filter på så de hade kommit vatten från gälen ur huven ( 22b gälar )
hursomhelst va får ja ut me ecutek 3 ?
känner att denna tråd kommer bli lång13 augusti, 2006 kl. 13:59 #58563Manor
Deltagarehursomhelst va får ja ut me ecutek 3 ?känner att denna tråd kommer bli lång
Du får en bil som gärna varvar upp emot rött utan att tveka…draget kommer från lite lägre varv än original och matar bara på hela tiden. Många som har Ecutek:at sina Imprezor tycker att den främst går bättre i lite höga hastigheter, men den går bra/bättre från stillastående också. Med ett 3″ system så får du väl ut runt 270hk, gissar jag på (baserat på en GT med 218hk original).
Detta är baserad på vad jag läst och hört, då jag fortfarande kör original på GT:n efter 7,5 år…och tycker att den går riktigt bra.
15 augusti, 2006 kl. 18:53 #58564FRBxxx
DeltagareOff Topic:
Volvosnubbe; köpte du din bil i Grimsås? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.