Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Nyman
    Deltagare

Om någon är intresserad av GPS så har jag GPS:r till mobiltelefon till bra pris.
      Riktigt smidigt att använda, en liten dosa som länkas till telefonen via blåtand.

Intresserad? hör av dig till mig så berättar jag mer.

-= enough is enough =-

Pasi_k
      Deltagare

Om någon är intresserad av GPS så har jag GPS:r till mobiltelefon till bra pris. Riktigt smidigt att använda, en liten dosa som länkas till telefonen via blåtand.Intresserad? hör av dig till mig så berättar jag mer. -= enough is enough =-

Vilket Program är det?
        Kör men Navicore just nu och funderar på att testa nått nytt.. 😀

Nyman
        Deltagare

Programmet heter LifePilot. Jag personligen gillar det skarpt.
          Ge mig din mailadress så kan jag skicka lite mer info..

Pasi_k
          Deltagare

pasi_k@impreza.nu

Vilka System på mobilerna funkar det till ??
            Symbian?

Nyman
            Deltagare

Det funkar med de flesta system!

Det som avgör om man kan ha eller ej är framför allt hur bra blåtand man har.

Men det funkar med i stort sett alla nya telefoner. Nya Nokia och SonyEricsson ska deffinitivt inte va nå problem!

Pasi_k
              Deltagare

Det funkar med de flesta system!Det som avgör om man kan ha eller ej är framför allt hur bra blåtand man har.Men det funkar med i stort sett alla nya telefoner. Nya Nokia och SonyEricsson ska deffinitivt inte va nå problem!

Okej.. För jag har symbian 60 operativ system i min mobil.
                Finns tydligen 90 oxå och nått annat med.

Blåtanden ser juh bara till att du får kontakt med GPS mottagaren.
                Eller programmet ligger i Mottagaren då?

Mvh Pasi.

Manor
                Deltagare

PM skickat :).

Nyman
                  Deltagare

Säg mig vad du har för mobil istället så kan jag ge dig ett svar på om det fungerar.

Det som är med Blåtanden är att vissa telefoners blåtand är för dålig och får svårt när information skickas åt 2 håll samtidigt (telefon -> GPS och GPS –> telefon) Sidan man laddar hem progremvaran ifrån känner av vilken telefonmodell du har och därefter laddar du hem programvaran som passar just din telefon…

modulated
                    Deltagare

*pm’at*

// Patrick P – alltid lika bortkommen.

Pasi_k
                      Deltagare

Säg mig vad du har för mobil istället så kan jag ge dig ett svar på om det fungerar.Det som är med Blåtanden är att vissa telefoners blåtand är för dålig och får svårt när information skickas åt 2 håll samtidigt (telefon -> GPS och GPS –> telefon) Sidan man laddar hem progremvaran ifrån känner av vilken telefonmodell du har och därefter laddar du hem programvaran som passar just din telefon…

Jag har en Nokia 6670.

Var och kollade på hemsidan.
                        Vill bara säga att det KRÄVS abonemang för att använda denna..
                        Mitt NAvicore har jag alla adresser på mobilen och sökning sker där.. ingen uppkoppling sker mot nått.

Såå jag tackar nej.. 😀

Manor
                        Deltagare

Jag har en Nokia 6670.Var och kollade på hemsidan.Vill bara säga att det KRÄVS abonemang för att använda denna..Mitt NAvicore har jag alla adresser på mobilen och sökning sker där.. ingen uppkoppling sker mot nått.Såå jag tackar nej.. 😀

Det är ju både för och nackdelar med det Pasi. Fördelen med ett abonnemang är ju att kartorna alltid är de senaste…nackdelen är att man måste betala en avgift (för alltid…).

Pasi_k
                          Deltagare

Jag har en Nokia 6670.Var och kollade på hemsidan.Vill bara säga att det KRÄVS abonemang för att använda denna..Mitt NAvicore har jag alla adresser på mobilen och sökning sker där.. ingen uppkoppling sker mot nått.Såå jag tackar nej.. 😀

Det är ju både för och nackdelar med det Pasi. Fördelen med ett abonnemang är ju att kartorna alltid är de senaste…nackdelen är att man måste betala en avgift (för alltid…).

Visst det är klart MEN såå ofta bygger dom inte helt om. 😛

Manor
                            Deltagare

QuoteVisst det är klart MEN såå ofta bygger dom inte helt om. 😛

Nä, du har rätt…jag är inte heller lockad att fixa ytterligare en månadskostnad. Jag har noll lokalsinne, men trots det så kan det ibland gå en längre tid innan jag använder GPS:en… Trist att då behöva betala en räkning för något som inte blivit använt.

Nyman
                              Deltagare

Det är ju upp till var och en och självklart handlar de mest om hur mycket man använder den… Personligen tycker inte jag att 69kr/månad är någon summa som är dyr med tanke på att när man använder den har man tillgång till bästa kartmaterialet, tillgång till eniro (som annars är svindyrt när man sitter i bilen) mackar parkeringar arenor etc fins med som POI (point of intrest) och den varanar alltid för fartkameror om man närmar sig en i för hög hastighet vilket har sprat mig många tusenlappar då man gillar att gasa 😉

Pasi_k
                                Deltagare

Det är ju upp till var och en och självklart handlar de mest om hur mycket man använder den… Personligen tycker inte jag att 69kr/månad är någon summa som är dyr med tanke på att när man använder den har man tillgång till bästa kartmaterialet, tillgång till eniro (som annars är svindyrt när man sitter i bilen) mackar parkeringar arenor etc fins med som POI (point of intrest) och den varanar alltid för fartkameror om man närmar sig en i för hög hastighet vilket har sprat mig många tusenlappar då man gillar att gasa 😉

Jodå. Det mesta av det finns på Navicore med..

Misssar man dom stora skyltarna inna kamerorna såå är det rätt illa.. :+ :+ :+

Upp till var och en..
                                  Du är nöjd med din.. jag nöjd med min. 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.