SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård GPS eller varnare för fartkammeror eller båda?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Om man vill bli varnad för fartkammeror finns det två alternativ:

1
      Köpa en ActiveGPS från AD-Teknik AB som består av en GPS mottagare som bestämmer fordonets position. Denna jämförs sedan med den inbyggda databasen för att se om någon fartkamera eller annan fara finns nära. Finns det en position som fordonet närmar sig som är registrerad i databasen så ger enheten ifrån sig en ljudsignal och avståndet till positionen visas.
      http://www.adteknik.se/pictures/gps257liten.jpg

2
      Köpa en rikigt GPS navigator från en tillverkare som har kartor där kamerapositioner finns med. Dock har jag inte koll på dessa, någon som kan hjälpa?

Niklas
      Deltagare

Varför inte köpa en Cobra laservarnare så slipper du bry dig om att ha en databas med positioner som eventuellt blivit inaktuell? Varnaren reagerar på radarsignalen från skåpet oavsett om det står där det alltid stått eller flyttats en bit.

RallyStacke har en sådan och han är nöjd. Finns säkert fler här på forumet som kör med Cobra eller annat märke.

down_the_drain
        Deltagare

kör själv med navman ICN-510. har laddat ner en fil med kamera positioner som läggs in som så kallade POI. fungerar bra. finns till ett antal andra navigatorer o dylikt. http://www.poidatabase.se/

/P

Manor
          Deltagare

Jag är väldigt sugen på en Garmin Nüvi 360, men den har ännu inte släppts i Sverige. Den ska klara av att uppdateras med egna POI (Points Of Interest). Den har vunnit de senaste testerna jag har läst, samt är samtidigt så smidig att den går ner i bröstfickan så att den kan användas utanför bilen :).

mvh Mats N

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.