SSC Allmänt snack Allmänt småprat GPS-Navigator

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Zacca
    Deltagare

>Om du enbart ska ha den till bil (Ej båt) är Navman´s mässpris inte
      >fel, under 15000:-.
      >En riktigt snabb enhet med bra fuktioner, kartvy, grafisk vägvisning
      >och syntes röst presentation. USB gränssnitt till PC. Enkel att
      >demontera och lägga i handskfacket vid parkering.

Låter inte helt fel. Skall genast söka upp den på nätet och kolla vad den kan.

zacca

http://members.cox.net/avatarspace/stispin2.gif

Zacca
      Deltagare

OK, har nu kollat på Navman’s hemsida och endast funnit en svartvit historia. Det är en GPS med 6,5-7″ färgskärm jag är ute efter.

zacca

FLeXible
        Deltagare

Nästan alla taxibilar i Stockholm kör ju med jättefina GPS navigatorer med färgskärmar och massa annat roligt.
          Kanske någon som skulle kunna kolla vad dom använder eller rentuav känner någon som kan fixa bra ”taxipris” på GPS-navin 🙂

//Chris

Snart_subba
          Deltagare

Måste du ha allt som ja inte har råd med ? 😉
            Ska bli spännande o se din bil om några månader….
            gps, intercooler, fälgar, mappad .. 😮
            mm…. 😉 Ha det!

//M

———————————–
            Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
            Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
            ———————————–

Tommy_A
            Deltagare

En Clarion DVD spelare med 7″ motordriven skärm i DIN format med VDO´s navigations PC är att rekommendera. Funkar kanon!
              Skaffade en sån för några veckor sen.
              Billig var den också 🙂 45 000:-

//T

Zacca
              Deltagare

LAST EDITED ON Apr-11-03 AT 09:20PM (GMT)
                >Billig var den också 🙂 45 000:-
                >
                >//T

Det spräcker min budget. Runt 25-30′ hade jag hoppats på att hitta

zacca

Toni
                Deltagare

Vad är det för fel på bärbart? Då kan du ju ta bort den ur alla bovars åsyn.

En Garmin Streetpilot III har jag varit sugen på länge.
                  Färgskärm och autorouting. Iofs är har de fast monterade större skärm men å andra sidan så kan en SP3 monteras ovanpå instrumentbrädan i synfältet.

15-20 000kr beroende på hur mycket minne, tillbehör och kartprogram du vill ha.

modulated
                  Deltagare

>Vad är det för fel på bärbart? Då kan du ju ta bort den ur alla bovars
                    >åsyn.
                    >
                    >En Garmin Streetpilot III har jag varit sugen på länge.
                    >Färgskärm och autorouting. Iofs är har de fast monterade större skärm
                    >men å andra sidan så kan en SP3 monteras ovanpå instrumentbrädan i
                    >synfältet.
                    >
                    >15-20 000kr beroende på hur mycket minne, tillbehör och kartprogram du
                    >vill ha.

Finns det ingen billigare variant av handburen gps som har kartfunktion ?

// Patrick P – vill slippa komma bort sig överallt.

LegacyLarsa
                    Keymaster

Pioneer har ett system för en ~35 papp har jag för mig, och då klarar den av multimedia åxo, det ska finnas en billigare version av detta med ska bara klara av navigationsbiten, jag jobbade med det för 2år sedan, så det har säkert kommit ut en massa roliga leksaker sedan dess:

http://www.pioneer.se/se/deskpage.jsp?taxonomy_id=25

http://www.hellstroms.com/

/Larsa

Toni
                      Deltagare

>Finns det ingen billigare variant av handburen gps som har
                        >kartfunktion ?

Både Garmin och Magellan har mobiltelefonstorlek GPS:er med kartfunktion för under 5000kr men då får du varken färg, stor skärm eller autorouting. Dessutom begränsningar i minneskapacitet när det gäller möjligheten att ladda ner detaljkartor, adresser och geografiska fakta. Ett populärt val är Garmin Vista med Metroguide Europe karta.

Toni

nikost
                        Deltagare

>Vad är det för fel på bärbart? Då kan du ju ta bort den ur alla bovars
                          >åsyn.
                          >
                          >En Garmin Streetpilot III har jag varit sugen på länge.
                          >Färgskärm och autorouting. Iofs är har de fast monterade större skärm
                          >men å andra sidan så kan en SP3 monteras ovanpå instrumentbrädan i
                          >synfältet.
                          >
                          >15-20 000kr beroende på hur mycket minne, tillbehör och kartprogram du
                          >vill ha.

Jag har en Garmin streetpilot III och kan säga att den fungerar klockrent, nu även med svenskt tal. Har absolut inget att klaga på när det gäller den !!

ExOrdis
                          Deltagare

Det är denna jag menar och som säljs till bra pris på mässan:

http://www.navman-mobile.com/html/icn630.htm

Såvitt jag kunde se är det färgskärm om inte färgblindheten slagit till. 😉

>
                            >OK, har nu kollat på Navman’s hemsida och endast funnit en svartvit
                            >historia. Det är en GPS med 6,5-7″ färgskärm jag är ute efter.
                            >
                            >zacca
                            >

ExOrdis
                            Deltagare

Om du enbart ska ha den till bil (Ej båt) är Navman´s mässpris inte fel, under 15000:-.
                              En riktigt snabb enhet med bra fuktioner, kartvy, grafisk vägvisning och syntes röst presentation. USB gränssnitt till PC. Enkel att demontera och lägga i handskfacket vid parkering.

Inga av de dyrare eftermonterade för bil jag sett kan konkurrera med den prestandamässigt.

Alternativet som jag ser det är GPS-modul + laptop med dess nackdelar
                              i form av säker placering och stöldbegärligheten om den lämnas.

/K

Manor
                              Deltagare

>
                                >OK, har nu kollat på Navman’s hemsida och endast funnit en svartvit
                                >historia. Det är en GPS med 6,5-7″ färgskärm jag är ute efter.
                                >
                                >zacca
                                >
                                >http://members.cox.net/avatarspace/stispin2.gif

Hej igen !

Jag såg att Navman också har en tillsats till Compaq iPAC för 5.000:-. Då är den helt bärbar samt givetvis monterbar i bilen.

mvh Mats N

Manor
                                Deltagare

>Hej !
                                  >
                                  >Jag är inte så insatt i ämnet, men en fd. kollega till mig köpte en
                                  >”tillsats” till sin Compaq iPAQ (handdator). Produkten heter
                                  >DestiNator, och sälj bl.a på Dustin
                                  >(http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010041811). Det
                                  >är ett bra pris (i varje fall om man redan har en handdator) och
                                  >fungerar förträffligt enligt kollegan. Jag antar alltså att du är ute
                                  >efter en navigator till bilen, men det kanske du inte var…
                                  >
                                  >mvh Mats N

Jag har nu själv köpt ovanstående Destinator. Kartor (för Skandinavien i mitt fall, program- samt hårdvaravara (exklusive iPAQ:en) kostade 4.600:-. Den har hittills fungerat väldigt bra, och kompletterad med en Brodit-hållare för bilen så ser det riktigt ok ut.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.