SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Grimmspeeds solenoid

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    0nE
    Deltagare

Någon som använt eller använder en sån :)? Min fråga är vad är enklaste sättet att mapa en sån på? Förutom att lämna in bilen och betala typ 9000 kr för att få bilen mapad med det. Kan man göra det själv?

Patrick P931
      Deltagare

Jag har en Grimmspeed 3 port ebcs och ja, den måste mappas för då den är rejält mycket snabbare i svängarna än orginalet.

Du mappar in en sån på ca 1 timme, förutsatt att allt annat lirar. Det är inga problem att göra det med t.ex. RomRaider.

0nE
        Deltagare

Ja jag har de tankarna får min tactrix kabel i dagarna som jag köpt 🙂
          Men är verkligen helt ny på det 😛 så är lite feg om något går åt skogen :P..
          jag skrev i den andra tråden där du varit flitig också 🙂

Igge
          Deltagare

För en okunnig, vad är syftet med att byta den från original?

0nE
            Deltagare

för en okunnig kan bli kunnig? 🙂

Igge
              Deltagare

Jag syftade på mig själv, vad är nyttan med att byta alltså? 🙂

0nE
                Deltagare

http://www.grimmspeed.com/electronic-boost-control-solenoid-3-port-subaru-wrx-sti-lgt-fxt/

här är en liten länk om det.
                  Men annars bättre flöde, tidigare spool, man tappar inte ladd de sista varven, ladda mer, stabilare 😛 ja en del ^^ men man behöver mapa annars går det åt skogen ^^ haha

Patrick P931
                  Deltagare

Hos mig som kör automat tog den bort 90% av laddtrycksspikarna vid växlingarna….

Är det väl investerade pengar? Nja, det är rätt små pengar men det beror på vad du har för målsättning. På en ”steg 1” eller ”steg 2” anser jag att den inte behövs, men då man har kanske dubblat ursprungseffekten så kan en laddtryckspik betyda ajajaj… 😉

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.