- Detta ämne har 22 svar, 2,328 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 11 månader sedan av IMPREZA FOREVER.
-
FörfattareInlägg
-
7 december, 2008 kl. 10:06 #124827PetterSolbergDeltagare
men att honda drar sig ur F1 är ju lite större skillnad, dom gör ju inga resultat alls ligger och harvar från plats 10 och neråt.. Subaru är ju med och tar poäng i varje tävling även om dom inte vinner.. läste nånstans att M Östberg skulle köra i ett nordiskt team, undra vem som kommer ansluta där.. Dom skulle köra impreza wrc 07.. kan bli intressant för Östberg är ju en coming man om man säger så..
Patrik
STi-06 PSE III8 december, 2008 kl. 13:12 #124837NiklasDeltagare2-3 poäng per tävling är samma resultat som Skoda och Seat lyckades med när de var med. Om man inte vinner är man sämre än andra och det är inget jag hade varit stolt med att visa upp. Det som händer med Subaru nu är exakt samma som hände med Mitsubishi i början av 2000.
Vi får väl se vad som händer, men om det inte blir en ändring snart och Subaru kommer ikapp Ford och Citroen tror jag att de snart byter sport. Som Mitsubishi och offroad racing typ Paris-Dakar.
9 december, 2008 kl. 08:02 #124838NiklasDeltagareSåg sammandraget från sista WRC tävlingen i Wales igår. Man fick se mer av Suzukibilarna än Subarubilarna. Snacka om att “de blå” kommit bort från strålkastarljuset. Det mesta man får se av de blå är Atkinsons krasch och privatstallen som kör Subaru. Tragiskt. Från att legat i topp och fått bli intervjuade efter mer eller mindre varje sträcka.
11 december, 2008 kl. 14:26 #124832flammanDeltagareMan kan ju hysa viss oro för att Grönholms entre i Subaru blir lika avslagen som när Mäkinen för dryga fem år sedan skulle rädda Subaru. Även om vi ännu inte sett några tecken är det rimligt att tro att Grönholm nått en ålder då förmågan är i avtagande. Men det är bra att Subaru gör något.Det är obegripligt att man så länge nöjt sig med att bli utklassade av Citroen och Ford. Jag hävdar att man de senaste 5 åren skadat varumärket genom att delta i rallysporten.
Förmodligen har man en dålig bil och /eller usla förare.;(11 december, 2008 kl. 14:29 #124824DavveDeltagareMan kan ju hysa viss oro för att Grönholms entre i Subaru blir lika avslagen som när Mäkinen för dryga fem år sedan skulle rädda Subaru. Även om vi ännu inte sett några tecken är det rimligt att tro att Grönholm nått en ålder då förmågan är i avtagande. Men det är bra att Subaru gör något.Det är obegripligt att man så länge nöjt sig med att bli utklassade av Citroen och Ford. Jag hävdar att man de senaste 5 åren skadat varumärket genom att delta i rallysporten.Förmodligen har man en dålig bil och /eller usla förare.;(
I första testet Grönholm gjorde nyligen så slog han både Petter & Chris med ca 3 sek 🙂
11 december, 2008 kl. 20:44 #124829minidDeltagareDet är nog mer ett förar problem än att det är fel på bilarna..
Det klagade på sedanen och ville ju ha 08ans kaross…
Kolla på Östberg i Wales nu.. Han var ju snabbare på vissa sträckor än Solberg och Atkinson. Han kör ju sedan modellen.16 december, 2008 kl. 12:10 #124839NiklasDeltagareJahpp, där hade man rätt. Subaru försvinner ur WRC. Får hoppas att det bara är under 2009 och man återkommer senare när världsekonomin är bättre.
17 december, 2008 kl. 19:14 #124831IMPREZA FOREVERDeltagareSom sagt världsekonomin har satt allt ur spel
och säljs det mindre med bilar så drar tillverkarna tillbaka öronen
och avaktar och med det neddragningar som följd ,Prodrive får
mindre pengar från Subaru.Men som jag tidigare sa så tror jag Petter har suttit alldelens
för länge bakom impreza ratten och att vara på prispallen av rally eliten kommit av sig en rejäl smula.
För det har inte varit bra på länge i subaru stallet och det verkar
hur olågiskt som helst att hela tiden skylla på bilen och dess inställningar tävling efter tävling.
Bilen kostar 5 miljoner och då vore väl f..n om det inte ska kunna gå att få den i mål först en enda gång.Man får ju vara glad ändå att Subaru ligger på en tredje plats
i manufacture ställningen men med ljusår från citroen och Ford.Good luck Subaru world rally cars!! all the way.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.