SSC Allmänt snack Allmänt småprat Grooveshark

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Nu när gratisvarianten av Spotify blivit ganska värdelös så var det dags att börja betala för sig. Jag fick då ett bra tips om ett Spotify alternativ med namnet: Grooveshark.

Gratisfunktionen fungerar bra, och har ingen reklam.
      Gränssnittet är tristare än Spotifys, och i gratisvarianten är det enbart webbaserat.

Nu finns det fortfarande ett erbjudande som går ut på att $20 betalas till Red Cross för katastrofen i Japan. I samband med att detta betalas så får man ett års ”anywhere” abonnemang som ger ett annat gränssnitt samt stöd för Android mobiler (inklusive offlineläge). Det finns även stöd för iPhone, men då är det en jailbreakad sådan som gäller.

När det gäller antalet låtar så konverterade jag mina spellistor från Spotify (Groovylists). Samtliga låtar som jag hade upplagda fanns även på Grooveshark. Det som också finns men saknas på Spotify är Metalica, AC/DC och Rammstein. Någon mer vetenskaplig undersökning har jag inte gjort…men för mig dög det alltså :).

Betalningen gjorde jag via Paypal och hamnade på cirka 125:-. Alltså cirka 10:- per månad för ungefär samma tjänst som Spotifys 99:- i månaden. Det kändes perfekt, tycker jag. Vi fick dock vänta några dagar på aktiveringskoden som skickades via mail, men det var det värt.

Om Grooveshark är laglig? Ja, det tror jag…åtminstone lite i den ”gråa zonen”. Företaget har funnits i 4 år och är Floridabaserat. Jag tror att tjänsten borde varit nerstängd för länge sedan om den nu skulle vara olaglig. Lagarna runt detta i USA är vad jag vet hårdare än i Sverige.

Hoppas att detta tips kan ge glädje även för någon annan.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.