› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Grundladdtryck?
- Detta ämne har 27 svar, 2,455 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
storfiskarn.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2008 kl. 16:40 #4073
twank
DeltagareNån som har en wrx sti japanimport <-00 som vet vad den ska ladda original?
12 april, 2008 kl. 19:23 #63411larsallan
DeltagareHar ingen sån men jag gissar på 0,9 bar.
13 april, 2008 kl. 06:25 #63401Mats
DeltagareSTi:n skall ligga närmare 1,1 orginal.
0,9 är vad GT:n laddar.Mats
Type R ’9913 april, 2008 kl. 13:03 #63417jaybe9
DeltagareNej nej fel… GT:n laddar inga 0,9 orginal. Ca: 0,7 laddar GT: orginal.
13 april, 2008 kl. 13:48 #63412twank
DeltagareSTi:n skall ligga närmare 1,1 orginal.0,9 är vad GT:n laddar.MatsType R ’99
Ah fan vad bra, blev lite nervös för min laddar nämnligen 1.1 🙂 Tänkte om förra ägaren varit och pillat med wastegaten eller nått för det sitter ingen pysventil..
13 april, 2008 kl. 14:02 #63402Mats
DeltagareNej nej fel… GT:n laddar inga 0,9 orginal. Ca: 0,7 laddar GT: orginal.
Riktigt säker?
Vilken MY?Mats
Type R ’9913 april, 2008 kl. 18:39 #63418jaybe9
DeltagareJa jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…
13 april, 2008 kl. 18:42 #63419jaybe9
DeltagareSorry.. Såg nu att du hade en WRX 🙂
13 april, 2008 kl. 22:01 #63407specialized
DeltagareJa jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…
Haha 😀 i så fall så har alla orginal GT`s skjutit både koppling och växellåda…
Själv kör jag med 320 Hk och 400 Nm med både koppling och växellåda orginal..
Fast pratar vi ordets rätta innebörd grundladdtryck dvs , dvs enbart wastegate-tryck så är ju det ca 0,7
..dock så verkar det inte vara det som det pratas om här 🙂Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉13 april, 2008 kl. 22:23 #63420jaybe9
DeltagareJa jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…
Haha 😀 i så fall så har alla orginal GT`s skjutit både koppling och växellåda…Själv kör jag med 320 Hk och 400 Nm med både koppling och växellåda orginal..Du verkar kunna riktigt mycket du ;)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉
Okej men vad det hästkrafter eller vad det laddtrycket vi surrade om? Pajas!
Men du påstår att det är helt nyttigt att fara å ladda 1,1 i en orginalbil som laddar 0,7 i vanliga fall?? Jaja… Undrar vem det är som har noll koll ja. LOL13 april, 2008 kl. 22:37 #63408specialized
DeltagareJa jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…
Haha 😀 i så fall så har alla orginal GT`s skjutit både koppling och växellåda…Själv kör jag med 320 Hk och 400 Nm med både koppling och växellåda orginal..Du verkar kunna riktigt mycket du ;)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉
Okej men vad det hästkrafter eller vad det laddtrycket vi surrade om? Pajas! Men du påstår att det är helt nyttigt att fara å ladda 1,1 i en orginalbil som laddar 0,7 i vanliga fall?? Jaja… Undrar vem det är som har noll koll ja. LOL
Ok 😀 😀
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉14 april, 2008 kl. 11:41 #63421jaybe9
DeltagareMen din bil som laddar 1,4 med orginal låda å koppling bör förstå själv att det inte kommer hålla..
14 april, 2008 kl. 11:54 #63404FeA
DeltagareMen din bil som laddar 1,4 med orginal låda å koppling bör förstå själv att det inte kommer hålla..
?????
Jag håller med dej – det kommer inte att hålla… Förevigt nej, men det gör den väl knappast ändå, fast du kör orginal?Förstår du vekligen inte vad Mattias skriver?
GRUNDTRYCKET = 0,7bar
ORG LADDTRYCK PÅ EN GT = 0,9bar
ORG LADDTRYCK PÅ EN STI = 1,1barSjälv så kör jag omappat och laddar 1,15bar med en dawes device, och har gjort så i 4år nu. Men du verkar ju VETA att det inte går, så det är nog bäst att återställa till org. För mappa kan jag ju heller inte göra alltså, för då lär jag byta låda och koppling? Just de, så var det ju ja… :+ 😀
14 april, 2008 kl. 12:06 #63399Manor
DeltagareJa jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…
Vad jag har hört så ska en GT (My99) ladda 0,9 original. Min laddade dock helt original 1,04 enligt Select Monitorn, vilket IM:s teknikansvarige noterade och kommenterade vid en provkörning :-).
Jag misstänker att de flesta original Imprezor (My99) peakar på 1,1 och kanske lite drygt det. De som monterar Dawes Device brukar lägga sig stabilt på 1,1, och det utan några problem med växellådor/kopplingar (jag har aldrig hört någon som rasat pga. det åtminstone).
Om det är din laddtrycksmätare som visar på 0,7 så är det nog laddtrycksmätaren som felar…
14 april, 2008 kl. 12:08 #63422jaybe9
DeltagareTycker du det är någon skillnad på att fara å ladda ”1,15” som du gör, och att fara å ladda 1,4? Sen om du ska mappa din bil betyder väl inte det att ditt laddtryck kommer bli typ 1,3-1,4… Du kan ha 280hk i din bil och fortf bara ladda 1 bar om du vill det. Men enligt er så är det ju den som har mest laddtryck som är värst och coolast. Hahaha beté er pojkar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
