Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Skall köpa mig en dvd-spelare med två skärmar (7″) så lille sonen kan ha något att titta på när vi åker på långresor. Det lutar åt en Nextbase SDV97AM som jag tänkte köpa från TeknikMagasinet. Är det fler som är intresserade så kanske man kan försöka få ner priset lite (2999kr på TM). Intresserade kan få veckan på sig att svara, annars köper jag nog min i helgen så vi kan prova den på vägen ner till Emmaboda.

http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/190076.jpg

Manor
      Deltagare

OT:
        Jag planerar ett inköp av en ny navigator. Det lutar i så fall åt en Garmin Nüvi 360, som preliminärt ska släppas denna vecka. Om köpet blir av så tar jag med mig den också till Emmaboda :-).

mvh Mats N – som ska fundera lite på en DVD-spelare också 😉

Manor
        Deltagare

Fråga angående DVD:n i gruppköpet är om den kan spela upp brända DVD+R och DVD-R skivor? I länken så nämns DVDRW, och även dessa skivor finns i + och – variant.

Det känns ganska viktigt då man knappast vill ha originalDVD:er i bilen.

mvh Mats N

Edit: Jag hittade lite fler uppgifter på nätet. Det som supportas är CD/CD-R/CD-RW/DVD/DVD-R/DVD-RW/DVD+R/DVD+RW/VCD/SVCD…så det ser med andra ord väldigt bra ut. Jag funderar vidare…

Niklas
          Deltagare

Jag tänker ha orginalskivor i bilen som jag tar med från bilen då vi parkerar – precis som jag tänker göra med skärmarna – så jag bryr mig inte så mycket. Precis om att den inte klarar av divx, gör mig inte så mycket då jag inte håller på med brända filmer och sånt.

EDIT: Grymt med navigator i bilen, ta med, ta med! :9 Föresten, sälja din gamla jävligt billigt till en fattig familjefar? 😀 :*

Manor
            Deltagare

EDIT: Grymt med navigator i bilen, ta med, ta med! :9 Föresten, sälja din gamla jävligt billigt till en fattig familjefar? 😀 :*

Min gamla navigator baserar sig på en Compaq iPaq-3750, Destinator 3 samt tillhörande (invändig)GPS-antenn. Den har fungerat kalasbra, men börjar bli lite gammal nu. Nypriset för detta var runt 12.000:-, så den är nog “svårsåld” ;-). iPaq:en har väl i sig ett visst värde fortfarande, men även den känns stenålder…

Niklas
              Deltagare

Jaha, då klarar jag mig bra med laptop + gps-puck! 😀

Pasi_k
                Deltagare

Kör med Nokia 6670 med Navicore och en Blåtands Gps mottagare.
                  Smidigare kan det inte bli..

Fast då måste juh mobilen ha Symbian 60 eller 90.. Har jag för mig.

OT.. 😛

Niklas
                  Deltagare

Nu snackar vi gruppköp av dvd-spelare och inget annat! 😛

EDIT: Nu har jag pratat med TeknikMagasinet och de sa om vi beställde 5 stycken paket så kunde de göra något med priset. Så det är 2999kr tills att vi blir så många.

EDIT2: Nu är vi tre; jag, MatsN och en på mitt jobb…

Manor
                    Deltagare

Nu snackar vi gruppköp av dvd-spelare och inget annat! :PEDIT: Nu har jag pratat med TeknikMagasinet och de sa om vi beställde 5 stycken paket så kunde de göra något med priset. Så det är 2999kr tills att vi blir så många.EDIT2: Nu är vi tre; jag, MatsN och en på mitt jobb…

…jag funderar ju fortfarande Alien ;-).

mvh Mats N

Niklas
                      Deltagare

Jaha, ok. Fundera på, säg till när du bestämt dig. Då är vi 2 bestämda och 2 som funderar…

Niklas
                        Deltagare

Mats: Funderat klart?

Manor
                          Deltagare

Mats: Funderat klart?

Det blir tyvärr nej Alien. Jag fokuserar nog på navigatorn först och främst.

mvh Mats N

Addson
                            Deltagare

Annars Kan ju någon köpa min In-Dash skärm “pioneer” o koppla in playstaion och spela need for speed underground på!!! 😉

minid
                              Deltagare

Har redan 2 st 7″ skärmar med Dvd spelare och en skärm utan dvd från nextbase.. behöver inte fler 😉

Niklas
                                Deltagare

Har redan 2 st 7″ skärmar med Dvd spelare och en skärm utan dvd från nextbase.. behöver inte fler 😉

Varför skriver du i tråden då? 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.