SSC Allmänt snack Allmänt småprat Gruppköp på P1 splitter hos HT Autos

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 286 totalt)
  • Författare
    Ångan
    Deltagare

På tal om läppen. Hur fäster ni era? PL400 är grymt! Om man vet att läppen aldrig ska av igen. Så jag tar gärna emot förslag där den kan skruvas fast.

syke
      Blockerad

Nu är alla sandviken-prylar på väg!

Sternborn
        Deltagare

På tal om läppen. Hur fäster ni era? PL400 är grymt! Om man vet att läppen aldrig ska av igen. Så jag tar gärna emot förslag där den kan skruvas fast.

Jag kommer montera min med skruv så att man kan plocka av den under vintern om det blir någon vinterkörning. Bilen blir för låg fram med läppen så jag tror att den bara kommer agera som plog om man har kvar den under vintern 😛

Så när jag monterat min så kommer jag självklart med lite tips och bilder 🙂

Ångan
          Deltagare

Jag kommer montera min med skruv så att man kan plocka av den under vintern om det blir någon vinterkörning. Bilen blir för låg fram med läppen så jag tror att den bara kommer agera som plog om man har kvar den under vintern 😛

Så när jag monterat min så kommer jag självklart med lite tips och bilder 🙂

Det tackar jag för 🙂

Lirkus
            Deltagare

Nu är alla sandviken-prylar på väg!

VINST!!! Mäki-Post 🙂

Mäki
              Deltagare

Prylarna är nu under förvaring på Färghuset i Sandviken, vägg i vägg med bilmetro!

Ring mig efter lunch imorgon om ni vill hämta sakerna, gärna efter kl1 då jag nu har en förmåga att helt vända på dygnet haha 😛 Soppapengar uppskattas ju såklart 🙂

Ska finurla lite på min läpp imorgon å se om ja kommer på nå bra vis att montera den.

Mvh Marcus

Ångan
                Deltagare

4-6 skruvar tror jag det räcker med. 1-2st i vardera ände, sen ev nån i mitten om det går att få dit schyst.
                  Tröck på min för skoj skull och väldans vad fint den satte sig direkt.

Mäki
                  Deltagare

Då var allt upphämtat och klart här i stan! Grabbarna är på hugget 😉

Kan tillägga att splittern till min bil är bolt-on med tillhörande skruvar, om det inte hade varit så att några originalskruvar saknades på min bil 😉 Ska försöka hitta några och få dit den ikväll! Bilder kommer.

Gystompa
                    Deltagare

Scoopet o 22b gälarna inlämnade på lack. + att ikväll blire solfilm. snacka om räääging 🙂

Erok
                      Deltagare

Läppen och diffusern monterat!!

Läppen gick smärtfritt med självdragande skruv, tog 5 minuter men diffusern… världens sämsta passform, fick såga ut för avgas och soppa pumpen så jag använde ungefär 60% utav hela plastbiten men men jääävlar va fint det blev 😉 blir bilder snart =)

FeA
                        Deltagare

Tack för det taxi-Mäkinen, hoppas maten smakade! 😉

Då var allt upphämtat och klart här i stan! Grabbarna är på hugget 😉

Sternborn
                          Deltagare

Läppen och diffusern monterat!!

Läppen gick smärtfritt med självdragande skruv, tog 5 minuter men diffusern… världens sämsta passform, fick såga ut för avgas och soppa pumpen så jag använde ungefär 60% utav hela plastbiten men men jääävlar va fint det blev 😉 blir bilder snart =)

Fan va kul då! 🙂 Men var har du soppapumpen? Sitter den inte i tanken som på alla andra subarus? 😛
                            Ska bli kul att se bilder på hur det vart! 🙂

Lirkus
                            Deltagare

Ja upp me bilder på hur ni skruva fast de 🙂 Ja funderar om ja ska limma eller skruva fast läppen 🙂 Eller bådeoch!

Ångan
                              Deltagare

Vart skruvade du någonstanns?

Ang limma så har ju det sina för och nackdelar. Den lär ju sitta fast, MEN, tänk om den spricker eller går sönder på ett eller annat sätt, då är det bara att byta fronten om du har oflyt :-p
                                Var själv inne på PL400, men funderar nog på att bara skruva fast den.
                                Min går in på lack imorgon, ska bli grymt nice att få montera dit den sen.

Mäki
                                Deltagare

Tack för det taxi-Mäkinen, hoppas maten smakade! 😉

Lungt hörni 🙂 Maten smakade bara fint 😉 Kommer en bild på min läpp senare när jag kommit hem, sitter utanför garaget nu som har strömavbrott och min barbro som bara har 3 dugliga OK för stunden haha 😀

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 286 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.