› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Gruppköp Seibon kolfiberhuvar
- Detta ämne har 148 svar, 8,974 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 9 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2007 kl. 17:47 #20321
SecretAgentMan
DeltagareHalloj!
Min polare på Ravspec vill kränga lite av Seibons kolfiberhuvar – jag skall ha en själv (är svag för coolfajber tyvärr…men vad skall man göra…man är bara människa :+ ).
Det är primärt till GC8 det är frågan om, och 2 varianter.
1.
http://www.seiboncarbon.com/Images_U/1115200491935PMHD9801SBIMP-CW%201.jpg2.
http://www.seiboncarbon.com/Images_U/717200660330PMHD9801SBIMP-OE%201.jpgAlt. 1 landar runt 560 USD i USA, alt. 2 kostar 448 – och vad jag fått fram sitter scoop och ventiler på plats.
Frakten är ett problem – man får köra en pall, och det kostar 7-800 USD, och det går på 8 huvar på en pall, mao så tänkte jag se om vi har några hugade här.
Se anmälan som bindande (jag tolererar inte velande, inga pengar, inget intresse), när vi når 8 så kör vi, slantar in på mitt konto, först när alla pyntat så går ordern – jag tar fram ett uppskattat totalpris med frakt, moms och tull så kör vi en korrekt avräkning när allt är klart.
Frakt hemma i Sverige är nästan ändå krångligare, så ni bör vara beredda att hämta hos mig i Västeråstrakten, eller pynta/rodda i det – jag ser till att det blir hämtat på flyget, sedan hamnar grejerna hemma hos mig, jag tänker inte åka mellansverige runt för att skicka huvar. 🙂
Listan (kopiera och lägg till ditt namn) :
SGM – 1x alt. 1
/J
P.S. Vill någon ha en huv till newage, och vi inte får ihop 8 st gc8-ägare, så är det lösbart, men det är enbart Seibon det handlar om.
11 maj, 2007 kl. 18:24 #180991Adam K
DeltagareDin j*vel! Vad ska jag göra nu?!?!
(förlåt OT)
11 maj, 2007 kl. 18:31 #180978STIred
DeltagareOm det blir aktuellt till newage då är jag på, säg till i så fall så säger jag till vilken modell jag vill ha.
/r
12 maj, 2007 kl. 05:44 #180917SecretAgentMan
DeltagareKlart kokarraul skall ha huv, lägg till dig i listan med vilken modell du vill ha! 🙂
/J
12 maj, 2007 kl. 08:24 #180979STIred
DeltagareHar haft lite beslutsångest om man ska köra med scopet kvar eller om man ska köra omvänt, men jag tror jag vill kör med scoop. Tjejen ville ha kvar det, då vågar man inte göra annat 😉
Så för min del tar jag gärna den som heter cvII till 04an. Här är länk till den på seibons hemsida: cwII. Artikelnumret på seibons hemsida är HD0405SBIMP-CWII
Sätter upp mig i listan:
SGM – 1x alt. 1
STIred/2004STI – 1x cwII art.nr. HD0405SBIMP-CWIIEdit: blir det köp så kommer jag antagligen hämta upp den sen vid nåt tillfälle hemma hos doktorn
/r
12 maj, 2007 kl. 11:16 #180996anden__z
DeltagareJag sätter också upp mig på listan.
SGM – 1x alt. 1
STIred/2004STI – 1x cwII art.nr. HD0405SBIMP-CWII
anden__z – 1x alt. 112 maj, 2007 kl. 11:34 #181028.zip
DeltagareAv ren nyfikenhet måste jag fråga.
Hur blir det om man kör ”utan” scoopet och inte har fmic? Går det?//.zip
12 maj, 2007 kl. 12:00 #180918SecretAgentMan
DeltagareHar man toppmonterad ic måste man ha scoopet kvar – dvs alt. 1 i detta fallet blir helt tokigt då.. 🙂
/J
12 maj, 2007 kl. 12:05 #181053Oblivion
DeltagareNågon som har bilder på en GT med alt 1 på?
Lätt snygg e huven iaf 😉
12 maj, 2007 kl. 12:13 #180980STIred
DeltagareHar man fmic, kan man ju alltid ha en oljekylare under scoopet-om det nu går få dit på nåt sätt, då blir det lite nytta iaf med o köra scoopat 😉 Är lite min tanke iaf.
12 maj, 2007 kl. 12:34 #180981STIred
DeltagareLite exempelbilder:
alt2 på oldage
http://www.alamomotorsports.com/seibon/HD9801SBIMP-OE.jpgalt1 på oldage
http://i30.photobucket.com/albums/c336/impreza2000/exterior/f7a6a5e3.jpgalt1 på bugeye
http://www.carbon-fiber-hoods.com/articles/wrxcw2hoodseibon1.jpgcwII på 04
http://x97.xanga.com/332a9054d163572448619/b48782054.jpgalt1 på bugeye
http://img.photobucket.com/albums/v294/GREDDYWRX/cee4.jpgHoppas doktorn tycker det är ok att jag pajar tråden med bilderna, annars kan jag ta bort dem…
/r
12 maj, 2007 kl. 12:49 #180919SecretAgentMan
DeltagareDet är klockrent Raul, jag har bränt en fikapaus lr 2 på att googla efter alt. 1 till GC8 (varit lite osäker till smäckighetsfaktorn väl på plats på bilen).
Den du valt kommer bli pricken över det berömda på din kokare!
/J
12 maj, 2007 kl. 12:59 #180982STIred
DeltagareDet är klockrent Raul, jag har bränt en fikapaus lr 2 på att googla efter alt. 1 till GC8 (varit lite osäker till smäckighetsfaktorn väl på plats på bilen).Den du valt kommer bli pricken över det bermömda på din kokare!/J
He he hitta den bilden i en gammal nasioctråd, men de hade bara massa ej klickbara länkar uppe i tråden dvs bilderna syntes inte, tog ett tag innan jag hitta själv med….
Jo alt1 är kanske lite på gränsen svårt o säga antar att det beror lite på hur bilen ser ut i övrigt…Tror både 1 och 2 skulle passa på silverpilen. Jag gillar den enklare modellen med trots att den är ganska lik i utseende original huven, förutom att det är kolfiber då…fast som sagt alt1 kommer sitta riktigt fint med tror jag.
Edit: tyckte det blev snyggt på andra bilden när han lackerat en del av huven i bilens färg och bara lämnat kolfiber i mitten… Tror jag kommer göra nåt sånt på min sen med…
/r
12 maj, 2007 kl. 13:53 #181035555_STI
DeltagareJag hade faktist inte tänkt att det vara möjligt att ha samma färg. Är det svårt att måla eller samma som plast? Jag vill ersätta min gammal STi 2 huv med facelift version men eftersom jag ha aluminium jag vill inte ha mer vikt.
Vad väger dom?
Om det gå bra med begge delar så köpa jag en också!
12 maj, 2007 kl. 14:55 #180920SecretAgentMan
DeltagareDe är nog inte lättare än din aluminiumhuv, men förmodligen runt samma-lika om jag går efter hur jag upplevt att man behövt ta i för att lyfta. 😉
Jag kan ev. skaka fram lite siffror på’t om du måste veta exakt – betydligt lättare är det än våra stålhuvar allt.
Viktigt att peka på – de verkar inte ha till äldre bilar ( de har bara till 98 och senare) – huven passar på äldre bilar, men man åker på att byta till senare lampor och grill då de äldre inte passar mot huven.
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.