› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Gruppköp Seibon kolfiberhuvar
- Detta ämne har 148 svar, 8,974 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 9 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
12 juni, 2007 kl. 03:22 #180957
SecretAgentMan
DeltagareStandardstuket 5500:-, lite TFATF som Johans 6500:- ink. rappare flygfrakt, moms och lite lastbilshyra för mig att hämta dem på Arlanda igår. 🙂
Då var det 8 som splittade frakterna (max på en pall mer eller mindre) – just frakten från USA är problemet, det kostar… 😮
Jag tog lite höjd med för svajande växelkurs, så det blev nog en hundring eller 2 över, men det tänker jag handla glass för, gårdagens resa med upphämtande på Arlanda var *tung*…
Nu finns det huvar för upphämtning, skicka PM så kommer vi överens om något (det är rätt stadiga kartonger, tänk er kokarhuven plus lite emballage).
Johan – Kul att tjöta/andas en smula, jag var bra seg efter rundan hos SAS Cargo… 😀 Kopplingspedaleriet på det höll på att ge mig en mindre hjärtinfarkt, med det skötte sig klanderfritt hem.
Skoj att se Jonathans min när han fick provspaka! 😀
/J
12 juni, 2007 kl. 07:23 #180973jraberg
DeltagareUpp med helbilsbilder nu fifan! Ser ju görgött ut! :-)Vad gick kalaset på för en huv hemma med frakt, tull, moms och hela kalaset inräknat?
självklart. Tar lite fler när jag kommer hem ikväll. Bilen har redan blivit täckt med pollen igen(tvättade den igår)
jonathan, när jerry åkt hem..
-lafpilen botta.. lafpilen botta.. lafpilen botta..Ja det är STORA kartonger. Tänk Stor och lägg till en decimeter eller två.. Man får inte in den i en legacy/v70 etc. men takräcke kanske 🙂
Värt att veta..innan ni demonterar munstyckena!
Spolarmusntyckena får man modda om de ska passa iaf min huv. Det sitter två st ”flikar” som håller fast munstycket och de har bara tagit ur kolfibern för en av dem(plastfliken)
Jag känner inte att jag vill slipa i fibern det första jag gör med risk att försvaga klonstruktionen så jag ska kolla eftermarknads prylar först, har ju ändå en önskan att få spray istället för sprut.
Ska leta schyssta huvlås samtidigt.edit. jerry, hälsa och tacka din polare på ravspec!
-johan12 juni, 2007 kl. 10:20 #180958SecretAgentMan
DeltagareSå var min huv på med, det är högst troligen lite justering ni har framför er, då det verkar vara lite lurigt att få de ingjutna muttrarna att sitta på samma ställe på alla huvarna. 😉 😀
Jag introducerade mr Dremel till mina huvgångjärn lite lätt (var tvungen att vidga hålet en mm eller två, inte hela världen dock).Naturligtvis tar ic-röret på ena sidan i lite med på undersidan av huven (hybrid / autobahn 88), men det gjorde det med gamla huven med, så det har varit med på ”att göra” sedan tidigare.
Frågan är om jag gillar huven nu när den väl sitter där… :+
/J
12 juni, 2007 kl. 10:41 #180962Blocken
Deltagare12 juni, 2007 kl. 10:48 #180959SecretAgentMan
DeltagareFan vet…kan vara något man gör senare. 🙂 Ex-raggare som man är så gillar jag det på något sätt, men jag vet inte på kokare…på en mullrande hemicuda vore det givet. 😀
Lättare än plåthuven var den allt, den var lite halvtrist att vingla av bilen på egen hand, coolfajberhuven ramlade mer eller mindre dit på egen hand. :+
/J
12 juni, 2007 kl. 10:59 #180977Mats
DeltagareFotografera skiten nu så vi får se hur det blev!
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg12 juni, 2007 kl. 11:00 #180960SecretAgentMan
Deltagarehttp://sgmmotor.mine.nu/main.php?g2_itemId=1471
Fotat ååå klart. 🙂/J
12 juni, 2007 kl. 11:02 #180961SecretAgentMan
Deltagarefotonörd
(den där Tokina 12-24 man sneglar på hade verkligen behövts till detta, jag var nästan inne på granngården och fotade med 80-200:an :+ 😀 )
/fotonörd
12 juni, 2007 kl. 19:06 #180974jraberg
Deltagareännu mer bilder för den som önskar här:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album494&page=4-johan
12 juni, 2007 kl. 21:50 #181051555_STI
Deltagare13 september, 2007 kl. 19:51 #180994foss
DeltagareNu när så många bytt huv så kanske det finns en och annan GT 99-00 huv över 🙂 Kan någon tänkas sälja sin billigt (skall ha som reserv till wallybilen) så är jag intresserad. Även åktur i wallybilen skulle kunna ordnas vid riktigt bra pris. Gör inget om den är repig och har en massa stenskott.
14 september, 2007 kl. 05:59 #181062Niklas
DeltagareKör ni inte med glasfiberhuv på rallybilen? 😮
14 september, 2007 kl. 15:39 #180995foss
DeltagareDet är inte tillåtet med glasfiberhuv vad jag vet. Den vi har idag är i aluminium tror jag. Finns originalhuven i både aluminium och stål?
14 september, 2007 kl. 17:21 #180916syke
BlockeradJag har en i alimumum :+ .. inte till salu dock! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.