› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Gruppköp WRC-speglar
- Detta ämne har 47 svar, 2,952 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2007 kl. 14:58 #181122
SecretAgentMan
DeltagarePyntat-listan
JohanH
__________________Bara Estic kvar – kanonjobbat grabbar!
Jag ser till att skicka de som skall skickas på måndag, kollinummer skickas direkt efter, och de som vill ha sina till storträffen försöker jag mygla med någon hugad Värsteråsare. 🙂
/J
19 maj, 2007 kl. 18:39 #181123SecretAgentMan
DeltagareJag har varit och hämtat speglarna idag, och sneglat lite på dem – och hann tyvärr sätta dit mina…
Den som gjutit de här måste ha druckit t-dojja – symmetri verkar inte vara det starkaste ämnet, och islagsgängan passar precis inte alls på passagerarsidan (den främre skruven av de 3 är helt off, och den övre bakre är såpass tight att jag fick fila lite och förlänga hålet i dörren med dremeln – och naturligtvis hann jag göra detta innan jag såg att något var lite off…).
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/DSC_0063_copy.sized.jpg
Jag är lite o-imponerad just nu – det är inget man ser om man inte vet om det, men jag kommer ta upp detta med Realcar ASAP – jag utgår från att ni känner som jag att det bästa vore att returnera dem och hitta någon annan leverantör (pengarna skickas självklart tillbaka)!
Mina sitter dock på, och jag vettefan om jag egentligen vill ha dem kvar – Silverpilen är för mig lite ”över” sådant här egentligen.
x(
/J
19 maj, 2007 kl. 18:57 #181124SecretAgentMan
Deltagare..jag slog en estetisk koll efter att den värsta irritationen lagt sig – och de är faktist jäkligt stiliga väl monterade på bilen, men de är inte överdrivet symmetriska – jag skall suga lite mer på om jag vill ha kvar mina eller inte.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/DSC_0060_copy.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/DSC_0061_copy.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/DSC_0062_copy.sized.jpgJag har kontaktat Realcar via epost, och kommer jaga dem på telefon på måndag – vilka här vill ha sina, och vilka vill returnera, handuppräckning tack!
/J
20 maj, 2007 kl. 10:57 #181143johanh
DeltagareOm jag fattat rätt sitter alltså den ena spegeln bra medan den andra bara sitter med 2 skruvar? Hur var passformen mot bilen? Ingen risk att dom trillar loss?
Kanske bäst att prata med realcar, kanske kan fixa det på något vis. Annars kanske vi kan köpa från UK, fast då stiger väl priset lite.
Jag avaktar och ser vad ni andra vill göra.
20 maj, 2007 kl. 11:04 #181125SecretAgentMan
DeltagareDe ser faktiskt riktigt, riktigt bra ut, och sitter bra mot bilen – på ena sidan passar bara två av de tre skruvarna (sitter ingjutna muttrar i speglarna) – jag tog och borrade ett hål i spegelns baksida från det hålet i dörren där skruven inte passade – och drog i en vanlig gipsskruv, det går säkert att krångla till det ytterligare med att hänga i en mollyplugg eller liknande i spegeln.
Bra sitter de helt klart, även om man bara skulle använda 2 av 3 skruvar.
Jag har grävt lite i saken, och det verkar som att alla är halvdana på just det här med symmetri…mao – vi kan nog inte räkna med att det blir bättre från någon annan leverantör.
Förmodligen så kommer många av alternativen nu från samma halvtaskiga original. :+
Handgjutna kolfiberspeglar verkar vara luriga att spegelvända. 😀Snygga är de på Silverpilen i alla fall – så jag kommer nog behålla mina. :7
/J
20 maj, 2007 kl. 11:29 #181144johanh
DeltagareJa men då lät det ju inte så farligt. Att dom inte är exakt symetriskt lika är ju inte hela världen, man ser ju inte båda bredvid varandra när det sitter på. Bara det inte är så dom sitter löst pga att ena skruven inte gick i.
Men då gör jag som dig, jag behåller mina med. Längtar efter dom 🙂
21 maj, 2007 kl. 06:39 #181152Niklas
DeltagareVad är det med custom speglar till Subarun? Skall det vara så jävla svårt att få rätt. Skönt att det gick att få på plats.
21 maj, 2007 kl. 16:47 #181126SecretAgentMan
DeltagareJadu, det är kraftigt förvånande att det skall vara så svårt…
JohanH och KN har paket att vänta, kollinummer skickas via pm – postpaket på ett par speglar kostar 130:- ifall fler vill ha det skickat. 🙂
/J
22 maj, 2007 kl. 08:22 #181127SecretAgentMan
DeltagareMer problem…tog Silverpilen till jobbet idag, och gav mig på att justera speglarna – den på förarsidan går inte glaset att rikta på såpass att man ser mycket annat än b-stolpen.
Man skulle behöva modifiera spegelglaset (kapa lite på bredden helt sonika, för det tar i husets insida på yttre delen).
Jag vet inte hur ni känner, men jag skulle helst bara vilja returnera 5 par speglar just nu.
🙁
/J
22 maj, 2007 kl. 08:34 #181136Kvarnis
Deltagareallstå fyller dom inge funktion känns det nästan som dom kan behålla dom….
OK, att det behövs modda lite för att det ska passa men om dom inte går justera känns lite kasst….:-(
22 maj, 2007 kl. 08:36 #181128SecretAgentMan
DeltagareJag har precis pratat med Realcar, och det är inga problem att lämna tillbaka speglarna.
Rent krasst är det en bunt problem som visat sig, även om speglarna går att få dit, och allt är lösbart, så tycker jag personligen inte att det är värt det, mina kommer gå i retur, dagens upptäckt att man måste lämna iväg spegelglaset till glasmästarn’ var droppen.
* De är fysiskt olika, något som inte syns på plats, men vet man om det…
* Skruvhålen passar inte utan lite lätt massering på infästningen i dörren (två hål måste förlängas en smula), främre skruven på passagerarsidan är inte i närheten av gängan i spegeln, etc.
* Spegelglaset går inte att rikta in korrekt på förarsidan (om man inte sitter med nästan mot rattnavet, för där har man rätt inställning).
KN och Johan – era är skickade, skickar ni tillbaka dem så ombesörjer jag retur till Realcar och ser till att pengarna hittar tillbaka till era konton.
Jag och Realcar ber om ursäkt för detta, man borde ha testat ett par först och utvärderat. 🙁
/J
22 maj, 2007 kl. 08:37 #181151IMPREZA FOREVER
DeltagareMer problem…tog Silverpilen till jobbet idag, och gav mig på att justera speglarna – den på förarsidan går inte glaset att rikta på såpass att man ser mycket annat än b-stolpen.Man skulle behöva modifiera spegelglaset (kapa lite på bredden helt sonika, för det tar i husets insida på yttre delen).Jag vet inte hur ni känner, men jag skulle helst bara vilja returnera 5 par speglar just nu.:(/J
Det e väl samma problem som Block har med sin vänstra oxå om man e passagerare i type Rn.
men det går väll bättre att se bakåt i den om man sitter på höger sida.
Men cool e dom i alla fall.
coolfajjber sitter som en smäck____________________________
http://www.garaget.org/?car=36415http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi1080
Torsång
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album587
http://www.rallybilder.com22 maj, 2007 kl. 10:38 #181145johanh
DeltagareSynd, har inte fått mina än…
Men ska vi köpa från ett annat ställe eller är alla mer eller mindre likadana?Om det inte finns bättre någon annanstans vill jag iaf prova mina på bilen innan jag bestämmer mig. Jag kanske ingår i den kategorin som sitter framme i ratten och kör. ( Senaste konbanekörningen tog hjälmen i flitigt i taket trots mina 182cm 🙂 )
/ Johan
22 maj, 2007 kl. 13:51 #181132simo
DeltagareKänns som att skicka tillbaka är det enda rätta.
Om den nu inte ens funkar kan man ju lika gärna ta bort speglarna helt… då spar man både vikt o minskar luftmotståndet 🙂/U
22 maj, 2007 kl. 13:59 #181129SecretAgentMan
DeltagareJag tror jag klurat ut det, och det är rätt enkelt – speglarna är högst troligtvis gjorda för högerstyrda bilar, sitter man i passagerarsätet går det finfint att justera in dem så man ser något.
…för det är helt omöjligt att få till det i vänstra sätet – helt allvarligt Johan, det måste fipplas med spegelglaset för att få till det – jag får ha näsan bokstavligen i närkontakt med ratten för att se något alls – det är *inte* hållbart.
Jag skall prata med Realcar, om några vill behålla blir det kanske lite trickigt att lösa det med slantar…klart allt är lösbart, men det kan bli mer eller mindre krångel me’t. 🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.