Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    Wallinen
    Deltagare

Jag undrar om det är det nån som har monterat krängare o övriga saker från Demon Tweeksgruppköpet o provkört lite så man kan få höra lite åsikter.

Undrar även vad ni fick betala för pris på krängarna. Ni får gärna PM:a om det är hemligt.

/W-nyfiken

alrik
      Deltagare

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=1417&mesg_id=1417&page=

Där finns priserna. Jag har inte monterat mina än men Daniel säger att skillnaden är väl märkbar.

/ Mikael

Janne248
        Deltagare

Nix, inte ännu. Men skall väl till nästa vecka om allt går som det skall.

daniel83
          Deltagare

Jag har haft dom monterade ett tag nu.
            På vintern när man vill sladda på parkeringar så märker man det.

Även när man vill köra lite inspirerande på asfaltsvägar mm så märker man det ännu mera.

Helt klart ett bra och rekommenderat alternativ.

//Daniel

Wallinen
            Deltagare

Kul att läsa era åsikter och reflektioner angående detta, ser fram emot fler när ni har monterat klart.

/W

minid
              Deltagare

Ska du inhandla det snart Mats?

Kanske kan ha gruppköp du o jag 😛

Plura
                Deltagare

Jag monterade mina för ett tag sedan. Jag köpte ställbart både bak och fram + droplinks. Jag monterade på det hårdaste läget både bak och fram. Jag har inga andra modifikationer

Jag har inte kunnat testa det fullt ut (pga vintesulorna på och dåligt med öppna motorbanor så här års) men den största skillnaden är att den styr in mycket bättre i kurvan + mindre understyrning

Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort. Mitt fel är att jag är osäker om det finns tillräckligt med grepp när det börjar svänga därför börjar jag svänga in lite tidigt.

Men nu känns det som om jag kan lite mer på bilen tack vare att den styr in bättre så jag hoppas det visar sig vid någon ban- eller konträff

Nöjd är jag helt klart iaf (före- + efterbilder kommer snart från monteringen)

Lite OT: Förövrigt så fyllde jag år igår, när jag kom hem från jobbet låg det ett par paket att öppna bla. en Subaru kepps och en Subaru mössa som tjejen fixat från england… trevligt att fylla år…

/Pelle

Blocken
                  Deltagare

Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort.

Höj blicken, titta längre fram 🙂

Förövrigt så fyllde jag år igår, när jag kom hem från jobbet låg det ett par paket att öppna bla. en Subaru kepps och en Subaru mössa som tjejen fixat från england… trevligt att fylla år…/Pelle

Grattis!

/AB

Min STi

jraberg
                    Deltagare

Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort. Mitt fel är att jag är osäker om det finns tillräckligt med grepp när det börjar svänga därför börjar jag svänga in lite tidigt…./Pelle

Hmm, känner igen det där. :/

för att få hårdaste inställningen fram, vilket hål ska man sätta den(bulten 😉 till droplinken) i? uppåt eller neråt(kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut och orkar inte gå ut och kolla) vill veta innan, bara för att det är så jag är 😀

-JR lat

Yaskin
                      Deltagare

ja, den som ändå inte tvekat då gruppköpet ägde rum…

x(

Plura
                        Deltagare

Hmm, känner igen det där. :/för att få hårdaste inställningen fram, vilket hål ska man sätta den(bulten 😉 till droplinken) i? uppåt eller neråt(kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut och orkar inte gå ut och kolla) vill veta innan, bara för att det är så jag är :D-JR lat

Hmm… är inte riktigt med vad du menar ”uppåt eller neråt”… Har ju monteringen ganska färsk i huvudet… eller inte…
                          Minns bara att det var lite halvsvårt att trockla ut den gammla och in med den nya krängaren fram iaf.

Kanske att krängaren vek av lite upp mot slutet, det gjorde den nog efter närmre efter tanke. Isf sätter du den i det nedersta hålet. Annars så som jag skulle beskriva det sätter du den i hålet som är närmast fästpunkten (bussningen) för att få den hårdaste inställningen.

Har inte lagt ut bilderna än… förde över dom från kameran till datorn igår iaf… så ett steg på väg

/Pelle

jraberg
                          Deltagare

får la krypa runt lite dåra 🙂 väntar dock med spänning på bilderna så kan jag jämföra.

-JR

Janne248
                            Deltagare

Nu har Autotec monterat mina krängare på STi’n! Har iofs bara kört landsvägskörning med bilen full i hjul med mera så någon detaljerad utvärdering kan jag inte ge. Dock känns bilen ”stabilare”. Har nya däck också RE070 vilket säkert bidrar till nyt helhetsintryck.

Besvärligt att montera fram då en hel ”ram” måste ned. Grattis Jeppe! Du har jobb framför dig!!

Plura
                              Deltagare

Besvärligt att montera fram då en hel ”ram” måste ned.

Jag vet inte hur pass stor skillnad det är mellan en WRX och en STI.

Jag monterade krängaren på en vanlig WRX. Jag lyckades trockla ut den gammla och in med den nya utan att ta bort ”ramen”. Kanske att det går fortare att ta bort ramen… Jag stod och tittade en stund på ramen men var osäker vad som hände om man skruvade bort den. Vill ju inte att motorn ska komma nerdimpandes.

Det var kämpigt men det gick att få dit utan att skruva ner någon ram.

/Pelle

Janne248
                                Deltagare

Säkert samma ”ram” men Autotec killarna tyckte det var lite besvärligt att få bort muttrarna till fästena utan att ta bort ramen.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.