› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Gruppköpet
- Detta ämne har 35 svar, 2,185 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
X3000.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2006 kl. 23:37 #4824
Wallinen
DeltagareJag undrar om det är det nån som har monterat krängare o övriga saker från Demon Tweeksgruppköpet o provkört lite så man kan få höra lite åsikter.
Undrar även vad ni fick betala för pris på krängarna. Ni får gärna PM:a om det är hemligt.
/W-nyfiken
4 april, 2006 kl. 01:25 #68287alrik
Deltagarehttp://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=1417&mesg_id=1417&page=
Där finns priserna. Jag har inte monterat mina än men Daniel säger att skillnaden är väl märkbar.
/ Mikael
4 april, 2006 kl. 06:48 #68263Janne248
DeltagareNix, inte ännu. Men skall väl till nästa vecka om allt går som det skall.
4 april, 2006 kl. 14:12 #68281daniel83
DeltagareJag har haft dom monterade ett tag nu.
På vintern när man vill sladda på parkeringar så märker man det.Även när man vill köra lite inspirerande på asfaltsvägar mm så märker man det ännu mera.
Helt klart ett bra och rekommenderat alternativ.
//Daniel
4 april, 2006 kl. 22:56 #68272Wallinen
DeltagareKul att läsa era åsikter och reflektioner angående detta, ser fram emot fler när ni har monterat klart.
/W
4 april, 2006 kl. 22:59 #68288minid
DeltagareSka du inhandla det snart Mats?
Kanske kan ha gruppköp du o jag 😛
5 april, 2006 kl. 06:05 #68283Plura
DeltagareJag monterade mina för ett tag sedan. Jag köpte ställbart både bak och fram + droplinks. Jag monterade på det hårdaste läget både bak och fram. Jag har inga andra modifikationer
Jag har inte kunnat testa det fullt ut (pga vintesulorna på och dåligt med öppna motorbanor så här års) men den största skillnaden är att den styr in mycket bättre i kurvan + mindre understyrning
Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort. Mitt fel är att jag är osäker om det finns tillräckligt med grepp när det börjar svänga därför börjar jag svänga in lite tidigt.
Men nu känns det som om jag kan lite mer på bilen tack vare att den styr in bättre så jag hoppas det visar sig vid någon ban- eller konträff
Nöjd är jag helt klart iaf (före- + efterbilder kommer snart från monteringen)
Lite OT: Förövrigt så fyllde jag år igår, när jag kom hem från jobbet låg det ett par paket att öppna bla. en Subaru kepps och en Subaru mössa som tjejen fixat från england… trevligt att fylla år…
/Pelle
5 april, 2006 kl. 18:57 #68261Blocken
DeltagareMin kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort.
Höj blicken, titta längre fram 🙂
Förövrigt så fyllde jag år igår, när jag kom hem från jobbet låg det ett par paket att öppna bla. en Subaru kepps och en Subaru mössa som tjejen fixat från england… trevligt att fylla år…/Pelle
Grattis!
/AB
10 april, 2006 kl. 17:48 #68270jraberg
DeltagareMin kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort. Mitt fel är att jag är osäker om det finns tillräckligt med grepp när det börjar svänga därför börjar jag svänga in lite tidigt…./Pelle
Hmm, känner igen det där. :/
för att få hårdaste inställningen fram, vilket hål ska man sätta den(bulten 😉 till droplinken) i? uppåt eller neråt(kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut och orkar inte gå ut och kolla) vill veta innan, bara för att det är så jag är 😀
-JR lat
10 april, 2006 kl. 19:33 #68276Yaskin
Deltagareja, den som ändå inte tvekat då gruppköpet ägde rum…
x(
11 april, 2006 kl. 05:38 #68284Plura
DeltagareHmm, känner igen det där. :/för att få hårdaste inställningen fram, vilket hål ska man sätta den(bulten 😉 till droplinken) i? uppåt eller neråt(kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut och orkar inte gå ut och kolla) vill veta innan, bara för att det är så jag är :D-JR lat
Hmm… är inte riktigt med vad du menar ”uppåt eller neråt”… Har ju monteringen ganska färsk i huvudet… eller inte…
Minns bara att det var lite halvsvårt att trockla ut den gammla och in med den nya krängaren fram iaf.Kanske att krängaren vek av lite upp mot slutet, det gjorde den nog efter närmre efter tanke. Isf sätter du den i det nedersta hålet. Annars så som jag skulle beskriva det sätter du den i hålet som är närmast fästpunkten (bussningen) för att få den hårdaste inställningen.
Har inte lagt ut bilderna än… förde över dom från kameran till datorn igår iaf… så ett steg på väg
/Pelle
11 april, 2006 kl. 16:37 #68271jraberg
Deltagarefår la krypa runt lite dåra 🙂 väntar dock med spänning på bilderna så kan jag jämföra.
-JR
12 april, 2006 kl. 07:08 #68264Janne248
DeltagareNu har Autotec monterat mina krängare på STi’n! Har iofs bara kört landsvägskörning med bilen full i hjul med mera så någon detaljerad utvärdering kan jag inte ge. Dock känns bilen ”stabilare”. Har nya däck också RE070 vilket säkert bidrar till nyt helhetsintryck.
Besvärligt att montera fram då en hel ”ram” måste ned. Grattis Jeppe! Du har jobb framför dig!!
12 april, 2006 kl. 07:25 #68285Plura
DeltagareBesvärligt att montera fram då en hel ”ram” måste ned.
Jag vet inte hur pass stor skillnad det är mellan en WRX och en STI.
Jag monterade krängaren på en vanlig WRX. Jag lyckades trockla ut den gammla och in med den nya utan att ta bort ”ramen”. Kanske att det går fortare att ta bort ramen… Jag stod och tittade en stund på ramen men var osäker vad som hände om man skruvade bort den. Vill ju inte att motorn ska komma nerdimpandes.
Det var kämpigt men det gick att få dit utan att skruva ner någon ram.
/Pelle
12 april, 2006 kl. 12:41 #68265Janne248
DeltagareSäkert samma ”ram” men Autotec killarna tyckte det var lite besvärligt att få bort muttrarna till fästena utan att ta bort ramen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.