Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4824
    Wallinen
    Deltagare

      Jag undrar om det är det nån som har monterat krängare o övriga saker från Demon Tweeksgruppköpet o provkört lite så man kan få höra lite åsikter.

      Undrar även vad ni fick betala för pris på krängarna. Ni får gärna PM:a om det är hemligt.

      /W-nyfiken

      #68287
      alrik
      Deltagare

        http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=1417&mesg_id=1417&page=

        Där finns priserna. Jag har inte monterat mina än men Daniel säger att skillnaden är väl märkbar.

        / Mikael

        #68263
        Janne248
        Deltagare

          Nix, inte ännu. Men skall väl till nästa vecka om allt går som det skall.

          #68281
          daniel83
          Deltagare

            Jag har haft dom monterade ett tag nu.
            På vintern när man vill sladda på parkeringar så märker man det.

            Även när man vill köra lite inspirerande på asfaltsvägar mm så märker man det ännu mera.

            Helt klart ett bra och rekommenderat alternativ.

            //Daniel

            #68272
            Wallinen
            Deltagare

              Kul att läsa era åsikter och reflektioner angående detta, ser fram emot fler när ni har monterat klart.

              /W

              #68288
              minid
              Deltagare

                Ska du inhandla det snart Mats?

                Kanske kan ha gruppköp du o jag 😛

                #68283
                Plura
                Deltagare

                  Jag monterade mina för ett tag sedan. Jag köpte ställbart både bak och fram + droplinks. Jag monterade på det hårdaste läget både bak och fram. Jag har inga andra modifikationer

                  Jag har inte kunnat testa det fullt ut (pga vintesulorna på och dåligt med öppna motorbanor så här års) men den största skillnaden är att den styr in mycket bättre i kurvan + mindre understyrning

                  Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort. Mitt fel är att jag är osäker om det finns tillräckligt med grepp när det börjar svänga därför börjar jag svänga in lite tidigt.

                  Men nu känns det som om jag kan lite mer på bilen tack vare att den styr in bättre så jag hoppas det visar sig vid någon ban- eller konträff

                  Nöjd är jag helt klart iaf (före- + efterbilder kommer snart från monteringen)

                  Lite OT: Förövrigt så fyllde jag år igår, när jag kom hem från jobbet låg det ett par paket att öppna bla. en Subaru kepps och en Subaru mössa som tjejen fixat från england… trevligt att fylla år…

                  /Pelle

                  #68261
                  Blocken
                  Deltagare

                    Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort.

                    Höj blicken, titta längre fram 🙂

                    Förövrigt så fyllde jag år igår, när jag kom hem från jobbet låg det ett par paket att öppna bla. en Subaru kepps och en Subaru mössa som tjejen fixat från england… trevligt att fylla år…/Pelle

                    Grattis!

                    /AB

                    Min STi

                    #68270
                    jraberg
                    Deltagare

                      Min kurvteknik är inte den bästa, för fort in, för tidig ”turn in” träffar apex för tidigt = kraftig understyrning. Detta är något som man måste öva bort. Mitt fel är att jag är osäker om det finns tillräckligt med grepp när det börjar svänga därför börjar jag svänga in lite tidigt…./Pelle

                      Hmm, känner igen det där. :/

                      för att få hårdaste inställningen fram, vilket hål ska man sätta den(bulten 😉 till droplinken) i? uppåt eller neråt(kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut och orkar inte gå ut och kolla) vill veta innan, bara för att det är så jag är 😀

                      -JR lat

                      #68276
                      Yaskin
                      Deltagare

                        ja, den som ändå inte tvekat då gruppköpet ägde rum…

                        x(

                        #68284
                        Plura
                        Deltagare

                          Hmm, känner igen det där. :/för att få hårdaste inställningen fram, vilket hål ska man sätta den(bulten 😉 till droplinken) i? uppåt eller neråt(kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut och orkar inte gå ut och kolla) vill veta innan, bara för att det är så jag är :D-JR lat

                          Hmm… är inte riktigt med vad du menar ”uppåt eller neråt”… Har ju monteringen ganska färsk i huvudet… eller inte…
                          Minns bara att det var lite halvsvårt att trockla ut den gammla och in med den nya krängaren fram iaf.

                          Kanske att krängaren vek av lite upp mot slutet, det gjorde den nog efter närmre efter tanke. Isf sätter du den i det nedersta hålet. Annars så som jag skulle beskriva det sätter du den i hålet som är närmast fästpunkten (bussningen) för att få den hårdaste inställningen.

                          Har inte lagt ut bilderna än… förde över dom från kameran till datorn igår iaf… så ett steg på väg

                          /Pelle

                          #68271
                          jraberg
                          Deltagare

                            får la krypa runt lite dåra 🙂 väntar dock med spänning på bilderna så kan jag jämföra.

                            -JR

                            #68264
                            Janne248
                            Deltagare

                              Nu har Autotec monterat mina krängare på STi’n! Har iofs bara kört landsvägskörning med bilen full i hjul med mera så någon detaljerad utvärdering kan jag inte ge. Dock känns bilen ”stabilare”. Har nya däck också RE070 vilket säkert bidrar till nyt helhetsintryck.

                              Besvärligt att montera fram då en hel ”ram” måste ned. Grattis Jeppe! Du har jobb framför dig!!

                              #68285
                              Plura
                              Deltagare

                                Besvärligt att montera fram då en hel ”ram” måste ned.

                                Jag vet inte hur pass stor skillnad det är mellan en WRX och en STI.

                                Jag monterade krängaren på en vanlig WRX. Jag lyckades trockla ut den gammla och in med den nya utan att ta bort ”ramen”. Kanske att det går fortare att ta bort ramen… Jag stod och tittade en stund på ramen men var osäker vad som hände om man skruvade bort den. Vill ju inte att motorn ska komma nerdimpandes.

                                Det var kämpigt men det gick att få dit utan att skruva ner någon ram.

                                /Pelle

                                #68265
                                Janne248
                                Deltagare

                                  Säkert samma ”ram” men Autotec killarna tyckte det var lite besvärligt att få bort muttrarna till fästena utan att ta bort ramen.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.