- Detta ämne har 42 svar, 2,621 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2003 kl. 11:55 #14990NiklasDeltagare
Har försökt få tag i MLS för att kunna bestämma exakt datum när vi kan ta av och på kjolarna utan framgång. Glenn (vdn) är inte den lättaste att få tag på men jag jobbar på det. Har skickat ett mail med mitt mobilnummer så får han ringa mig om jag inte får tag på honom först.
Skall försöka få dem till att montera av mån/tis 5-6/5 och på tors/fre 8-9/5.
Regionsansvarig: Göteborg
11 april, 2003 kl. 12:59 #155106NiklasDeltagareFick tag på MLS, jag skall ringa på måndag så skall vi boka tid den 5/5 (mån) sen skulle det inte vara några problem med slutet på samma vecka för påmontering. Beror lite på lackaren där (Matmor får avgöra om vi tar tors eller fre). De höll med om att måndag morgon var bäst både för dem och för oss. Så det lutar åt 07:00 den 5/5.
Gott att det snart skall bli gjort och att det blir klart till JAPmeet dessutom! 🙂
14 april, 2003 kl. 07:31 #155107NiklasDeltagareLAST EDITED ON Apr-14-03 AT 09:36AM (GMT)
Avmontering: Tisdag 6/5 07:00
Påmontering: Fredag 9/5 07:00
OBS: Tiderna är bokade och jag måste ringa och boka om ifall det inte passar!Alla kör dit 07:00 så börjar de på nästa bil så fort en är färdig. Bäst är väl om Matmor tar sist så han kan få med sig all plast i sin bil. Jag stannar tills allt är klart men om Tengil vill kan han vara först så sticker han till jobbet när han är klar. Jag räknar med ungefär 30min/bil (egen gissning!). Kanske lite mer på första och troligen lite mindre på sista. Jag sa att vi var tre bilar men eventuellt en till (Subba555).
Matmor: Kan vi lämna grejorna till lackaren på tisdag eftermiddag så vi garanterat har dem på torsdag kväll?
14 april, 2003 kl. 09:02 #155108NiklasDeltagareVi kan ju räkna med 1h/bil men då är vi klara vid 10-snåret vilket medför att lackaren ändå har grejorna på tisdag eftermiddag. Klart på onsdag kväll/torsdag dag…tycker jag.
14 april, 2003 kl. 18:44 #155109NiklasDeltagareJag kan snacka med dem om eftermiddagen. Typ sista grejen de gör på fredag-kvällen.
15 april, 2003 kl. 06:18 #155110NiklasDeltagareInnan jag ringer…
När hade du tänkt ge grejorna till lackaren? Om han får dem på tisdag eftermiddag måste han väl vara klar till torsdag kväll? Det är över två dygn ju. Om han inte kan få dem klara tills torsdag kväll vad har vi för garantier att han blir klar på fredag förmiddag? Om vi inte får grejorna på till fredagen är vi kjollösa på regionsträffen i maj.
Jag vill ha besked från lackaren när han är klar, jag kan inte ringa och säga till MLS att vi kanske kan på fredag eftermiddag. De har fler kunder än oss och kan inte vara flexibla. Ge mig ett datum (och klockslag) då vi har grejorna så ringer jag till MLS och bokar om.
15 april, 2003 kl. 07:14 #155111NiklasDeltagareDå tycker jag att vi flyttar fram monteringen till måndagen veckan efter, om det är ok med alla inblandade.
15 april, 2003 kl. 09:34 #155112NiklasDeltagareVet jag inte, tvivlar på att vi bara kan komma dit och säga “nu vill vi ha det monterat”…inte för 200kr/bil. Vi kan ju ändra till fredag eftermiddag, typ sista grejen de gör den dagen. Då har lackaren halva fredagen på sig med. Vad sägs om det?
15 april, 2003 kl. 15:37 #155113NiklasDeltagareSå fort du snackat med honom ring mig så flyttar jag monteringen om det behövs till fredag eftermiddag eller veckan därefter (förhoppningsvis måndagen).
15 april, 2003 kl. 19:20 #155091LuziferDeltagareÄr de ett sånt stort ingrepp att montera av/på kjolarna så man måste anlita en firma? Vet att polarn gjorde de själv.
16 april, 2003 kl. 05:42 #155114NiklasDeltagareHar de varit av en gång sitter de fast med lika många skruvar som man satte dit dem med. Första gången däremot sitter de med skruvar och clips i plast och alla vet hur enkelt det är att skruva av en plastskruv som verkligen satt sig.
16 april, 2003 kl. 12:35 #155115NiklasDeltagareOk, påmontering framflyttad till 13:00 på fredagen 9/5. Skulle vi upptäcka att detta inte håller får vi flytta fram till måndagen. De gav det som förslag men jag vill gärna ha på kjolen till helgen 10-11/5 då det är regionsträff.
Matmor: Se till att du kan hämta grejorna hos lackaren senast fredag förmiddag/lunch så håller schemat. 🙂
16 april, 2003 kl. 14:54 #155092LuziferDeltagare>Har de varit av en gång sitter de fast med lika många skruvar som man
>satte dit dem med. Första gången däremot sitter de med skruvar och
>clips i plast och alla vet hur enkelt det är att skruva av en
>plastskruv som verkligen satt sig.
>
>Regionsansvarig: GöteborgOki kan va bra att veta eftersom RX-en som jag tänkt köpa inte är nerlackad, och de är ju nästan ett måste.
16 april, 2003 kl. 14:58 #155116NiklasDeltagareJepp, jag har fått och väntat på min egen nerlackning i över ett år nu, äntligen skall det bli av! 😀
23 april, 2003 kl. 20:00 #155093TengilDeltagareÖöö vilken dag är bestämd nu egentligen.
Är det den 9:e vi tar av skiten, lämnar dom sen till lackeraren samma dag?
Och monterar dem på typ onsdag? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.