Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Plockar av: tisdag 6/5 07:00
      Lämnar till lack: samma dag

Hämtar från lack: fredag 9/5 (innan lunch)
      Sätter på: samma dag 13:00

Regionsansvarig: Göteborg

Niklas
      Deltagare

Rallyblå: 74F

Tengil
        Deltagare

Jag har 559 (hoppas jag)

Jag antar att det var plåt lappen till höger i motorn som det stod på?

Alien du har ju Rallyblå, var kommer då 555-blå in i bilden.
          Är inte det den du har?

Niklas
          Deltagare

LAST EDITED ON Apr-30-03 AT 08:00AM (GMT)
            Rallyblå = 555-blå = 74F 🙂

Finns bara ett ställe i bilen där det står instansat “Color code: ###” eller nått i den stilen.

Tengil
            Deltagare

Är det ok om jag är först ut både på tisdag och fredag?

Kan nämligen hinna det på min lunch då (fredagen),annars blir det en kompdag.

Niklas
              Deltagare

Det är helt ok för mig. Jag stannar nog och åker tillsammans med Matmor både imorgon och på fredag. Så jag kan vara andra eller sist. Så länge du betalar så får du ta vilken plats du vill. Matmor lär ju ändå vilja vara sist då han ändå måste ta med sig grejorna till lack. På fredag vet jag inte, det får ni slåss om. Jag tänker försöka flexa ut och sluta vid lunch. En lugn eftermiddag och sedan iväg till Blackrace på kvällen.

Niklas
                Deltagare

Hahaha…veva ner rutorna så hör du det inte… 😉

Skall vi mötas i Göteborg eller ses vi ute vid MLS imorgon bitti?

Niklas
                  Deltagare

Ok, vi ses där. Jag är där 07:00 för att styra upp allt. Man vet aldrig vad som händer om Tengil är där själv med Glenn och grabbarna. Slutar med att han åker därifrån utan motorhuv! 😀

Tengil
                    Deltagare

LAST EDITED ON May-05-03 AT 03:32PM (GMT)
                      Jag är också där 07.00
                      Alien skall vi åka på led?

Det tar ungefär 20 min i ganska laglig fart till dem från Frölunda

P.s Hur är sagt med betalning?
                      Skall de ha pengar imorgon eller på fredag?

Niklas
                      Deltagare

Det vet jag inte, antar att de vågar lita på oss att vi tar med pengarna på fredag med tanke på att alla slänger på grejorna där också. Men vad vet jag, kan ju tänkas att de vill ha 200kr imorrn.

Ja, de tar kort.

Du kan ju ringa mig när du står på min parkering 06:30 så kommer jag ner…förhoppningsvis ombytt från pyjamas!

Tengil
                        Deltagare

Nå hur gick det för er andra?
                          Är det läge att lägga in en stor order på clips:-)

Niklas
                          Deltagare

http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID12/931.html#

Gick en del clips, värst var nog Matmors bak (på bilen!). Fick plocka av hela kofångaren för att få av plasten. Dessutom fick det borras en massa för skruvarna och fästena var det bara rost kvar av.

Matmor: Hur gör vi med pengarna till lackaren? Vill du ha det cash eller på konto? Vill du ha det cash får vi ta en spontanträff i veckan, annars kan du ju PMa ditt konto till oss så för vi över slantarna.
                            MLS ville ha pengarna för montering på fredag – hoppas de inte höjjer priset. De lär inte direkt gå plus på denna affären (4h + kanske 3h = mer än 1800kr). Glöm inte att clips kan öka summan från 600kr/bil.

Ett problem som dök upp var att killen som fixade det på MLS idag bara jobbar fredag förmiddag. Matmor skall försöka övertala lackaren om att det är klart på fredag morgon – detta genom att lägga på nån hundralapp på grejorna. 1500kr kan enligt min få bli 1600kr eller 1700kr bara monteringen ser utan problem. Ändå ganska billigt med tanke på att det är en hel del detaljer och plast som kommer att lackas.

Tengil
                            Deltagare

Hur mycket var det sagt för monteringen?
                              Om det tog 4timmar idag.
                              Så kanske han kan klara det på 2-2,5 när de skall på.

För då är det ju nya skruvar och sånt.
                              Alltså inget man antagligen behöver bråka med.

För mig är det inte så allvarligt om vi inte får klart sakerna på fredagen.
                              Om vi nu fått en bra deal på lackeringen,skall man kanske inte hetsa honom.

P.s har lackeraren klart för sig att det var mycket plast att lackera?
                              Man hade ju hela famnen full med plast,när man gick omkring.

Kan se framför mig hur Matmor kommer med ett släp fullt med plast till lackeraren:-)

Niklas
                              Deltagare

Om vi säger så här, hela bagaget var fullt med delar.

Du kan ha rätt i det där med att inte hetsa honom. Vi får nog på grejorna på fredag eftermiddag också, bara det att då är det en annan kille som för göra det. Han som borrade hålen i min huv.

Niklas
                                Deltagare

Låter bra: tid för hämtning och ordning på lackningen.

Tänker inte visa mig ute utan kjolar mer än nödvändigt (mycket till helgen, både Arken och SSI)! 😀

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.