SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GT 00 går konstigt

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jonnek
    Deltagare

tja min GT har fått cp ryck. den bluddrar går ryckigt avgassmäller,baktänder så hela motorn smattrar som en firecracker band. 😛 LMM/knacksensor/tändkablar/tändstift är ny bytt också utan resultat. ibland går den som vanligt också.

helt clueless vad som kan vara fel 🙁

EDIT: har itne alls det bytt tändkablar kom jag på. men tändstift
      blanda ihop mina 2 bilar:P

Mumin
      Deltagare

Insugs packning eller topp packningen som gått skulle jag gissa på. Hade samma problem med min för 3 år sedan.
        Kan ju vara någon slang som är kass också 😉 bara börja leta kolla ic slangar osv. Sen du spraya med bräkeclean runt insuget och se med den ökar varvtalet!

Jonnek
        Deltagare

Insugs packning eller topp packningen som gått skulle jag gissa på. Hade samma problem med min för 3 år sedan.
          Kan ju vara någon slang som är kass också 😉 bara börja leta kolla ic slangar osv. Sen du spraya med bräkeclean runt insuget och se med den ökar varvtalet!

hade inte nbytt tändkablar kom jag på blanda ihop mina bilar:P

ehm jag va ute o testa den lite nyss igen. den bluddrar o går dåligt upp till 4500-5000rpm sen sticker den som vanligt.
          testade också o dra en ninja start då gick den som den ska på alla växlar antar att varven är tillräckligt hög då på nästa växel.
          ska kolla IC slangar ASAP

FeA
          Deltagare

Verkar vettigt att köra som en idiot med en bil som inte går som den ska…

Är den org eller trimmad på nå vis?

Jonnek
            Deltagare

Verkar vettigt att köra som en idiot med en bil som inte går som den ska…

Är den org eller trimmad på nå vis?

hähä klart man måste kolla hur den beter sig.
              i värsta fall får ju sommarbilen plockas ut om imprezan ger sig

hmm bra fråga vet att insug och ic är STi förra ägarn sa att han bytt det mesta till STi sitter forgedump på 3″ downpipe 2.5″ catback o drivlinan är väl sti också. men de har inget me de här o göra iofs..hk har jag ingen aning om heller vet ba att ja drar ifrån folk me runt 300hk den laddar ca 1.1-1.3 beroende på vilken växel man kör på

Jonnek
              Deltagare

jahapp slängde på orginal avgasystem och då sluta alla felen.
                men nu går den ju döslött känns som man tappa 100hk 😛

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.