SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GT Blåryker och tar olja!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #230084
    Peera
    Deltagare

      Har iaf besiktat idag och gick rakt igenom med jättefina avgasvärden:)

      #230076
      Gilarski
      Deltagare

        Har iaf besiktat idag och gick rakt igenom med jättefina avgasvärden:)

        Grattis! 🙂

        #230085
        Peera
        Deltagare

          Tackar tackar, känns riktigt härligt:)

          #230086
          Peera
          Deltagare

            Hon dricker ju fortfarande massor av olja, så jag kollade under och det ser ut som om hon har läckt i bakkant av motorn, svårt och se för framvagnsbalken är ivägen! Vad finns det som kan läka där typ nån packbox eller nå som passar på mina symptom?:)

            #230063
            FeA
            Deltagare

              Hon dricker ju fortfarande massor av olja, så jag kollade under och det ser ut som om hon har läckt i bakkant av motorn, svårt och se för framvagnsbalken är ivägen! Vad finns det som kan läka där typ nån packbox eller nå som passar på mina symptom?:)

              Packboxen runt veven, som sitter mellan motor och låda (bakom svänghjulet) – är den bytt?

              #230087
              Peera
              Deltagare

                Inte vad jag vet, är det vanligt att dem går eller? Svårt och byta eller? Kan det göra att dem ryker också eller?Plus att det var 10w40 olja förut och nu hällde jag i 5w40 vissa säger att för tunn olja kan göra att det börjar läka? Eller är det en myt? Mycke fråger blev de nu;)

                #230066
                Fricke.w
                Deltagare

                  Ja om bilen din rycker ur avgas, så beror de ju inte på pack boxen bakom svänghjul, tror du inte att de är olje returen från turbo, som oljan kommer i från då om de är olja där, för du skrev vell har jag för mig att den sat lite på sniskan 🙂
                  Men om de nu är så att din bil fortfarande ryker ur avgas, så är de nog endera vevhus vent, vilket du hade kollat om jag inte mins fel, eller ventil tätning eller tätningar, eller kolv ring som är dålig.

                  #230088
                  Peera
                  Deltagare

                    Tog bort intercoolern idag Och drog fingret i turbon och fingret blev aldeles oljigt och svart, kan det vara så att turbon som jag har bytt inte heller va ok? Avgasvärdena var ju bra så man tycker ju inte att de borde va nå fel på motorn?

                    #230067
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      De kommer inte från vevhus vent slangen då före turbo, och går i genom turbon och hamnar på den sidan du beskriver, hur såg ic ut inuti då?

                      #230089
                      Peera
                      Deltagare

                        Vet inte ja, intercoolern var Inge oljigare än den varit förut, det var bara de där ja la märke till på turbon:p kan säga att jag förlorar en liter olja på kanske 10 mil;)

                        #230068
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          Oj :0 de låter lite mycket kanske, man skulle ju kunna slänga i hop en catch tank lite snabbt, bara man vet hur vevhus vent ser ut på en GT, så skulle du ju se ganska snabbt hur mycket som samlas där,för är de stop eller otillräklig ventilation, kommer bilen trycka ur sig mycket, annars låter de som de skulle kunna vara turbon i värsta fall 🙁 och de suger ju om du köpte en begagnad nyss.
                          Du har inte vänt topp packning fel då kom jag på, kommer inte i håg riktigt vad som hände då, men vet att en på forumet råkade ut för de.

                          #230090
                          Peera
                          Deltagare

                            Ja man skulle ju kunna prova om man vet vilken slang man ska slänga en catchtank på:) jag tror att jag har läst här på forumet att om man vänder packningen fel så ska det läcka ut vatten tror ja, och de gör hon inte minskar inge vatten alls. Hur märker man om det är turbon då, den skulle vara schysst(köpte den av en kille här på forumet). Har läst att man skulle snurra den för hand för att få upp oljetrycket i turbon innan man starta, det gjorde jag inte;) finns de nå andra sett som man kan montera fel på? Har ju sett att hon är lite fuktig under, men skulle hon läka såhär mycket tycker jag att man skulle ha märkt en pöl nångång:p

                            #230069
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Ja man skulle ju kunna prova om man vet vilken slang man ska slänga en catchtank på:) jag tror att jag har läst här på forumet att om man vänder packningen fel så ska det läcka ut vatten tror ja, och de gör hon inte minskar inge vatten alls. Hur märker man om det är turbon då, den skulle vara schysst(köpte den av en kille här på forumet). Har läst att man skulle snurra den för hand för att få upp oljetrycket i turbon innan man starta, det gjorde jag inte;) finns de nå andra sett som man kan montera fel på? Har ju sett att hon är lite fuktig under, men skulle hon läka såhär mycket tycker jag att man skulle ha märkt en pöl nångång:p

                              Ja kan ju kicka förbi om man får, och kolla lite på maskineriet 🙂
                              Har för mig att om packningen liger fel vänd, så tröck bilen ur sig olja.
                              Ja man får jiu helt enkelt ute sluta faktorer genom att riva och titta över lite små grejer 🙂
                              Har aldrig hört om någon turbo som ska snurras för att få upp olje tryck i den, den går ju på olje tryck och inte själv sug 😀
                              men man kan ju ge den en skvät olja innan man ansluter den, sen kör man ju bilen på start utan tex vev givaren tills man för upp olje trycket och då är även turbon smord 😉

                              MVH
                              Fredrik

                              #230091
                              Peera
                              Deltagare

                                Absolut får du göra de bara komma förbi de:) haha jaa vad vet jag om turbo aldrig hållt på med de;) toppackningen säger du, det är ju torrt runt toppen, menar du att hon trycker ur sig till cylindern då eller? Kan man ha klarat avgasvärdena ändå?

                                #230070
                                Fricke.w
                                Deltagare

                                  Absolut får du göra de bara komma förbi de:) haha jaa vad vet jag om turbo aldrig hållt på med de;) toppackningen säger du, det är ju torrt runt toppen, menar du att hon trycker ur sig till cylindern då eller? Kan man ha klarat avgasvärdena ändå?

                                  Okej, nä men har för mig att de tröck ut olja mellan top lock och block då, så de borde du ju kunnat sett i sådana fall.
                                  Men tar gärna en sväng förbi när jag har tid och kollar lite på den, så kan man ju få sig en uppfatning på ett ungefär var problemet ligger 🙂

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.