› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › GT Blåryker och tar olja!
- Detta ämne har 34 svar, 2,642 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2011 kl. 18:12 #230084
Peera
DeltagareHar iaf besiktat idag och gick rakt igenom med jättefina avgasvärden:)
20 oktober, 2011 kl. 21:11 #230076Gilarski
DeltagareHar iaf besiktat idag och gick rakt igenom med jättefina avgasvärden:)
Grattis! 🙂
21 oktober, 2011 kl. 07:16 #230085Peera
DeltagareTackar tackar, känns riktigt härligt:)
23 oktober, 2011 kl. 12:14 #230086Peera
DeltagareHon dricker ju fortfarande massor av olja, så jag kollade under och det ser ut som om hon har läckt i bakkant av motorn, svårt och se för framvagnsbalken är ivägen! Vad finns det som kan läka där typ nån packbox eller nå som passar på mina symptom?:)
23 oktober, 2011 kl. 14:16 #230063FeA
DeltagareHon dricker ju fortfarande massor av olja, så jag kollade under och det ser ut som om hon har läckt i bakkant av motorn, svårt och se för framvagnsbalken är ivägen! Vad finns det som kan läka där typ nån packbox eller nå som passar på mina symptom?:)
Packboxen runt veven, som sitter mellan motor och låda (bakom svänghjulet) – är den bytt?
23 oktober, 2011 kl. 14:30 #230087Peera
DeltagareInte vad jag vet, är det vanligt att dem går eller? Svårt och byta eller? Kan det göra att dem ryker också eller?Plus att det var 10w40 olja förut och nu hällde jag i 5w40 vissa säger att för tunn olja kan göra att det börjar läka? Eller är det en myt? Mycke fråger blev de nu;)
24 oktober, 2011 kl. 08:24 #230066Fricke.w
DeltagareJa om bilen din rycker ur avgas, så beror de ju inte på pack boxen bakom svänghjul, tror du inte att de är olje returen från turbo, som oljan kommer i från då om de är olja där, för du skrev vell har jag för mig att den sat lite på sniskan 🙂
Men om de nu är så att din bil fortfarande ryker ur avgas, så är de nog endera vevhus vent, vilket du hade kollat om jag inte mins fel, eller ventil tätning eller tätningar, eller kolv ring som är dålig.24 oktober, 2011 kl. 16:57 #230088Peera
DeltagareTog bort intercoolern idag Och drog fingret i turbon och fingret blev aldeles oljigt och svart, kan det vara så att turbon som jag har bytt inte heller va ok? Avgasvärdena var ju bra så man tycker ju inte att de borde va nå fel på motorn?
25 oktober, 2011 kl. 13:20 #230067Fricke.w
DeltagareDe kommer inte från vevhus vent slangen då före turbo, och går i genom turbon och hamnar på den sidan du beskriver, hur såg ic ut inuti då?
25 oktober, 2011 kl. 14:24 #230089Peera
DeltagareVet inte ja, intercoolern var Inge oljigare än den varit förut, det var bara de där ja la märke till på turbon:p kan säga att jag förlorar en liter olja på kanske 10 mil;)
25 oktober, 2011 kl. 18:43 #230068Fricke.w
DeltagareOj :0 de låter lite mycket kanske, man skulle ju kunna slänga i hop en catch tank lite snabbt, bara man vet hur vevhus vent ser ut på en GT, så skulle du ju se ganska snabbt hur mycket som samlas där,för är de stop eller otillräklig ventilation, kommer bilen trycka ur sig mycket, annars låter de som de skulle kunna vara turbon i värsta fall 🙁 och de suger ju om du köpte en begagnad nyss.
Du har inte vänt topp packning fel då kom jag på, kommer inte i håg riktigt vad som hände då, men vet att en på forumet råkade ut för de.26 oktober, 2011 kl. 16:10 #230090Peera
DeltagareJa man skulle ju kunna prova om man vet vilken slang man ska slänga en catchtank på:) jag tror att jag har läst här på forumet att om man vänder packningen fel så ska det läcka ut vatten tror ja, och de gör hon inte minskar inge vatten alls. Hur märker man om det är turbon då, den skulle vara schysst(köpte den av en kille här på forumet). Har läst att man skulle snurra den för hand för att få upp oljetrycket i turbon innan man starta, det gjorde jag inte;) finns de nå andra sett som man kan montera fel på? Har ju sett att hon är lite fuktig under, men skulle hon läka såhär mycket tycker jag att man skulle ha märkt en pöl nångång:p
26 oktober, 2011 kl. 19:36 #230069Fricke.w
DeltagareJa man skulle ju kunna prova om man vet vilken slang man ska slänga en catchtank på:) jag tror att jag har läst här på forumet att om man vänder packningen fel så ska det läcka ut vatten tror ja, och de gör hon inte minskar inge vatten alls. Hur märker man om det är turbon då, den skulle vara schysst(köpte den av en kille här på forumet). Har läst att man skulle snurra den för hand för att få upp oljetrycket i turbon innan man starta, det gjorde jag inte;) finns de nå andra sett som man kan montera fel på? Har ju sett att hon är lite fuktig under, men skulle hon läka såhär mycket tycker jag att man skulle ha märkt en pöl nångång:p
Ja kan ju kicka förbi om man får, och kolla lite på maskineriet 🙂
Har för mig att om packningen liger fel vänd, så tröck bilen ur sig olja.
Ja man får jiu helt enkelt ute sluta faktorer genom att riva och titta över lite små grejer 🙂
Har aldrig hört om någon turbo som ska snurras för att få upp olje tryck i den, den går ju på olje tryck och inte själv sug 😀
men man kan ju ge den en skvät olja innan man ansluter den, sen kör man ju bilen på start utan tex vev givaren tills man för upp olje trycket och då är även turbon smord 😉MVH
Fredrik27 oktober, 2011 kl. 04:57 #230091Peera
DeltagareAbsolut får du göra de bara komma förbi de:) haha jaa vad vet jag om turbo aldrig hållt på med de;) toppackningen säger du, det är ju torrt runt toppen, menar du att hon trycker ur sig till cylindern då eller? Kan man ha klarat avgasvärdena ändå?
27 oktober, 2011 kl. 12:44 #230070Fricke.w
DeltagareAbsolut får du göra de bara komma förbi de:) haha jaa vad vet jag om turbo aldrig hållt på med de;) toppackningen säger du, det är ju torrt runt toppen, menar du att hon trycker ur sig till cylindern då eller? Kan man ha klarat avgasvärdena ändå?
Okej, nä men har för mig att de tröck ut olja mellan top lock och block då, så de borde du ju kunnat sett i sådana fall.
Men tar gärna en sväng förbi när jag har tid och kollar lite på den, så kan man ju få sig en uppfatning på ett ungefär var problemet ligger 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.