› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › GT eller WRX?
- Detta ämne har 6 svar, 1,024 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Yonaz.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2005 kl. 21:10 #9170
Dempa
DeltagareHallå
Jag är ny här på forumet!
Jag ska köpa mig en Impreza men behöver lite hjälp.Valet står mellan GT 99-00 och WRX 01-02.
GTn anses väl vara både roligare och bättre än WRX?
Dock så är WRX lite modernare i utseendet (om man byter lysen vill säga).Ni som har kört båda bilarna kan väl lista lite för och nackdelar åt mig och kanske tom tipsa om en fin bil?
/D
20 december, 2005 kl. 22:55 #102876bageera
DeltagareKöper du med förnuftet – Ta WRX:en
Köper du med hjärtat – Ta GT:nGTn startade impreza-hypen och det känns när man kör den. Go’ motor med gott ljud och en go gammaldags turboknuff.
Lätt, lättkört o kvickstyrt chassi som är med på nästan allt.
Turbon tjuter(Nåja, men viner gör den i alla fall) i diverse olika tonarter beroende på varvtal. Man känner sig som en Colin McRae när man kör helt enkelt 🙂
Personligen tycker jag dock att den börjar se gammal ut(Speciellt i kupén), men vem bryr sig med den kördynamiken den besitter?WRX:en har framför allt en bättre kupé. Modernare, mer komfort,
kvalitetskänsla etc. WRX:en är även den säkrare av de två.
Dock känns den som en aningen utslätad, men mera vuxen o förnuftig efterföljare i förhållade till GTn. Den är också aningen slöare ”head-to-head” jämfört med GTn tack vare sin högre trivselvikt. Drivlinan ändrades väl inte nå’ speciellt mellan GT o WRX?Jag tror att det rådde viss besvikelse när vi som hade GTn såg o hörde om WRX:en när den kom. Bilen var ”klokare/mera förnuftig” när åtminstone jag satt o väntade på nåt ”ännu grymmare”.
Om inte annat så talar väl det faktum att få av oss här på forumet som hade en GT när WRX:en kom, har bytt till en WRX(Och isf. bytte man till en STi).
Jag tror inte att WRX:en hade haft kraft nog att lyfta begreppet
”Subaru Impreza” såsom GTn gjorde, trots att det är en väldigt bra bil.I slutändan tror jag dock att du blir nöjd oavsett vilken du väljer.
22 december, 2005 kl. 19:04 #102874Dempa
DeltagareHej
Tack för svaret.
Svårt att välja, dom kostar ju ungefär samma men WRX är nyare…Hur är det med servicepriser och tillbehör?
/D
22 december, 2005 kl. 21:10 #102877Niklas
DeltagareTillbehör finns det gott om till alla modeller, inte direkt mer eller mindre till någon av dem jämfört med de andra. Enklast är väl att du provkör de båda, det räcker kanske att du provsitter så får du en egen känsla på vilken bil du vill ha.
27 december, 2005 kl. 10:43 #102872Subarumicke
DeltagareJag skulle ta en GT,pga.. den är lättare 😛 Wrx är också bra,men hu vad man måste banta den för att den ska bli lättare
28 december, 2005 kl. 13:46 #102875Dempa
DeltagareHallå.
Nu har jag äntligen bestämt mig. Det blir en WRX helt enkelt för att man får en lite nyare bil för samma pris.
Provkörde idag och tyckte verkligen om kärran så den duger för mig (blir väl en STI längre fram).Vart köper man andra framlysen och vita blinkers?
Tipsa gärna om bra bilar som är till salu!
Dennis28 december, 2005 kl. 13:49 #102873Yonaz
DeltagareDempa: Kolla din inkorg för PM!
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.