SSC Annonser Säljes – Delar GT rives, allt skall bort

• Detta ämne har 235 svar, 23,487 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av tendency.
Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 236 totalt)
  • Författare
    XDrive
    Deltagare

Passar Vindrutan på en sedan? För den var väl i bra skick om jag minns rätt 🙂 Pris i så fall?

Sternborn
      Deltagare

Ja men det kan du nog glömma, den är limmad och jag skulle tro att det är totalt omöjligt att plocka bort en sån utan att den går sönder.

Jorå det går men man måste ha rätt verktyg dvs samma typ av verktyg som glasmästarna använder, sen finns det ju alltid en risk att rutan spricker när man ska ta bort den.

Gilarski
        Deltagare

Passar Vindrutan på en sedan? För den var väl i bra skick om jag minns rätt 🙂 Pris i så fall?

Min har en spricka (10 cm) så det är inget & ha’. 🙁

Gilarski
          Deltagare

Listan längre upp är nu uppdaterad 🙂

edbe
            Deltagare

Jorå det går men man måste ha rätt verktyg dvs samma typ av verktyg som glasmästarna använder, sen finns det ju alltid en risk att rutan spricker när man ska ta bort den.

Lite OT men alla glasmästare jag frågat i samband med imlackering av tak har sagt att rutan inte går att få lös hel 🙁

XDrive
              Deltagare

Min har en spricka (10 cm) så det är inget & ha’. 🙁

Då löste sig ju den diskussionen 🙂 Får bli en ny ruta sen istället då

xevz

Jag är intresserad av solskyddet på vänster sida, prisidé? Om du inte vill sälja dem separat så kan även båda vara intressanta. 🙂

/ Mikael

Gilarski
                  Deltagare

Jag är intresserad av solskyddet på vänster sida, prisidé? Om du inte vill sälja dem separat så kan även båda vara intressanta. 🙂

/ Mikael

Tjena, det på förarsidan (vänster sett inifrån bilen) är redan bokat av Johan_GT. Om du vill ha det på pass.sidan så finns detta kvar, 100 kr så är det ditt 🙂

Gilarski
                    Deltagare

Nu är motorn ur, fy h£lvete vilket jobb. 😮

Att ta ’dela’ motor & låda gick fint efter att jag låtit WD40 göra jobbet i några dagar, dock gick det itne helt att separera enheterna åt.

Det visade sig att kopplingsgaffeln satt fast i urtrampningslagret så man fick dra ut en stor jäkla bult som satt vid sekundärcylindern till kopplingen, inne i växelllådan, accessable via en lucka som man öppnade med en 10mm insektsnyckel. (Tobbster, tack för tele-supporten)

Vi hade även problem med att få loss främre drivaxlarna, visade sig att det gick en liten ’pinnbult’ igenom drivningen ut från växelllådan & igenom drivaxeln, denna slog jag ut med en stålpinne. (ville ta bort drivaxeln för att komma åt en bult på undersidan)

Därefter lyckades vi få ut motor så imorgon skall jag lossa topparna & kolla på dessa. Lådan sitter fortfarande kvar men nu känns allt så mycket lättare då motorn var det jag bävade mest för, har ju aldrig gjort sånthär tidigare :rolleyes:

yojne
                      Deltagare

hej undar om bottendelen av motorn är den komplett med vev, stakar, kolvar eller är det bara blocket??

Gilarski
                        Deltagare

hej undar om bottendelen av motorn är den komplett med vev, stakar, kolvar eller är det bara blocket??

Hele rasket med svänghjul osv. Det enda som inte är där är topparna.

yojne
                          Deltagare

Hele rasket med svänghjul osv. Det enda som inte är där är topparna.

nice är det bra skick ???
                            inge lager ljud osv??

intesse finns för den..

Gilarski
                            Deltagare

nice är det bra skick ???
                              inge lager ljud osv??

intesse finns för den..

Motorn har som sagt rasat på nåt sätt, vet ännu ej vad som hänt, därför river jag allt. Det var inga missljud men den gck tungt, vilket kan bero på att nån kolv lackat ur men det kan ju vara veven (men det tror jag inte).

yojne
                              Deltagare

Motorn har som sagt rasat på nåt sätt, vet ännu ej vad som hänt, därför river jag allt. Det var inga missljud men den gck tungt, vilket kan bero på att nån kolv lackat ur men det kan ju vara veven (men det tror jag inte).

okej okej då vet jag hör av mig om jag fortfarande är intresserad

Gilarski
                                Deltagare

Inser att det är lite svårt att följa säljtråden med avseende på vad som finns så jag lägger upp en ny uppdaterad lista även på denna sidan (6) 🙂

[COLOR=”Red”]LEVERERAT:
                                  Sladd till bromsvätskebehållare : 0 kr – Skickad till Roadtip
                                  3″ DP med 100 cell cat (Ninja från Scoobyworld) rostfritt inkl ny Lambda : 2000 kr [500 mil] – Skickad till Rocklind
                                  Återcirkulerande dump till GT-IC 1999 : 250 kr – Skickad till Elbe
                                  R-däck på 16″ Avanti : 1500 kr – Hämtade av Zippo
                                  Bromsok,fram, 4-kolvs med Subarulogga, inkl. Goodridge-snören [Fint skick] : 2500 kr – Hämtade av Xdrive
                                  HKS Superflow Induction kit : 300 kr Hämtade av Xdrive
                                  Höger ABS givare : 150 kr – Skickade till Mumin
                                  Bromsskivor fram + Stoptech belägg fram [Fint skick] : 1500 kr – Skickade till Mumin
                                  2,5″ Center section + slutburk (Ninja) rostfritt (underbart dunkande dovt ljud): 2000 kr [500 mil] – Skickat till Gystompa
                                  STI IC från 2003 [Fin, monterad på min GT] : 2000 kr Skickat till Gystompa
                                  Underdel scoop : 300 kr Skickat till Gystompa
                                  STI toppar inkl. kammar V5/V6: 3500 kr för båda [fint skick, ev kan polering av kam behövas] –
                                  Skickade till Poyan
                                  Kyl med 2x fläktar [Bra skick]: 500 kr – Skickad till Jimzon
                                  Framlykta höger : 500 kr – Skickad till Jimzon
                                  Framlykta vänster : 500 kr – Skickad till Jimzon
                                  VF43 turbo [Fint skick] : 2500 kr – Skickad till Jimzon
                                  Goodridge snören, bak: 250 kr – Skickade till Xdrive
                                  Coilovers K-Sport inkl. topjustering fram : 4500 kr [Fullt justerbara, svarta med orange elox,som nya, 700 mil] – Skickade till Mats
                                  Dimljus, klarglas : 250kr/st – Skickade till Mumin
                                  Startmotor : 400 kr – Skickade till Manor
                                  Rör till expansionskärlet – 100 kr – Skickade till Tobbster
                                  GT växellåda [Bra skick] : 2500 kr – Skickade till Mumin
                                  GT drivaxlar [bra skicka] : 1000 kr för alla – Skickade till LtDan

[COLOR=”SeaGreen”]DEMONTERAT
                                  Återcirkulerande dump till STI-IC 2003 : 400 kr – Bokad av Pontus
                                  Plastbitarna på bakre kofångaren : 0 kr – Bokad av Pontus
                                  Insuget : 300 kr – Bokad av Oscar90
                                  Tank-konsol : 50 kr – Bokad av Oscar90
                                  Plåtkärlet till kylvattnet : 350 kr – Bokad av Victor
                                  Spolarvätskebehållare : 100 kr – Bokad av Steewe
                                  Motorhuv exkl scoop/gälar : 500 kr – Bokad av Berne
                                  Hasplåt motor, alu : 300 kr – Bokad av ErikL
                                  Höger IC konsol + gummilist scoop : 150 kr – Bokad av Berne
                                  LMM inkl. röret (LMM har suttit på bilen 3 veckor, ny OEM i Subarukartong) : 750 kr – Prelbokad av Steewe

[COLOR=”RoyalBlue”]ÄNNU EJ DEMONTERAT
                                  STI bakljus till kombi [Fina] : 1500 kr – Bokade av FeA
                                  Laddtrycksmätare 60mm : 500 kr – Bokad av ErikL
                                  Bromsrör, komplett : 500 kr – Bokad av Pontus
                                  Bränsle påfyllnings rör och alla delar uppe vid påfyllningen. : 400 kr – Bokad av Pontus
                                  Golvmattan i kupén [fint skick]: 500 kr – Bokad av Pontus
                                  Instrumentbräda, komplett : 500 kr – Bokad av Oscar90
                                  Mittkonsol, komplett : 200 kr – Bokad av Oscar90
                                  Främre flyglar/skärmar : – Prelbokad av Crippe
                                  Styrservoslangarna : 0 kr – Bokad av Victor
                                  Förardörr/vänster bakdörr : 800 kr – Bokade av Goldog
                                  AC kompressor: 700 kr – Prelbokat av Lars Elverovski
                                  A-stolpe-konsolen: 150 kr – Bokade av Steewe
                                  Solskydd, förarsida : 100 kr – Bokat av Johan_GT
                                  Främre krockbalk : 400 kr – Bokat av Lunkan
                                  Frontgrill : 300 kr – Bokat av Lunkan
                                  Handbroms-handtag, komplett : 100 kr Bokat av Taway
                                  Handbromsdelen på båda bakhjulen : 500 kr – Prelbokat av Björk
                                  Plastkåpor till bakre torn, A/C kompressor kåpa + ECU : 750 kr – Bokad av OscarHagglund

NY AC-kylet (lite skavanker men kyler bra/tätt) : 400 kr
                                  NY ’AC-torken’ (den silvriga coca-cola burken) : 350 kr

Motorkablage, komplett [helt & fräsht] : 400 kr
                                  Ignition coil, sitter normalt på insuget [fint] : 350 kr
                                  Tändkablar (4 st), röda [bra skick] : 200 kr
                                  Kolkarnister med alla ventiler/slangar : 300 kr
                                  Generator [bra skick]: 400 kr
                                  Vattenpump [Bra skick] : 300 kr
                                  Bottendel motor EJ205 : 1000 kr
                                  4 st. spridare (gula) : 1000 kr
                                  Helt nya Eagle smidda H-stakar i kartong : 2500 kr
                                  APEXI AVC-R boost-control, komplett: 2500 kr
                                  GT diff [Fint skick, inget vinande ljud eller andra konstigheter] : 2000 kr
                                  Turbo orginal [bra skick] : 500 kr
                                  Scoope : 500 kr
                                  Gälar : 200 kr/par
                                  Instrumentpanel [miles+km/h]: 300 kr
                                  Antenn, orginal : 100 kr
                                  Jalusi för bagage : 200 kr
                                  Bälten inkl. rulle : 200kr/st
                                  Sidodörr sensorer : 100kr/st
                                  ABS styrenhet : 500 kr
                                  SRS styrenhet : 300 kr
                                  MOMO org.ratt med Airbag : 500 kr
                                  Förarstol : 500 kr
                                  Passagerarstol : 500 kr
                                  Baksäte : 500 kr
                                  Kofångare bak : 500 kr
                                  Kofångare fram (mod -98) : 500 kr
                                  Främre sidoblinkers : 100 kr/par
                                  Sidoblinkers : 100 kr/par
                                  Baklucka med vingar & torkare : 1000 kr
                                  Passagerar dörr komplett : 500 kr
                                  Höger bakdörr, komplett : 500 kr
                                  Bakre sidoruta, höger : 500 kr
                                  Bakre sidoruta, vänster : 500 kr
                                  Reservhjul : 200 kr
                                  Domkraft/verktyg : 100 kr
                                  Handbroms-handtag : 100 kr
                                  Vänster yttre backspegel : 200 kr
                                  Backspegel inre : 100 kr
                                  Innebelysning, tak : 50 kr
                                  Innertak : 200 kr
                                  Vinterdäck på alufälg : 500 kr
                                  Bränsletank, komplett : 500 kr
                                  Bakljus, orginal : 300 kr/par
                                  Spakställ(blink/heljus etc.) : 200 kr

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 236 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.