SSC Allmänt snack Allmänt småprat GT snabbare än STi

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Mickef
    Deltagare

Konbaneåkningen uppe i Grängesberg var väl entydig att GT:n åkte åttor kring Sti:erna.
      Eller vad säger du FeA ?!:-)

Micke

dlehtihet
      Deltagare

Jo, tjena….

Har haft både och (my00 gt och my03 sti) och kan säga så mycket att i orginalskick har inte en gt så mycket att hämta. När jag gjorde en tek3 mappning + dp + backbox på GTn så motsvarade det ungefär vad jag upplevde i min orginal STI. Detta enbart min känsla avseende motor och acc. Ska man räkna in fjädring och väghållning så är man återigen i olika divisioner orginal.

//Daniel

FeA
        Deltagare

Konbaneåkningen uppe i Grängesberg var väl entydig att GT:n åkte åttor kring Sti:erna.Eller vad säger du FeA ?!:-) Micke

Klart att det är så Micke, alltid samma sak 😉 😀
          Kommer du till Västerås i helgen förresten?
          Kör vi R-mackor och regn igen eller!? }(

/FeA

Krullert
          Deltagare

Konbaneåkningen uppe i Grängesberg var väl entydig att GT:n åkte åttor kring Sti:erna.Eller vad säger du FeA ?!:-) Micke

Klart att det är så Micke, alltid samma sak 😉 😀 Kommer du till Västerås i helgen förresten?Kör vi R-mackor och regn igen eller!? }( /FeA

Händer det nåt speciellt i stan eller?

Lt Dan
            Deltagare

Jo, tjena….Har haft både och (my00 gt och my03 sti) och kan säga så mycket att i orginalskick har inte en gt så mycket att hämta. När jag gjorde en tek3 mappning + dp + backbox på GTn så motsvarade det ungefär vad jag upplevde i min orginal STI. Detta enbart min känsla avseende motor och acc. Ska man räkna in fjädring och väghållning så är man återigen i olika divisioner orginal.//Daniel

Du är varmt välkommen innan snön lägger sig att komma förbi och testköra den sträckan så jag får en till jämförelse med STI.

Mvh LtD – Sträckan finns i Järfälla

dlehtihet
              Deltagare

🙂

Du har säkerligen kört snabbare där pga att du känner GT:n och dess uppträdande som handen i fickan. Jag upplevde själv känslan mellan de båda som väldigt väsensskilda (de ger olika signaler). Kanske du inte ”stod på” i samma grad i STIn som i GTn? (bara fundering…..).

Kan tyvärr inte det längre. Snövit har fått en ny husse som tar hand om henne nu (och om jag tolkar signalerna rätt så kommer hon att bestyckas med fulldubb och flyga runt på en is runt Stockholm nu i vinter, något hon aldrig fick göra i min omvårdnad).

Själv köper jag en Outback så fort jag hittar någon lämplig.

M v h

Danne

LegacyLarsa
                Keymaster

Är det den under motorvägen? mitt rekord ligger nog bara på 140…

/Larsa -som har åkt 140 i pegga partner där 😮

FeA
                  Deltagare

Klart att det är så Micke, alltid samma sak 😉 😀 Kommer du till Västerås i helgen förresten?Kör vi R-mackor och regn igen eller!? }( /FeA

Händer det nåt speciellt i stan eller?

Japp, konbana —> http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=11580&mesg_id=11580&page=

/FeA

Lt Dan
                    Deltagare

Är det den under motorvägen? mitt rekord ligger nog bara på 140…/Larsa -som har åkt 140 i pegga partner där 😮

Nix, Denna ligger ner mot Viksjö båthamn.
                      Vi får prova när du besöker oss igen!
                      /LTD

Lt Dan
                      Deltagare

:-)Du har säkerligen kört snabbare där pga att du känner GT:n och dess uppträdande som handen i fickan. Jag upplevde själv känslan mellan de båda som väldigt väsensskilda (de ger olika signaler). Kanske du inte ”stod på” i samma grad i STIn som i GTn? (bara fundering…..).Kan tyvärr inte det längre. Snövit har fått en ny husse som tar hand om henne nu (och om jag tolkar signalerna rätt så kommer hon att bestyckas med fulldubb och flyga runt på en is runt Stockholm nu i vinter, något hon aldrig fick göra i min omvårdnad).Själv köper jag en Outback så fort jag hittar någon lämplig.M v h Danne

Ok synd, fast kul att du fått den såld.
                        Den korta vägsträckan är inte mer kurvig än att det går att hålla fullt hela tiden.
                        Har nog helt enkelt en ovanligt snabb GT eller hade en slö STI!? Inte vet jag. Nån annan får gärna komma förbi och testa!

Mvh LtD

Lefty
                        Deltagare

Låter som att den som står på mest ”vinner” ?

http://www.track-challenge.com/comparison1_e.asp?Car1=73&Car2=13

Mickef
                          Deltagare

Mina skivor blev vinda på sista Sviestadsåkningen den 16/10 så jag måste byta dem. Åsså har jag lagt på vinterdäcken, så jag får vänta in issäsongen !:-)

Micke

Manor
                            Deltagare

…kan det vara så att GT:n verkligen är BÄST ;-).

mvh Mats N

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.